• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Storasystern

Men Lappis!!! F-N, F-N, F-N!!! Det var ju så mycket er tur nu!!! Usch, jag blir alldeles ledsen för er skull... FY!!!

Sweet - jättesöt kisse!!! Vill också ha en!

Å grattis OMSan till dottern!!!

• Tinga

Lappis - bara så att du inte missförstår; du får gärna var OT också, om du vill! Och jag håller helt med AM; ditt utfall är orättvist.

• Zozo

Stor tradkram till Lapinette! Och inte mer att säga än "pa't igen!"

• nennesjuttioåtta

Sweetie, är det en sån där abessinier?!?! Den var söt!! Busa lite från mig också!

Kulatt se hur ni ser ut, allihopa! Gillade bilden på Muggles och Piggelin med stora magar framför Paddan-båten (?!?), var det med flit, hahahahah Och vad söta alla barnen är, jag blir helt matt i kroppen.... Vill också ha ett gostroll!!!!

Vickan
    grymt jobbat tjejen!!!! Vilken skillnad!!

Lapinette
    ja, vad ska jag säga mer... vad skönt att de är vettiga att prata med på CvL iaf och gör som Per Elofsson - bryt ihop och kom igen! *kram*

• fru AM

Haha Nenne: Gostroll! Det skulle jag också vilja ha. Livia är mest bara gosig med sin pappa. Jag räknas mer till köks- & städpersonalen ...

• _koko_

Någonting är så himla fel just nu... Drömde inatt att Lappis hade plussat och gick egentligen bara in på tråden för att få det bekräftat.
    Är så ledsen för er skull Lappis att jag inte kan uttrycka det. Skönt att de var bra på CvL iaf, men ändå...

Det värsta måste ändå vara att du fått ta den här smällen själv. Kan inte föreställa mig hur natten och morgonen har varit för dig. 1000 (förkylningsdesinficerade) kramar från mig!!!

• Zozo

Hmmm.. min chef sade igar att hon drömt att jag födde barn i maj och att hon gick runt och sade "Jag visste det! Jag visste det!"...

Hmmm, undrar om det är en vink om att hon inte vill att jag ska vara mammaledig??? jag har ju inte ens sagt till ngn här att vi försöker;;;

• Mrs  B

Hej i tråden!

Har tyvärr inte haft en bra natt (det gamla vanliga), så jag är lite off idag.
    Som tur är så är jag ledig och kan vara hemma med sonen och ta det lugnt. Är sååå tröttsamt. Gillar inte alls att vara gravid just nu. Förstår inte heller varför det ska komma så här sent??.

Men igår mådde jag bra och var hos BM på förmiddagen och sen var jag hos Frissan på eftermiddagen och klippte av mitt halvlånga hår, så nu är det riktigt kort. Fick även reda på att min frissa väntar tillökning, KUL! Våra söner har bara 2 veckor mellan sina födelsedagar (födda samma år) och nu blir det ju förhoppningsvis samma år för syskonen.

Hos BM gick det annars bra. Hade fina värden och gått upp 7 gram. Hurra!! Kan ju behövas nu när man blivit dålig igen.
    Men lillkillen var stressad och hjärtat slog lite för fort så vi fick lyssna ett tag så vi hörde att han lugnade ner sig. Fick än en gång påpekningar om att han kan komma när som helst och att jag måste ta det lugnt, även på jobbet. Men nu har jag ju inte så många dagar kvar att jobba så det ska förhoppningsvis gå bra! (8 arbetsdagar på 3 ½ vecka)

• Mrs  B

Viktualia
    Heja heja heja!!!!! (Angående vikten)
    Jag kanske får ha dig som coach när det är min tur att gå ner i vikt efter förlossningen????
    Har ungefär lika många kilo som du att gå ner. Funderar på GI metoden. Min mamma kör den och det fungerar hur bra som helst. Hon har sen nyår gått från st 46/48 till 42.

Angående ursäkter för att inte dricka.
    Det finns många tillfällen då jag väljer att inte dricka alkohol när jag inte är gravid så det har inte varit några bekymmer för mig att avstå eller ?ljuga? om varför jag inte dricker när jag väl har blivit gravid. Men jag kan förstå att det kan vara jobbigt att hitta på ursäkter hela tiden.

Liten
    Stödstrumpor är kanon!!!!!!!!!!!!
    Gör verkligen underverk för benen och fötterna när man är gravid. Jag har inte alltid på mig dem här hemma men alltid när jag ska till jobbet eller iväg någon annanstans.

Piggelin
    Här kommer alltid BVC hem till en när det gäller det första besöket med bebisen. Vi fick besök på Nyårsafton av BVC när sonen föddes. Lite speciellt så det glömmer man inte i första taget.
    Jättefin bild på lilltjejen föresten!

Lappis
    Skickar en cyberkram!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag