• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2007-12-04 10:55:53 följande:
    jo, fast du ska nog se att ni behöver alla rum, hahahah! Sen kan man ju slå ut någon vägg och göra stooora rum, eller varför inte en walk-in-closet?!?! Det får inte plats i "vårt" hus... Dock finns det ju ett gigantiskt garage/uthus på 98 kvm (en och en halv gång större än vår lägenhet,, alltså, hahaha)
    walk-in-closet är ju givet! Mina handväskor måste ju få en vettigare och mer värdig förvaring än nuvarande hemska lösning!! I dagsläget har maken och jag 5 garderober totalt - helt OMÖJLIGT att klara sig med! 1 innehåller ytterkläder och sen har vi två garderober var. I mina två ska ALLA kläder och skor få plats och förutom vanliga kläder och festkläder trängs även all friluftsutrusning i dessa två sprängfyllda garderober... gaaaaaaaaaa Man kan få motivation att köpa hus för mindre....
  • Nattson

Vickan vilket hus! Hoppas att ni får det!

Nenne samma för dig med huset! Trist med ÄL-tajmingen, men ni får köra på så mycket ni kan när ni kan

• nennesjuttioåtta

Tro mig, Nattson, det är precis det vi gör. *Höhöhö, nuts nuts*

Umpa umpa falleralleraaaa

• Nattson

He he Nenne, det låter bra! You go girl!

• Storasystern

Hallå hallå!

Kikar in som hastigast för att se hur det går för Moppy... Kanske är hon redan på BB!!!! Spännande!!

Jag har haft sammandragningar/förvärkar from hell hela natten, inget kul alls, i synnerhet inte som maken är i Tyskland med jobbet över natten... Man vill ju inte gärna föda barn själv... Visserligen är det 10 dagar till BF, men man vet ju aldrig, se på Cicci t.ex.!!!

Nenne - vill bara påminna om det min gynekolog sa, nämligen att man ha ha 6 dagarna _innan_ man får böj. Idealt är tydligen 1-3 dagar innan, enligt honom så är det nästan för sent att börja när man väl får utslag på stickan!! Så om ni lyckats få till det lite i början på veckan så kan det mycket väl räcka till!! Håller tummarna för er!

Vickan - vilket bra hus! Alldeles lagom stort! Kanske lite overkill med två kök, men annars toppen! Är det lagom i pris???

• Zozo

Arghhh.. jag som skulle vara lugn och fin och vânta eftersom vi precis börjat! nu är jag skengravid! Hahaha.. jag har alltid matt illa om jag inte äter med jämna mellanrum men nu tror jag ju att jag är gravid sa fort jag blir illamaende! Hur korkad far man vara??

• Nattson

Hi hi Zozo, så har nog nästan alla känt någon gång!

Storasystern - Oj då... Kommer maken hem ikväll? Hoppas det så att du kan känna dig lite lugnare...

• Storasystern

Nattson - ja, han kommer hem rätt sent ikväll. Som tur är, för det känns lite skakigt att vara själv hemma på nätterna just nu...

• muggles

StoraSyrran: oj att du vågade släppa iväg honom 10 dgr före BF! Vet inte om jag hade vågat... Hoppas han hinner hem!

Nennelainen: hoppas det räckte med skottet du fick härom morgonen!

Ni som har barn (ni andra kan ju hoppa över...):
    Moa har varit väldigt lös i magen i ett dygn nu och det som kommer är grönt(!) och väldigt löst. Ngn som vet om det är ngt att oroa sig för? Hon verkar iofs må bra annars, bra färg, bra aptit osv så det ska ju tyda på att hon mår bra. Jag ammar mer och mer och vet inte om det är det som är grejen (men det ska ju vara gult väl? det hade hon förut). El så är det ngt jag har ätit men hon har inte reagerat på mat förut. Jag tror inte jag har ätit ngt konstigt som jag inte ätit förut... Jag kan ju alltid ringa Bvc men det känns mäckigt med deras telefontider, ngn här brukar alltid ha svar!

Piggelin: hur går det därhemma? Jag kanske slår dig en pling (men ska ut med Miss C en promenad så jag vet inte när det blir).

Annars allt lugnt här, livet går sin gilla gång - det är amning, blöjbyte, amning, vagna/buffa till sömns, amning, gå en promenad, amning... Visst låter det spännande?!

Jag kan iaf rekommendera buffning/vagning till sömns om ni (som Vänner och jag) inte får ett barn som självmant vill sova tillräckligt. Det funkar!

Piggelin förresten: undvik att Piggelina får somna med napp - vet en tjej som har superproblem med att behöva stoppa in nappen på sitt barn, ung en gång i timmen varje natt... Han har vant sig vid att ha den och vaknar när han tappar den i sömnen. Vi gör en mellanvariant och tar nappen från Moa när hon är påväg att somna, det verkar funka hittills.

• Storasystern

Muggles - skönt att amningen verkar funka bättre!!! Tyvärr kan jag ännu inte uttala mig om Moas magproblem...

Jag släppte inte iväg min man, d.v.s. det var inte så att jag fick välja. Han tror stenhårt på att pyret kommer ut den 14/12, att den skulle komma ut tidigare finns inte i hans världsbild... Lite jobbigt är det allt. Tänk om något hade hänt i natt????

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag