• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Hej!

Jag har inte heller hunnit skriva men har läst ikapp nu. Återkommer senare. ALlt väl här. Jag hann dock fundera över Litens frånvaro - så jättebra att du dök in!

Vasaloppsbeskrivningen var mycket träffande. Snälla Nenne - ta över tråden oftare Mer sånt! I Llke!

Och Pirr, jag tänkte precis som du att jag skulle berätta realistiskt att det kan vara hinder på vägen. Men det känns för privat med X:en och tidiga MF så det har ändå inte blivit så. men jag önskar så att fler ska förstå att det kan vara knöligt på olika sätt!

• Lapinette

penne - min var regelbunden från första månaden så typ månad 3-4 testade jag med stickor och sen struntade jag i det då jag vet när jag har ÄL. I somras började jag dock igen men då pga att vi gjorde inseminationer. Efter detta så vet jag verkligen hur det fungerar. M a o man lär sig utmed vägen hur kroppen fungerar...hoppas dock ni slipper testa så här länge (1,5 år).

viktualia - kan ju säga att sexlusten inte riktigt är som de första två åren vi var tillsammans och hade förhållande på distans. Det var då jag levde upp till mitt namn .

• Mrs  B

Fru AM
    Lagar faktiskt ris just nu.....

Provade pasta igår men det var inte så lyckat, men det var det som jag var sugen på då.

Har en kompis som precis har dragit igång bebisverkstan nu och det är intressant att följa det hela. Hon är så öppen med allt att där döljs ingenting redan nu. Hon hade åkt hem tidigare från ett besök hos sin mamma för hon hade ägglossning och redan där är hon ju inne i "vår" sväng. Har dock inte än provat stickorna....

Någon som vet om det är svårare att bli gravid om man är glutenallergiker, min kompis undrar förstås???????????

• fru AM

Mrs B: HAr för mig att det kan vara svårare för ANTINGEN gluten- eller laktosallergiker - men jag KOMMER INTE IHÅG! Väldigt irriterande. Måste googla lite.

• penne2

Sticker och sant orkar jag/vi inte halla pa med (det känns sa "kliniskt" da). Eventuellt kan jag behöva en "liten skjuts pa vägen" enligt en läkare. Pa nat konstigt sätt har jag redan blivit utredd för fertilitet innan vi ens försökte. Jag var pa rutincheck hos min ganska barska gynekolog (jag ska byta), nämnde att jag slutat med piller, men inte var särskilt stressad. Da skickar hon mig pa utredning, i förebyggande syfte -ganska bra faktiskt. Proverna kom tillbaka och hon sa att jag hade nan konstig hormonbalans (vet inte alla detaljer, trots att jag borde iom mitt yrke) och skulle behöva massa olika hormoner under lang tid. Jag fick ett spel, ringde min vän/fd kollega som är ChefÖL inom gyn/obst pa ett stort sjukhus. Scannade in resultaten, skickade till henne. Hon kollade och fragade även en annan läkare som sa att allt sag bra ut, jag behöver bara komma igang efter p-piller stoppet...
    Och jag litar mer pa min kollega da hon är mer uppdaterad pa fältet än den gyn jag gick till här. Hmm, langt inlägg, men summasumarum sa är det bra med 2nd opinion (och kontakter;) )

• pirr!

Har en vän med glutenintolerans som fött två barn med två år emellan, båda kom till SAMMA månad de slutatade med skydd! Snacka om frögurka!

• pirr!

Start sept- förstår verkligen om du inte känner för att berätta för alla om missfall och X!! Det måste ju få ta tid och endel kanske känner att det är något man håller privat, även senare!

Penne2- skum gyn. Tur att du har kontakter!
    Min gyn var också snabb på utredning av hormonbalans. Var där på rutincheck och nämnde att vi slutat skydda oss sedan några månader tillbaka. I nästa sekund hade hon kört upp UL-staven och stuckit ett schema med olika testdagar för prover i min hand. Lätt överrumplad men ändå tacksam gjorde jag som hon sa!
    Hade lite kajko värden vad gällde två hormoner, men vid nytt test var det ok igen..

• fru AM

Vad bra, Pirr! Det blev så negativt och tråkigt med min länk bara sådär. Jag tolkade texten på celiakiförbundets hemsida som att det KAN innebära nedsatt infertilitet. uppenbarligen behöver det ju inte vara så alltid - men det KAN ju vara bra att känna till om man är berörd ...

• fru AM

"Nedsatt fertilitet" ska det givetvis vara - inte infertilitet ... annars så är det ju bara positivt ... ! Snurrigt

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag