• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Stega på du Vickan!

(japp - kunde inte hålla mig! Formattera text i Word är sååå trist. )

• viktualia

Frejis - tack! och hoppas att du får nån slags klarhet i vad det är som hindrar er. Själv fortsätter jag grubbla över om jag verkligen vill ha barn... maken och jag hade ett långt samtal om det här i helgen. Han verkar mer motiverad än jag än så länge, men det beror nog mest på att det inte är hans kropp som ska invaderas.

Annars har en kompis till mig upptäckt en fertilitetsrit: Det gäller att plantera växter ungefär samtidigt som man har ÄL. Och det ska vara växter som tex tulpaner som tar lite tid att komma ur jorden...

• MSW

Vickan: skönt att mensen kommit igång, då borde juh dina homoner vara "back to normal"..

Jag och mannen "busade" (=struntade i skydd) igen i helgen.. Vilket nog skulle kunnat tajmat ÄL hyffsat.. Men vi "har juh inte börjat försöka ännu", (planen är juh att vi ska slänga skyddet from nyår) så har varken förhoppning eller farhåga att det skulle ha blivit nått..

Well, well.. Nu ska jag försöka komma ut och ta en promenad i det fina gråa och regniga vädret vi har.. *suck*

• Zozo

God morgon allihopa! Usch, jag mar pyton idag (troligtvis en början till influensa - ALLA verkar ha det här!).. Började just fundera pa om man verkligen VILL bli gravid och ma pyton

• nennesjuttioåtta

jaha, då var Äl över för den här gången. Det är lite jobbigt för att nu börjar man fundera och känna efter igen och ställa in sig på att det inte fungerade den här gången heller.

Men, men. Men förhoppningen finns ju ändå, eftersom jag inte fick någon böj varken på tisdagen eller onsdagen (hade två stickor kvar), och på torsdag natt när jag kom hem från Sthlm så dök aladåben upp. Så det var bara att väcka maken halv 3 och försöka få till något. Det tog ju ett tag. Tack delfinen! Å sen var vi och tittade på huset igen i helgen. Mycket rust att göra (lite mögel i källaren men det är väl bara charmigt...?) Budgivning i slutet på den här veckan. Japp, som sagt, inte samma hets som i storstan, hahha!

Det är med blandade känslor man längtar till jul. då vet vi om: vi fått huset och blivit med barn. Tänk om det åtminstone var en av sakerna, då hade man ju något att glädja sig åt i alla fall. Som tröst.

• MSW

Förresten.. Tinga: Vart hör man av sig till om man vill få något receptbelagt mot finnar? Måste man bli remissad från typ vårdcentralen eller hur gör man?

• Tinga

Nenne - det låter ju faktiskt bra att du inte fick någon böj på stickorna vare sig på tisdagen eller onsdagen. Nu verkar ni ju haft fin tajming med ÄL, men tanke på aladåben. Spännande!

Och så är det ju kul att det är budgivning på gång, på ett hus ni verkligen vill ha. Om det bara är lite mögel är väl det inte så besvärligt att fixa, eller? Hur är det egentligen med budgivningarna i dina trakter; har hetsen stannat upp där också? Häromveckan såg jag ett hus här i Lund, där det begärda priset var 2 995' kr, men det enda bud som lagts, och som låg i ca 10 dagar, var på 2 600' kr. Sen såg jag att de börjat om, med en ny visning igår och så sänkte de utgångspriset till 2 795'. Ännu så länge är det ingen som lagt något bud. Med andra ord - det märks att bostadsmarknaden inte alls är lika het längre.

• Tinga

MSW - första gången ringde jag och pratade med en distriktssköterska, som skrev ut och skickade hem ett recept på en kräm. Efter att ha testat den i drygt två månader utan några lysande resultat ringde jag distriktssköterskan igen, som den här gången satte upp mig för en telefontid hos min husläkare. Hon ringde, och skrev sedan ut ett recept på en annan kräm, som jag nu ska prova ett tag. Med andra ord - vårdcentralen duger utmärkt; åtminstone till att börja med.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag