• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Pust, Iris sover i vagnen. Säkert inte särskilt länge och när hon vaknar kommer det inte att bli roligt för vi har precis varit och tagit tredje och sista pneumokockervaccinationen. Skönt att få det gjort men jag har gått och dragit på det eftersom jag knappt fått sova på tre nätter efter de två första. Fast alvedonet är framplockat så verkar hon ledsen så får hon det.

Om det nu skulle bli lunch av på måndag och ni skulle få för er att gå till något barnvänligt ställe så följer jag gärna med, Iris är hyfsat OK att ha med sig ut nu. Fast jag skulle gärna parkera på Valhallavägen och gå ner på stan så att jag slipper de läskiga nedkissade hissarna i tunnelbanan så om ni väljer att ses på söder eller så så tror jag att jag skippar det. Jag orkar inte bära Iris några längre stunder så om det är ett ställe där man måste gå och hämta mat så kanske vi kan langa Iris mellan oss i så fall. Om det nu blir någon lunch av alls vill säga?

• Piggelin1

Mrs B - vad skönt att du mår bättre!!! Gott att höra!
    Den boken du skrev om "Middag med Mr Latte", den läste jag för ngt knappt år sen eller så. Mysig bok! Tror dessutom att AM precis nämnt den i sin blogg också!

Nenne - supertrist om vi inte får ta del av din grymmeinlägg på ett tag - du är fenomenal med dina inlägg - men jag förstår dog absolut om du vill ta en paus. Låååång kram till dig! Längtar redan fram efter att du kommer tillbaka igen

Nu gråter Amanda alldeles hjärtskärande, måste amma!

• sweetstreet

Victory,

vi har tänkt berätta nu när vi kommer hem till Sverige över jul. Jag tänker berätta för mamma redan när jag träffar henne vilket blir imorgon svensk tid. Lite tråkigt att vi inte kan berätta det tillsammans men maken kommer ju inte till Sverige förrän en vecka efter mig och då ska vi ju vara med hans familj. Och jag kan omöjligt mörka en graviditet för mamsen så länge! Kan ju inte skylla på huvudvärk och jetlagg när hon vill bjuda på glögg eller vin till maten...
    Och så VILL jag ju berätta så snart som möjligt också.

Men vi valde att inte berätta tidigare. Dels för att det tog en stund för oss att själva smälta det hela (efter så otroligt lååång tids försökande) dels för att vi ville berätta "live" och inte via länk.

Tänker inte berätta något på jobbet förrän vi fått svar på NUPP/KUB. Jag är lite nervös inför det. Tänk om det visar sig vara något kromosomfel!!!! Det kommer bli ett j-gt tufft beslut att ta bort barnet då med tanke på alla tårar man har fällt för att det äntligen skulle "ta".
    Så nej, jag känner mig absolut inte "säker" än på att det blir ett barn i juli, men jag hoppas ju såklart.

Eh, på tal om det så åt jag mögelostar i söndags. kunde bara inte motstå. Trots att jag inte visste om de var pastöriserade eller ej.... Blev ju bjuden...
    Men jag tänker som så att det nog var okej. Risken är ju superminimal att det ska vara listeria i osten ändå!

• sweetstreet

BS,
    jag ses helst någonstans nära St Eriksplan eller Odenplan! Men vet inte hur de andra vill träffas?
    Jag kan ju knappt några ställen i Stockholm längre, men sist jag lunchade med trådisarna var vi på en thairestaurang som var bra. Och då var Ciccis lilla Victor med vilket gick alldeles strålande. Stället låg mellan St Eriksplan och Odenplan.
    Kan även tänka mig Fridhemsplan om det finns lunchställen där som ni tycker är ok.

Snälla kan någon av er Stokcholmstjejer som känner till stan och lunchställen kasnke föreslå en plats?
    Liten?
    Frejis?
    Cicci?

Jag har ingen koll på vilka som kommer men jag har för mig att ovanstående sagt att de vill komma?

Jag vet en restaurang som ligger på Torsdagtan (?) som förr iallafall hade goda luncher. Byn. Men det brukar kunna vara rätt fullt där vid lunchtid.

Så kanske fler förslag!?!

• sweetstreet

Tinga,
    den 22:a var det ju ja! Jag är lite vilsen på datumen...
    Låter som ett bra ställe. Till tågstationen är det ju inte svårt att hitta heller!

• Piggelin1

Jag skriver ju som en kratta

Nenne - hoppas att du fattar vad jag menar ändå. Det är alltid så himla kul att läsa när du skriver & jag saknar dig när du inte varit inne på ett tag. Men som sagt, har full förståelse om du vill ta ett break - speciellt när vi nyblivna mammor snöar in på amning, bebisbajs, sömnbrist & annat aptråkigt (iaf om man inte är där själv!!). Ungefär som när jag var singel & alla i omgivningen stadgade till sig & vissa blev sådär gruvligt "pariga" & bara kunde umgås i par & blev dessutom sådär "superrediga" - så att man får lust att bli ful i mun & berätta om ens senaste eskapader på mansfronten (& då gärna ta ut svängarna med alla dirty details...). Kram på dig igen!

Liten - håller på att baka lussebullar just nu (äntligen!) & testar ditt (din kollegas?) recept med vit choklad! Så Cicci & Muggles, om ni läser detta - då vet ni vad ni får till kaffet här imorgon!! Håll tummarna att de blir bra

• Mrs  B

Piggelin
    Japp, boken heter "Middag med Mr Latte". Vet inte om jag tycker om den eller ej, men blir väldigt hungrig när jag läser den och sugen på att laga mat (fast det är det värsta jag vet). Har bara läst ca 100 sidor än så vi får se vad man tycker om helheten sen.
    Hur kommer man till AM´s blogg föresten?????

• sweetstreet

Ok nu ska jag strax dra till flyget.
    Men vill säga det att jag nog troligtvis inte kommer att kolla tråden så mycket hädanefter. min mamma har inte bredband så det tar en evighet att surfa hos henne.
    Jag ska försöka kolla min mail varje dag dock. Så om ni bestämmer ngt om lunchen får ni gärna maila mig!!!!!
    Jag ska skicka ett mail till Frejis eftersom jag har din mailadress. kanske kan du agera lite "länk" eller så mellan oss!

Ang Skåneträffen så hör jag av mig Tinga!

Kram till er alla och ah en skön jul och ett gott nytt år (ifall jag inte hinner skriva här innan jag kommer tillbaks!

• start september

Tack för alla järntablettstricks! Det bli nog Piggelins variant att ta på kvällen med juice.

Nenne - kommer sakna dig

Nattson - det går säkert jättebra på torsdag, får du göra VUL/UL då också?

Mrs B - låter bra att du nu blir hungrig och går upp i vikt! Hoppas medicinen fortsätter funka!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag