Tinga - det kanske inte är till ngn hjälp, men vi skippade att ta ngn förskring medans jag var gravid. Minns att jag läste en del om det på TryggHansas hemsida, men kom aldrig till skott & tecknade ngn. Dumt kanske, men som sagt, vi skippade det.
Annars så har jag haft min första dag själv hemma med lilla prinsessan idag. Igår kväll spelade mina hormoner mig ett rejält spratt - tårarna sprutade & jag undrade hur jag i hela världen skulle greja det på egen hand idag... Mannen min tröstade & menade att klart att jag kan ta hand om en tvåveckors bebis alldeles finfint - jag som roddar stora projekt på jobbet, med massor av folk & pengar inblandat... Jaja, mammasjälvförtroendet lär säkert få sig en & annan törn mellan varven, det är bara att inse (& försöka ta det luuuuugnt...)
Just det där att man vill vara en BRA (perfekt?!) mamma, då spökar det! Fast just det, nu kom jag ju precis på, nu när jag skriver, att jag är medlem i Muggles IMK, dvs Imperfekta Mamma Klubben
Jag får kamma mig helt enkelt, så att jag blir förtjänt av medlemsskapet
Prinsessan tyckte det var läge att vara vaken halva natten inatt, så det började sådär... Men sen har det faktist rullat på ganska bra idag. Fick ätit min frukost & läst tidningen, tog en promenad ner till Avenyn på em & nu efter en del gråt från henne sen jag kom hem, så ligger hon & sover, & mannen min är nu på väg hem från jobbet. Jag grejade det - jiiiiihaaaa! Det gäller väl att inte stressa upp sig för mkt & ta det som det kommer. Lätt att säga, men inte lika enkelt att följa
Tinga förresten, läste att du varit i kontakt med BMG här i Gbg. Jag har gått hos dem hela min graviditet (& Vänner också), de är verkligen superbra där! OM ni kommer till Gbg för att göra testet - lova att höra av dig, så kan vi ses!
Över till ngt helt annat, har lite planer på att försöka hinna baka Litens saffransbullar med choklad i helgen - får se om jag lyckas
Igår bakade mannen & jag gemensamt fredagsfika till hans jobb - kladdkakor som man stoppade ner AfterEight i, precis innan man stoppar in kakan i ugnen. Gjort det en gång för ngt år sen, till mitt jobb, riktigt gott faktist! Tjejen låg i sin korg & stensov hela tiden, elvisp & annat till trots! Lika bra att vänja henne vid allehanda ljud
Muggles, hörde just av mannen att det blev massor över, så det finns till er när ni kommer hit imorgon!!
Har börjat fila lite på min berättelse nu, hoppas på att få till den snart (så att den inte dröjer lika länge som USA-rapporten i resetråden... Vilket påminner mig om att jag inte läst din rapport om Rom ännu, Tinga! Ser framemot den läsningen så småningom!).
Omsan förresten, vad kul att du kikade in igår (?) - kan tänka mig att du är ganska orörlig för tillfället, hoppas att du repar dig hyfsat allt eftersom dagarna går!