• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Fortsatt ´"skitsnack"

Mugglan: Hur länge har det varit löst och grönt? Eftersom det är en så kapital skillnad så kanske du bara ska fundera på vad hon(=du) fått i sig (dig). Jag menar inte att du ska bli orolig men bara fundera på om hon kan vara lite känslig för ngnting ..?

• viktualia

Glöm inte Nenne - hon är också fortfarande kviga... om skämtet tillåts... Själv är jag fortfarande frivillig kviga, men jag har förståelse för att frågan är laddad på olika sätt...

• fru AM

Förlåt Mugglan! Jag är ju helt hjärndöd .. eller: Jag kommer inte ihåg: du ammar väl fortfarande, för amningsproblemen löste sig ...? *livrädd för att trampa på ömma tår*

• fru AM

Mugglan: fast jag tror fortfarande att Moas bajs är helt i sin ordning! Eftersom hon verkar pigg och glad.

Nu ska jag packa ihop datorn och gå och slita Livia från Teletubbies ... herregud den är som knark den dvd:n

• Mrs  B

Sällar mig just nu till den deppiga skaran........

Maken hade lovat att komma hem innan fem för att hinna umgås med sonen och ge honom ett bad, och för avlastning för mig, men vad händer?

Jag ringer vid fem och då säger han att han är på väg hem, sonen håller på och somna så jag får ge honom kvällsmat och sen sätta honom i badet (fast jag inte skulle ha gjort det ikväll) och sen kom gubben nu vid halv sex.... JAG BLIR TOKIG IBLAND!!!!!!

Hoppas på en bra natt så jag får lite styrka!

• muggles

MrsB: skickar lite styrkekramar! Du verkar behöva det... Säg till gubben på skarpen, du har ju för 17 varit inne på förlossningen och ska ta det lugnt!

AM: jag klurade och kom på att ev kan pepparkakor vara boven, har ju ätit rätt många på sistone. Maken sa mkt riktigt att de är laxerande (hade jag faktiskt ingen aning om). Så nu ska jag inte äta några på ett tag och se vad som händer. Gulle dig, men sååå känsligt är jag inte! (Hoppas jag...) Jodå, jag ammar hela dagarna nu för tiden, det har blivit mindre och mindre ersättning. Enda gången är nu inför kvällsnattningen (100 ml vilket knappt är ett riktigt mål för en i hennes storlek). För att hon verkar så pigg så avvaktar jag med att ringa Bvc, men går det inte över så får jag höra med dem.

• Mrs  B

Muggles
    Själv tål jag inte pepparkakor så bra, så visst kan det vara så för Moas del nu också om du nu har ätit många.

Kom i ännu ett gräl till med maken angående hans jobb för han var nämligen tvungen att köra iväg och jobba igen, men som tur är sover sonen nu så förhoppningsvis ska det väl gå bra för mig.

Men just nu tycker jag att det mesta är skit..........

• muggles

Nattson: glömde kommentera din kollega - hon låter ju rent elak (bla det hon sagt om bröllopsklänningen)! Lyssna inte på henne tycker jag...

MrsB: usch inget kul om du blir lämnad ensam med barn i den här situationen! Men det är nog bra att du säger ifrån trots att det resulterar i gräl..

• Frejis

He he, det stämmer som Lappis skrev, det kunde även ha varit jag som skrev Telis inlägg det var faktiskt min första tanke att ja, det är precis så som jag känner, det låter som jag, nu måste jag logga in och skriva. Det är lustigt att man blir så engagerad när man känner igen sig.

Telis & Lappis, ska vi bilda en hemlig klubb? ni får komma på vad den ska heta och så får vi fördela posterna.

Mer allvar igen:
    Jag tycker nog att det är kul att läsa om det som ni småbarnsmammor skriver och på något sätt tror jag att jag kommer att ha användning av dessa kunskaper. Jag har dock ingenting att bidra med och det är jättetråkigt att jag inte kan vara gravid samtidigt som alla andra i tråden är... trist, trist, trist. Men jag hoppas att nästa år kommer det att ge sig även för vår innerstadstrio - som ni ser så kan jag inte låta bli att skoja om det.

Muggles - måste säga att jag förstår betydligt bättre varför småbarnsföräldrar är så intresserade av att prata om bajsblöjor nu än tidigare. Det är nog därför tråden är så bra

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag