StoraSyrran: oj att du vågade släppa iväg honom 10 dgr före BF! Vet inte om jag hade vågat...
Hoppas han hinner hem!
Nennelainen: hoppas det räckte med skottet du fick härom morgonen!
Ni som har barn (ni andra kan ju hoppa över...):
Moa har varit väldigt lös i magen i ett dygn nu och det som kommer är grönt(!) och väldigt löst. Ngn som vet om det är ngt att oroa sig för? Hon verkar iofs må bra annars, bra färg, bra aptit osv så det ska ju tyda på att hon mår bra. Jag ammar mer och mer och vet inte om det är det som är grejen (men det ska ju vara gult väl? det hade hon förut). El så är det ngt jag har ätit men hon har inte reagerat på mat förut. Jag tror inte jag har ätit ngt konstigt som jag inte ätit förut... Jag kan ju alltid ringa Bvc men det känns mäckigt med deras telefontider, ngn här brukar alltid ha svar!
Piggelin: hur går det därhemma? Jag kanske slår dig en pling (men ska ut med Miss C en promenad så jag vet inte när det blir).
Annars allt lugnt här, livet går sin gilla gång - det är amning, blöjbyte, amning, vagna/buffa till sömns, amning, gå en promenad, amning... Visst låter det spännande?!
Jag kan iaf rekommendera buffning/vagning till sömns om ni (som Vänner och jag) inte får ett barn som självmant vill sova tillräckligt. Det funkar!
Piggelin förresten: undvik att Piggelina får somna med napp - vet en tjej som har superproblem med att behöva stoppa in nappen på sitt barn, ung en gång i timmen varje natt... Han har vant sig vid att ha den och vaknar när han tappar den i sömnen. Vi gör en mellanvariant och tar nappen från Moa när hon är påväg att somna, det verkar funka hittills.