• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Tinga-

Känner mig faktiskt ganska fin som julgris! Det hör ju lite till (både julen och graviditeten..)

Vad härligt det låter med restaurangbesök med maken på lyxkrog!

vi var på spa för några veckor sedan, men blev tyvärr besvikna på maten som inte motsvarade våra förväntningar. Var däremot ute med mina tjejkompisar i fredags och den maten var fantastisk!!! Saknade dock vinet, men luktade flitigt i vännens glas (funkar faktiskt förvånansvärt bra.. lurar smaklökarna!)

• BrudSommar2006

Pirr, BVC ordnade föräldragrupp, den började när Iris var ca tre månader om jag minns rätt, det var ungefär då de hade dragit ihop en rätt lagom grupp med föräldrar kändes det som. Här i Solna har det bara varit fem gånger vilket känns lite, på andra ställen verkar de pågå längre.

• Tinga

Förresten, Piggelin, jag glömde ju svara på din Madikwefråga! Vi åker den 23 januari, och sen kommer vi hem igen den 10 februari. Tyvärr innebär det att vi inte kommer att ha fått svar på NUPP och KUB innan vi åker, för jag får göra både blodprov och UL vid samma tillfälle, så att jag slipper åka till Göteborg två gånger. Men ULet gick att göra tidigast i v. 12, så det fanns inget annat att välja på, för när vi kommit hem från semestern är det för sent. Lite taskig timing, men när vi bokade semestern i september hade vi ju ingen aning om att "fönstret" för NUPP skulle vara precis då.

• muggles

Tinga: vill jättegärna träffas för en lunchfika, helst efter kl 13 då jag inte är så snabb på morgnarna.

Vickan och MrsB: usch, det låter skitjobbigt! Kramar!

BS: om inte Iris sover mer än 2h i sträck nu så kommer hon nog inte att "fixa till det" på egen hand. Vill du sova bättre så får du prova ngn metod så som Vänner och jag har gjort. Det är nog ganska få förunnat att få barn som sover bra av sig själv tyvärr... Iris ska ju inte behöva mat på nätterna nu längre, utan hon vaknar förmodligen av ren vana bara.

Moa är ju en "spygumma" (=ingen skitgumma alltså ) och bajsar bara var 5:e dag vilket gör att hon är ganska orolig dagen innan. I natt vaknade hon vid 23 och gick inte att få lugn igen med mindre än att jag låg bredvid så hon fick flytta från sin spjälsäng in till oss. Sedan sov hon till kl 5 när jag väckte henne för att få amma (spända bröst).

Moa har förresten skrattat för första gången idag - gött att höra! Nu vill hon inte sitta här i mitt knä längre...

• Tinga

Muggles - inga problem att träffas på eftermiddagen! Mannen och jag passar nog på att strosa runt lite i affärer under dagen, för det kan vara kul att gå i lite andra än de vanliga här hemma, även om många är samma. Det där är lite trist tycker jag; det finns så många butikskejor nu, att de flesta städer har ungefär samma utbud i kläd- och skoväg. Men om ni göteborgare har några bra tips får ni gärna spotta ur er dem! Förhoppningsvis kan jag fortfarande ha vanliga kläder då, annars får jag väl "lägga på hög" till ett senare tillfälle.

• Mrs  B

Nu har man snart fått denna dagen att gå och det har gått hyfsat tycker jag.

Jag har haft lite sammandragningar och några värkar men inget jobbigt i alla fall.

Var på apoteket och inhandlade en hel del mediciner och det ska bli spännande och se hur de verkar. Hoppas, hoppas.....

Sonen är nu också hemma efter en dag på dagis och han verkar vara trött och det är ju positivt för mig just nu och sen trodde jag att maken skulle komma hem nu också för avlastning men han ringde precis och talade om att han var tvungen att jobba över och komma hem sent, men lovade att vara i tid i morgon istället.

Fick i alla fall sova 2 1/2 timme i dag på dagen och det var super.

• fru AM

Låter som du har läget uder kontroll, MrsB! Skönt.

Men jag undrar var Moppy tog vägen ... Kanske på BB????

• Mrs  B

Fru AM
    Ja, än så länge har jag läget under kontroll tycker jag, men vi får väl se hur natten går. Har dock svårt för att äta pga min halsbränna och en massa gaser från alla håll och kanter.

Några tips på mat kanske?????

Tinga
    Jag skulle ju inboxa dig min mailadress, hur gör jag då?????

• Mrs  B

Angående Försäkringskassan.

Jag har skickat in moderskapsintyget för ett tag sedan, fått papper till lönekontoret och sen skickat det vidare till inläsningscentralen.

Hur går jag nu vidare, kommer inte ihåg proceduren 3 år sen sist...

Ska jag fixa allt via nätet, ska jag ringa eller boka ett möte?????

Någon som vet???

• muggles

MrsB: om du har e-leg (bankid) fixar du enklast allt på nätet! Där kan du labba med antal dagar, ansöka och se status på ditt ärende.

Tinga: för att hitta affärer som inte är kedjor så kan jag rekommendera Haga (där finns även mitt favvomärke Twist&Tango). Gillar du inredning och design så ska du leta dig till Vallgatan för där finns många sådana roliga affärer. Men vi kan ge dig massa tips när det närmar sig.

Var det inte ett tag sedan Telis var inne?

Undrar hur det går för Page...

Är det ngn som har koll på om man brukar ge present till faddrar vid dop (dvs om vi ska ge present till Moas faddrar)? Jag har aldrig hört talas om det men min mamma påstår det...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag