• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Muggles - härligt att vara i toppform en fredag!

• muggles

Japp, man har lärt sig att klara sig med mindre sömn - förr skulle jag varit helt död efter bara 6h (jag är en sån som behöver mkt sömn, typ 8h, för att vara pigg). Det bästa med att Moa sovit bra är att det blir enklare att få henne att sova på dagen - ju mer hon sover desto mer sover hon och tvärtom...

Nu har jag haft några fönsterputsare här så man ser ut igen. Det är ju ett bygge i närheten och det yr damm så att fönstrena är helt igensatta. Gött att få fint till jul...

Allvarligt talat, ingen som vet vart Sweet tagit vägen? Inte likt henne att inte vara inne...?

Ha en bra helg allihop!!!

• Nattson

Lycka till med dopet Muggles!

Trevlig helg!

• Tinga

Muggles - hoppas att dopet blir trevligt!

Och angående Sweet - nope, har inte sett till henne alls på flera dagar. Hon har ju haft väldigt mycket på jobbet innan, fast jag trodde egentligen att det skulle ha lugnat ner sig i den här veckan. På tisdag i nästa vecka skulle hon väl dra till Sverige, har jag för mig.

• Lapinette

Saknar också vår sötnos! Förresten jag har skrivit in BT-träff den 18 december i min kalender. Stämmer det?

• sweetstreet

Å Heej Tjejer!!
    sorry att jag inte hunnit in tidigare. Men det har varit mycket på jobbet (ja jag vet att jag upprepar mig...) denna vekcan också. Inte så mycket direkt labbande som en mängd möten etc. Och sedan har jag varit sjuuukt trött på kvällarna så ibland har jag typ kommit hem från jobbet vid 19.30-20-tiden och ätit lite och sedan somnat vid 21-21.30-tiden. Så jag har inte orkat/hunnit in här...

Men igår jobbade jag min sista riktiga dagvilket känns urksönt! Idag är jag ledig (jobbade ju hela helgen så jag tog ledigt idag) men vi ska ha glöggfest här ikväll så det blir ändå en del att fixa under dagen. Tänkte baka lussebullar och så måste vi ju städa. Maken ska köpa allt vinet dock som vi ska göra glögg av, så det slipper jag.

Nu på morgonen har jag läst ikapp också. Så jag har lite mer koll på vad som hänt sedan sist.

• sweetstreet

Tinga är grymt impad av din stenkoll!
    Jo jag flyger till Sverige på tisdag. Det ska bli kul, men samtidigt vet jag att det kommer bli stressigt också. Ska försöka att inte boka in alltför mycket under dessa veckor för det tror jag inte jag orkar.

Lappis,
    jo det är träff den 18:e
    För min del spelar det inte så stor roll när det blir på dagen/kvällen tror jag. Bara inte alltför sent.

• sweetstreet

Vill säga Välkommen tillbaks till Victory också!
    Det lät som om din semesterresa var lite jobbig p g a illamåendet. Tråkigt, men samtidigt så får man trösta sig med att man känner till orsaken.... Och att den är ngt man längtat efter.

Jag har också börjat må mer och mer illa den senste veckan. Men fortfarande är det kontrollerbart och jag har inte kräkts något. Men visst just när det sätter igång (går liksom i "vågor under dagen") så är det ganska jobbigt.

• sweetstreet

Muggles!
    Hoppas ni får ett riktigt fint dop!

• sweetstreet

Mrs B
    skönt att höra at du mår så mycket bättre nu ocskå!!!! Härligt! Även om du känner dig trött så är det ju en helt annan sak mot att vara totalt under isen och sjuk som du varit tidigare.
    Hoppas verkligen du kan fortsätta vila och att medicinen hjälper!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag