Mrs B, jisses, vad jobbigt du har haft det och nu missade du kalaset också! Fast vilken tur att den lille bestämt sig för att inte komma ut riktigt än i alla fall. Skönt att hjärtslagen lugnat sig också, över 200 låter ju helt galet mycket! Hoppas att det hjälper att vila nu då sista tiden.
Lapinette, så mysigt med julmarknad! Det blir nog ingen för oss i år, det är så mycket med huset och jag tror inte att Iris kommer att hålla sig lugn i vagnen tillräckligt länge för att det ska vara någon idé heller. Idag har vi varit hemma själva Iris och jag medan maken tömt lägenheten. På tisdag ska den flyttstädas och i slutet av veckan skriver vi. Känns lite vemodigt samtidigt som vi börjar få ordning här i huset.
Fast jag vet inte, det där med ordning är ju relativt, vi har mycket kvar, lister vi inte fått upp så att vi inte kan flytta in i skåp och byråar, hatthylla, matta till matrummet, skrivbord, smal bokhylla, soffa, hallspegel, tv, stereo, tvbänk, ja jisses, det är så mycket vi måste byta ut och skaffa nytt så jag undrar hur mycket vi kommer att få gjort innan jul. Maken har förhoppningsvis med sig några fler adventsljusstakar hem nu snart i alla fall.
Muggles, njae, att skriva inlägg medan man ammar är krångligt, det går till nöds om Iris ligger på amningskudden men helst inte. Sitta och läsa går ju bra med datorn på vardagsrumsbordet och Iris på kudden men sedan skriver jag mest om hon somnar så att jag lyckas hasa ner henne bredvid mig i soffan, alternativt som nu när hon sitter här bredvid i soffan och plockar med lite saker. I värsta fall kan man ha henne i knät och skriva med en hand men då ska man verkligen vilja skriva något just då...