Tjena tjejer!
Nu är jag tillbaka i Sverige och det är sååå skönt. Jag har verkligen längtat hem. Va?!
Jo, jag ska förklara varför.
Efter ett par dagar i Phuket åkte vi båt till Ao nang. Båten gick tidigt så vi hann inte äta någon frukost. Resten av dagen var jag så hungrig och det gick inte över trots att jag åt både lunch och middag. Nästa dag hade jag jätteont i magen och fick knappt i mig någon mat trots att jag kände mig jättehungrig. Jag hade ont hela dagen och kvällen. Nästa dag var det bättre men efter några dagar började illamåendet att komma smygande. Särskilt på morgonen/förmiddagen innan jag fått i mig lunch. Jag var hungrig men inte alls sugen på mat och om jag inte åt blev jag illamående. Vi hade ätit thaimat fram tills dess men nu fick jag sån avsmak för all thaimat. T.o.m. ris var omöjligt. Det enda som gick ner var vitt bröd, pizza och hamburgare. Typiskt när man är i Thaliand och bara blir äcklad av deras mat. Vissa dagar orkade jag inte göra så mycket, låg nästan bara i sängen. Värmen gjorde det hela ännu jobbigare. När jag väl blev hungrig måste jag ha mat NU annars började jag må jätteilla. En kväll när vi skulle äta middag blev det lite sent innan vi kom iväg till restaurangen. Sen dröjde maten jättelänge och jag kände att jag blev mer och mer illamående. Till slut började jag kallsvettas och skaka i kroppen och var tvungen gå och spy bakom en buske! Strax därefter kom äntligen maten men då var jag inte så sugen längre... På väg hem åkte vi båt från Koh Lanta till Phuket och då blåste det och gick ganska hård sjö så då fick jag spy två gånger! Och så alla lukter! Lukter från sopor, thaimat, tvättmedel, ja, allt var vidrigt. Mot slutet längtade jag bara hem till svensk mat, min egen säng och hemmets doft. Jag längtade t.o.m. till jobbet! Det var ljuvligt att komma hem. Idag gick jag till jobbet med glädje och mår faktiskt mycket bättre fysiskt också.
Nu låter det ju som om hela semestern var en katastrof men det var det ju inte. Vi gjorde mycket roligt också som att snorkla, bada, slappa, shoppa m.m. Men illamåendet förstörde helt klart en del av njutningen för mig. Nu mår jag illa bara jag tänker på Thailand. Men på jobbet var jag förstås tvungen berätta om hur uuuuunderbart vi haft det!
Hur som helst är det jättekul att vara gravid (förutom illamåendet). Men det känns ju fortfarande inte så mycket (förutom illamåendet). Jo, brösten ömmar och har vuxit litegrann. Idag ringde jag till kvinnokliniken och avbokade vår läkartid för utredningen som vi skulle på imorgon. Sen ringde jag till barnmorskan och bokade tid och får komma dit istället imorgon. Det var väl ett roligt byte?
Har det hänt något roligt i tråden som jag missat!?