Hej tjejer,
kan inte låta bli att hoppa in en snabbis i er diskussion
Ärligt talat så vet jag inte riktigt hur jag ser ut "därnere", (har inte vågat kolla med spegel...) men tror att det är på väg åt rätt håll iaf
Första duschen efter förlossningen kändes det att man var grymt svullen & konstig "därnere", men nu börjar det kännas mer som vanligt igen.
Men jösses, vilket gott skratt jag fick också, när jag duschade den gången. Jag fick ju nämligen sy två stygn efter förlossningen & BM pratade om att hon "luggade mig" lite när hon sydde & ngt om att det inte bara är håret på huvudet som växer när man är gravid. Jag försökte ju hålla efter bikinilinjen så gott det gick innan förlossningen, men att det växte på LÄNGDEN - det varken såg eller hade jag en aning om! Jag såg ju för sjutton ut som en rysk brotterska som proppat i sig en massa doping & att håret därigenom börjat växa. FRAM MED SAXEN!!! Woaaaaah!!
Vad gäller smärtan, så är det nog faktist lite därför som jag inte kommit till skott & skrivit min berättelse ännu - har faktist känts lite väl jobbigt att skriva om det plus att jag inte vill skrämma upp er som har det nära förestående... Sen är det ju väldigt olika för olika personer - det ska man ju ha i minnet. Har funderat över det en hel del den senaste veckan (det där att jag tyckte det var så HEMSKT på slutet) & tror det beror på att jag verkligen tappade kontrollen tutti, vilket kändes/känns väldigt skrämmande. Tror att min smärttröskel är hyfsat hög, men på slutet brast det verkligen & jag bokstavligen bara skrek.
Men som sagt, jag vill ju inte skrämma upp er & i mitt fall var det ju så att värkarna avstannade när hon skulle ut g fick mängder med dropp för att dra igång det igen = monstervärkar plus en BM som stod & hävde sig på min mage, samtidigt som en annan höll i ena benet & mannen i andra benet - just för att hon skulle komma ut. Då ville jag definitivt inet vara med längre. Lite känsla a´la ta fram sugklocka, snitta, vad som helst - bara hon kommer ut...
Hmmm, nu blev det ju faktist liten del av min berättelse, ska verkligen ta tag i det snart nu. Börjar känna mig mogen för det