• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Hej, idag ska jag iväg och träffa nya mammagruppen så får vi se hur det känns.

Telefonen ringde så att Iris missade sin morgonsömn idag, hoppas att hon somnar snart innan det är dags för tidig lunch, annars blir det nog inte roligt.

Här fungerar buffning/vagning inte alls, eller ja, förr eller senare skulle hon väl skrika sig till sömns av utmattning men då kan man ju lika gärna lägga henne i ett hörn och låta bli att trötta ut sig själv i processen antar jag. Jaja, det ordnar sig väl men jag tror inte att jag har energi att göra någonting åt att hon vaknar så ofta på nätterna just nu faktiskt, tur att hon somnar om fort varje gång.

När jag plussade så fick vi till det dagen för böj och dagen efter precis som Tinga. Sedan när det bara var två veckor kvar hade maken absolut inte fått åka iväg någonstans!

Vickan, vilket mysigt hus, hoppas att ni slår till! Vad är det för betong så att det inte är blåbetong?

Nenne, så kul att huset var lika fint i verkligheten! Ofta tycker jag att man tittar på bilderna och det känns jättebra och så ser det helt annorlunda ut när man väl kommer dit. Hoppas att det blir ert!

Kram till Lapinette, Telis och Frejis, skriv gärna OT här, bara ni stannar!!! Jag skulle själv gärna bidra med lite fler OT-inlägg om det bara hände något spännande här men det gör det ju inte.

Iris är i alla fall sex månader idag, stora tjejen!

Vi ska jobba vidare på att få upp lister här i helgen hoppas jag så att vi kan börja flytta in i skåp och byråar. Sedan hoppas jag att vi lyckas få tag i lite fler adventsljusstakar innan de tar slut också.

• MSW

Vickan: Tråkigt att det går så segt.. Men vi får fortsätta hoppas på det bästa..

Clownis: Hur är det med dig/er??

• Lapinette

Undrar också vart Liten är?! Hon brukar ju skriva något varje dag förutom när hon är bort på kurs eller liknande.

Sitter lite då och då och tittar på min Excelark med vår IVF-plan för våren. Det är inte lätt att få ihop de olika försöken men semester och annat. Skulle vilja göra ett FET i januari men det kan vara så att den inträffar på en helg som CvL har stängt. I övrigt har de jämnt öppet t o m Påsk men just den sketna helgen så har det STÄNGT! Går det inte att göra FET den helgen så tror jag att vi drar igång med en full IVF istället. Känner inte för att vänta ytterligare en månad innan vi gör något och eftersom denna IVF funkade relativt smärtfritt och gav t o m några ägg i frysen så varför inte försöka få några till?

• Telemarkgrrl

nennesjuttioåtta skrev 2007-12-05 10:35:00 följande:

hej hejjag sällar mig till skaran på fel sida av snöret i Mångsbodarna (
    Ja, det är lite jobbigt när man bryter skidorna och tappar stavarna redan i startfållan och får se hur hela startfältet försvinner iväg i skogsbrynet.

Stort tack för kramarna, tjejer!

Men var är Liten?!
  • Lapinette

Hur många år tar det innan man kommer i mål?!! Snacka om en som har förirrat sig i skogen och inte hittar ut i spåret igen.

• nennesjuttioåtta

fel beslut att välja valla för bra glid när man skulle valt klister för att något skulle fastna och man slapp ha så jävla bakhalt.

• Zozo

Na även om jag knappt spännt pa mig pjäxorna ännu, far jag väl ocksa sälla mig till de som ännu missat startskottet...

• nennesjuttioåtta

å ändå så vet man hur spåret ska se ut men är inte säker på om det är träningsrundan man är ute på eller den som leder åt rätt håll.

• nennesjuttioåtta

Nä, nu står det "Berga by" på en skylt här. PUCK! Fel håll!!

• Zozo

För att inte tala om att varken konditionen eller vadmusklerna är i topp...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag