• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Jag började få mitt i v 6 tror jag det var. DEt kom smygande som ett obehag under två dagar innan det "bröt ut"!
    Hoppas verkligen att du får en Cicci-graviditet!

• MSW

Tjenahoppsan alla trådisar!!

Pga. flytt och (fortforande) ej riktigt fungerande uppkoppling har jag fått hålla mig ifrån skrivandet i tråden ett tag, men nu ger jag det ett försök.. Se om uppkopplingen håller så länge!

Tjuvläst har jag dock gjort och vill bara säga:

Tinga, grattis grattis!!

Omsan, grattis till dottern och hoppas ni har det riktigt mysigt!

Lappis, jag blev så ledsen av att läsa att tanten hade kommit.. Jag hade lixom inte räknat med det, utan var helt säker på att det skulle varit eran tur nu...

Pirr, förstår helt och fullt hur du reagerade.. Jag hade blivit skit sur.. Hur går det förresten? Pratat något mer om det??

MrsB: Är verkligen inte avundsjuk på dina graviditetsproblem, och sällar mig till skaran som hoppas att lillkillen stannar inne ett tag till!!

Själv går jag och väntar på att bli kallad för att få ta mitt vaccin inför att ta bort mjälten!
    Har annars varit ur balans de sista veckorna, har blivit yr så fort jag rest mig och gråtit åt ingenting på kvällarna.. Hade jag inte haft tantbesök för 1,5 vecka sen vet i fa.. hur jag hade tolkat det.. Men nu beror det förmodligen på stress eller nått!

Jaja, nu måste jag skynda mig att bli färdig till att åka till jobbet (tar nu dubbelt så lång tid att ta sig dit sen vi flyttat.. Men fortfarande bara ca 20-25min så det kan man inte klaga på!)

• Nattson

Tinga, mitt började i v5, men det kom smygande och innan jag plussade så mådde jag lite illa om jag var hungrig. Nu är det nästan konstant. Men jag är hungrig precis hela tiden, hur i hela friden jag ska klara av detta utan att gå upp mer än normalt vet jag inte. Försöker hålla mig till yoghurt och frukt, men det håller ju inte mer än en timme... Men när det ger sig ( jag säger när för det måste finnas en ljusning) så kommer det nog att gå bättre!

• Tinga

Nattson - jag hade hellre gått upp några kg extra än varit illamående jämt, så jag tycker att du gör helt rätt som äter. Att må illa är ju bland det värsta som finns!

• Frejis

Lappis, massor med kramar till dig, hoppas att du mår bättre allt längre perioder snart. Det är jobbigt, men det kommer att fungera. Skönt att ni verkar ha haft en trivsam helg tillsammans, middag, julmarknad (älskar båda delarna) och annat.

Brudsommar, det verkar att ni har en hel del med huset, men det blir nog jättefint när ni är klara och har fått allt som ni vill ha.

Vänner - sex dagar lång tant, aj då, vilken debut!

Nattson - jobbigt med illamåendet, men vilken tur att du hittade bandet igen. Hoppas att det avtar snart.

Mrs B - det hela låter väldigt dramatiskt. Du får nog ta det väldigt lugnt och tänka på dig själv så att den lille stannar kvar i magen.

Moppy - vilken seg väntan, undrar vilket egentligen är bäst, att de kommer lite tidigare än att man får gå hemma och vänta. H*n bestämmer sig kanske för att titta ut snart i alla fall. Håller tummarna!

• Frejis

Sweetan, vilken superdupersöt katt! Har äntligen tittat på honom, vilken härlig liten sak och han ser ut att trivas hos er.

Och snö, jag vill också ha det i Stockholm. Så trist och tråkigt väder vi har här om man inte är deprimerad innan blir man det nu

• Frejis

Hoppas att ni tål lite Frejis svammel

Jag har satt upp granen igår alldeles för tidigt, jag vet, men nu är det klart och vardagsrummet känns lite ljusare och lite mer högtidligt. Måste bara komma på ett mer smakfull barriär för Ninja än en strykbräda som inte riktigt gör sig här; han har sin bur i rummet bredvid vardagsrummet tills vi får in lite fler dörrar i lägenheten. Det lär nog bli ett långdraget projekt.

Granen är i alla fall över två meter och jag har så fruktansvärt mycket julpynt att det tog flera timmar att sätta upp allt. Skönt att ha det klart.

Såg ett par med ett funktionshindrat barn på ett café igår och det äldre paret var så fina tillsammans. "Barnet" var i 40års ålder. Det väckte många tankar hos oss, måste jag säga, det hela om att få barn, att få friska barn och hur tacksam man egentligen borde vara över det även om det är lätt att glömma bort i vardagslivet.

He he, jag ska erkänna att jag gjort "en Lappis". Skulle ju ta dag 3 provet och råkade se att ivf-mottagningen på Sophiahemmet ville ha exakt samma. Gick och tog två prover samma dag som ska till två olika läkare... vi har nämligen bokat tid på SH igen. Måste vara lite skadad av vården, men vi får se, det känns spännande att få tillbaka provsvaren och läkarnas kommentarer bara av den ovannämnda anledningen.

Annars är det som vanligt, ups and downs

• Frejis

Hoppas att ni tål lite Frejis svammel

Jag har satt upp granen igår alldeles för tidigt, jag vet, men nu är det klart och vardagsrummet känns lite ljusare och lite mer högtidligt. Måste bara komma på ett mer smakfull barriär för Ninja än en strykbräda som inte riktigt gör sig här; han har sin bur i rummet bredvid vardagsrummet tills vi får in lite fler dörrar i lägenheten. Det lär nog bli ett långdraget projekt.

Granen är i alla fall över två meter och jag har så fruktansvärt mycket julpynt att det tog flera timmar att sätta upp allt. Skönt att ha det klart.

Såg ett par med ett funktionshindrat barn på ett café igår och det äldre paret var så fina tillsammans. "Barnet" var i 40års ålder. Det väckte många tankar hos oss, måste jag säga, det hela om att få barn, att få friska barn och hur tacksam man egentligen borde vara över det även om det är lätt att glömma bort i vardagslivet.

He he, jag ska erkänna att jag gjort "en Lappis". Skulle ju ta dag 3 provet och råkade se att ivf-mottagningen på Sophiahemmet ville ha exakt samma. Gick och tog två prover samma dag som ska till två olika läkare... vi har nämligen bokat tid på SH igen. Måste vara lite skadad av vården, men vi får se, det känns spännande att få tillbaka provsvaren och läkarnas kommentarer bara av den ovannämnda anledningen.

Annars är det som vanligt, ups and downs

• BrudSommar2006

Frejis, ja det ordnar sig ju till sist men det är märkligt vad mycket tid det tar att få som man vill ha det, förutom ena badrummet så är ju det här huset i fint skick så vi trodde inte att det skulle bli så mycket men sedan bestämde vi oss för att vi ville måla om överallt trots allt för att få bort alla små skavanker och då blir det ju en del meckande med lister och så. Sedan visste vi inte heller att vi skulle vilja byta ut så mycket av våra möbler och andra tillhörigheter men det blir väl så att man kommer på att andra saker passar bättre. Det blir nog bra till sist, hoppas bara att badrumskillen dyker upp den här veckan som han föreslagit men, men, för eller senare ordnar det sig väl med det med. Det vore så skönt att få så pass klart att man kan få in möbler där de ska vara och få fram mattor och gardiner, det blir så himla lyhört när det ekar tomt i alla rum.

Idag ska vi äntligen få bredband och så är det sista gången i föräldragruppen i Solna. På onsdag ska jag få hoppa in i en föräldragrupp här i Täby så får vi se hur det känns att hoppa in mitt i. I Solna är det bara fem gånger så den gruppen är hur som slut nu. På torsdag är det sexmånaderskontroll och så är det överlämnande av vår lägenhet så den här veckan händer det en del.

På lördag ska vi äta julbord ute hos mina föräldrar med min bror och hans sambo innan de åker till Hawaii i tre månader. Sedan var det visst någon julmarknad som mamma tyckte att vi kunde prova på söndag, får väl se hur det går med Iris.

• BrudSommar2006

Frejis, exakt samma prov men hos två olika läkare! Då ska det bli extra spännande att få höra resultatet! När kommer det?

Moppy, jag fick ju gå en vecka över tiden och det var segt att vänta, jag var ju inte särskilt rörlig och hade ont, sedan fick jag ju i alla fall värkstimulerande dropp så fördelen med igångsättning är väl att man får fixa det hela på dagtid och inte mitt i natten då det annars vanligen verkar sätta igång. Hoppas att du inte behöver vänta mycket längre nu i alla fall, lycka till hur det än blir!

Mitt illamående måste ha börjat i vecka fem gissar jag och höll i sig till efter vecka 18 om jag minns rätt. Fast då hade jag ju börjat äta Lergigan så det var ju hanterbart då. Nackdelen med att behöva äta mycket för att inte må illa för någon som jag som så himla lätt går upp i vikt är ju att jag inte blir av med all extra vikt nu.

Jag funderar lite över Vickans konstaterande att man blir mer hungrig när man inte äter piller, jag minns nu att det stämmer på mig. Jag hade ju bara en kort pillerfri tid innan jag plussade så kroppen hann nog aldrig ställa om sig och nu är det ju hormoner med i spelet fortfarande. Det skulle kunna vara därför jag är så hungrig hela tiden nu och inte enbart för att jag ammar som jag hela tiden tänkt. Jaja, jag kommer inte att få veta vilket i alla fall och nu väntar jag nog till efter jul med att försöka på allvar att bli av men alla kilon. Helst skulle jag ju vilja vänta tills jag får sova mer än två timmar i sträck på nätterna eftersom jag är så förbaskat trött hela tiden och inte riktigt orkar ta tag i någonting alls, än mindre ett bantningsprojekt modell större men jag börjar tro att jag inte kan vänta så länge, det verkar ju inte som att Iris kommer att börja sova bättre på nätterna i någon hast.

Nej, dags att ila!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag