• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Hej tjejer,
    kan inte låta bli att hoppa in en snabbis i er diskussion Ärligt talat så vet jag inte riktigt hur jag ser ut "därnere", (har inte vågat kolla med spegel...) men tror att det är på väg åt rätt håll iaf Första duschen efter förlossningen kändes det att man var grymt svullen & konstig "därnere", men nu börjar det kännas mer som vanligt igen.
    Men jösses, vilket gott skratt jag fick också, när jag duschade den gången. Jag fick ju nämligen sy två stygn efter förlossningen & BM pratade om att hon "luggade mig" lite när hon sydde & ngt om att det inte bara är håret på huvudet som växer när man är gravid. Jag försökte ju hålla efter bikinilinjen så gott det gick innan förlossningen, men att det växte på LÄNGDEN - det varken såg eller hade jag en aning om! Jag såg ju för sjutton ut som en rysk brotterska som proppat i sig en massa doping & att håret därigenom börjat växa. FRAM MED SAXEN!!! Woaaaaah!!

Vad gäller smärtan, så är det nog faktist lite därför som jag inte kommit till skott & skrivit min berättelse ännu - har faktist känts lite väl jobbigt att skriva om det plus att jag inte vill skrämma upp er som har det nära förestående... Sen är det ju väldigt olika för olika personer - det ska man ju ha i minnet. Har funderat över det en hel del den senaste veckan (det där att jag tyckte det var så HEMSKT på slutet) & tror det beror på att jag verkligen tappade kontrollen tutti, vilket kändes/känns väldigt skrämmande. Tror att min smärttröskel är hyfsat hög, men på slutet brast det verkligen & jag bokstavligen bara skrek.
    Men som sagt, jag vill ju inte skrämma upp er & i mitt fall var det ju så att värkarna avstannade när hon skulle ut g fick mängder med dropp för att dra igång det igen = monstervärkar plus en BM som stod & hävde sig på min mage, samtidigt som en annan höll i ena benet & mannen i andra benet - just för att hon skulle komma ut. Då ville jag definitivt inet vara med längre. Lite känsla a´la ta fram sugklocka, snitta, vad som helst - bara hon kommer ut...

Hmmm, nu blev det ju faktist liten del av min berättelse, ska verkligen ta tag i det snart nu. Börjar känna mig mogen för det

• Frejis

Piggelin - måste bara fråga om det inte går att sparka då när någon håller i benet, det är ju annars en fullt naturlig reaktion. En av mina farhågor faktiskt och något som jag definitivt kan tänka mig att göra *sanningen kryper fram*

Ni valde ett väldigt vackert namn till lilltjejen, det kändes nästan ovanligt.

• Piggelin1

Annars så har jag haft en mysig dag idag - två bekanta från en leverantör kom hit på lunchen & uppvaktade med present både till mig & Amanda. Båda är supermysiga personer, så det var verkligen kul att träffa dem & tjöta lite & höra hur det går med filmen som de producerar åt oss. Inte utan att jag är lite nyfiken på hur det går för dem - var ju så insyltad i detta månaderna innan jag gick hem!

I slutet av veckan kommer en kollega över, ska bli jätteroligt att träffa henne med - hon är en av mina favoritkollegor plus att hon dessutom gillar mat, vin & resor precis som undertecknad

Liten - vad skönt att jobba dina sista dgr nu! Stressa inte för mkt på slutet bara! Det du inte hinner, får ngn annan fixa

• muggles

Hej Piggelin! (Vi pratades vid för en stund sedan - mysigt att du ringde!)

Jag sprack ju aldrig - däremot kände jag inte när hon klippte (jag fick ju ett litet klipp för att inte spricka) men det berodde ju på att jag fått bedövning innan. En jättebra BM som förvarnade om vad hon tänkte göra och gav bedövning och allt (förr fick man tydligen inte alltid bedövning innan de klippte).

Tinga: mina finnar blev mkt bättre ung i halvtid i graviditeten (i början av grav blev de sämre) och det håller fortfarande i sig! Jag vet inte om det är amningshormoner el om hormonbalansen har ändrats så att de håller sig borta för gott men man kna ju alltid hoppas. Jag har ju haft acne sedan tonåren så de får gärna vara "long gone"!

Usch, idag är jag supertrött. Moa har börjat sova sämre igen, i natt sov jag 6h totalt men i 3 olika perioder. Jag fick ngt konstigt blodtrycksfall och mådde jätteilla efter frukost - först trodde jag att jag fått ngn magbakterie men det gick över när jag fick lägga mig lite, så det kankse är för lite sömn??? Tur att mamma var här och kunde ta hand om Moa... JAg var alldeles skakig i benen... (och tydligen helt kritvit i ansiktet också). Nä, nu ska jag sluta klaga!

Spännande med så många BF-datum!

MrsB: var det inte så att Oms dotter hette Matilda? (Till din lista)

• Piggelin1

Frejis - gott att se dig här inne mellan varven

Angående benen så höll de liksom emot allt vad tygen höll när jag skulle krysta, så det gick liksom inte att sparka dem (även om jag förmodligen väääldigt gärna hade gjort det just då...)

Vad rara ni är förresten, som tycker att vi valt ett fint namn Förutom Amanda så valde vi mellan Linn & Clara. ...och Linn får hon faktist heta i andranamn just för att vi tycker det är så himla fint med! Sen blir det Karin också - efter mig. Dvs det är inte mitt tilltalsnamn, utan Karin är ett av mina andranamn som lite halvt om halvt finns i familjen.

• nennesjuttioåtta

oj Piggelin, jag förstår om du har velat landa innan du berättade om det. Låter jobbigt men skönt att det slutade bra! Håller med övriga, jag gillar det namnet med!

hihihi, fnissade lite när du beskrev dig som rysk brotterska, maken kallar mig för toffsen ibland för det växer rätt ut som en plog om man inte friserar det. men det är ju så, har man rakt vill man ha lockigt...

• Piggelin1

Hej igen Muggles!
    Ser fram emot att ses på onsdag! Skickar en kram till dig via cyberrymden också - du behöver det idag, tror jag alldeles bestämt

Vad skönt att du har din mamma där idag förresten! Guld värt! Min mamma är lite orolig för att köra bil till Gbg, så jag räknar inte med så mkt hjälp/besök från henne alls. Kan nog iofs få en del bra tips via tfn av henne om det behövs, men hon & pappa har ju bara en bil & av ngn knasig anledning har alltid pappa första-tjing på den (aktiv panschis med många uppdrag). Har erbjudit mamma att ta över min VW Lupo, men verkar tala för döva öron där Funkar liksom inte för henne att ta ngn buss eller tåget hit heller, lite för struligt. Jaja, inte så mkt att göra - jag var medveten om det redan innan vår lilla tjej föddes, så OM hon kommer då & då, så räknar jag det bara som bonus.

• muggles

Piggelin: Amanda, Linn och Clara tycker jag är jättefina namn allihopa! Kul att äntligen få veta vad det blev!!! Ska bli kul att se hur mkt hon har växt sedan sist.

Jag tror att Moa har gjort lite framsteg sedan sist också. Hon har precis börjat greppa ett av mina fingrar och stoppa in i munnen (ett viktigt utvecklingssteg jag har väntat på!, dvs att stoppa saker i munnen, fast kanske inte just mina fingrar ) Och så sitter hon i princip själv utan att man behöver stötta henne. Sedan kör jag ett "träningspass" varje dag att hon ska ligga lite på mage (det gillar hon inte, för det är tydligen jobbigt). Läste att det är viktigt för hjärnutvecklingen att de ålar/kryper och inte hoppar över det och börjar gå direkt. Jag går ju på alla myter som jag läser om hehe (ironiserar lite över mig själv).

Jag surfar runt efter babysimbyxor - det börjar ju i januari. Och har läst på lite om smakportioner, ev börjar jag lite tidigare med det (hon är 3,5 mån nu). Hon verkar så hungrig på nätterna nu, vaknar tidigare och tidigare för att äta. Så kan jag ösa i henne lite kvällsgröt om några veckor vore det toppen.

• Lapinette

Hello girls,
    såg imorse att Sweet varit inne och skrivit angående träffen den 18:e.

Sweet, förstår om din mamma vill se dig när du äntligen är hemma och du ska absolut inte stressa ihjäl dig. Tyvärr hinner jag inte med någon lunch den 17:e då vi ska iväg på eftermiddagen på julbord med mitt jobb men jag hoppas vi kan ses nästa gång du är hemma...och magen har växt !

• Lapinette

Piggelin - kunde du fläta håret?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag