• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Goddag i tråden! Håller på att läsa ikapp men kommer ej kunna hålla kommentarerna i huvudet, så jag skriver lite vartefter..

Grattis Piggelin till första dagen i "verkligheten". Lät som att du klarade den galant Jag tycker det är så befriande att höra ärliga nyblivna föräldrar som vågar erkänna att det ÄR en känslomässig berg-och-dalbana och inte bara lycka med ett spädbarn. Tack för verklighetschecken!
    Förresten, kladdkakan med after-eight lät fantastisk !!

Lappis- kan inte fatta att det redan gått ett år sedan ni flyttade till stockholm!! Vilken lång bekantskap vi haft här i tråden.. nästan ett och eett halvt år för oss stammisar!

• Vännerfan

Tinga,
    Jo, det var verkligen en härlig semster, tant till trots! Hon dröjde sig kvar i 6 hela dagar, men det är inget nytt...
    Packningen gick bra till slut också, flög iväg med en väska med en stor orange lapp som de skrivit "Heavy!" på. Allt var som valigt mao

• pirr!

Tinga!- vad mysigt med en göteborgsträff. Jag jobbar tyvärr den 18:e (men bara en vecka till efter det!)så jag har lite svårt att komma ifrån. Hade varit jättemysigt annars!

Mrs B- huh, vilken helg! Ta hand om dej och lillen i magen så gott det går nu och hoppas att dina eländiga magbesvär klingar av!

• Tinga

Pirr - trist att du inte kan vara med, men det blir ju besvärligt när man jobbar. Får du havandeskapspenning den sista tiden av graviditeten?

• pirr!

Nattson- usch för illamåendet! Vet såå väl..
    Vilken vecka är du i nu?

• pirr!

Ja, det blir havandeskap för mig. Har i och för sig ej fått det beviljat än, men det borde inte vara några problem. Ingen av mina kollegor har fått avslag tidigare och jag jobbar med den "tyngsta" patientgruppen!

• Nattson

Pirr är i vecka 9, så jag hoppas att det ger sig runt v12. Hur var det för dig?

• Tinga

Pirr & Nattson - när började ni må illa? Själv är jag i början av v. 7 nu, men mår fortfarande toppen, så jag undrar hur länge jag behöver "oroa mig" för att illamåendet kan börja. Jag vet ju att det egentligen kan komma när som helst, men misstänker att vissa perioder är vanligare än andra. Igår "testade" jag mig själv genom att bli riktigt vrålhungrig, men jag mådde inte det minsta konstigt. Åt halvstark middag också; även det utan problem. Hoppas på en Cicci-graviditet!

• pirr!

Hoppas att det ger sig snart för dig! Jag fick dessvärre dras med mitt fram till v 19 nångång. Tyckte dock att jag fick nån lugnare vecka efter vecka 12 (slapp spy så ofta), men sen tog det nya tag i v 16.. Som sagt hoppas att ditt ger med sig SNART!!
    Känner dock att hela graviditeten vände när illamåendet släppte. Började tycka det var småtrevligt att känna mig otymplig och oformlig med meloner till bröst..
    Så håll ut!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag