• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

haha Lappis - tror faktist att det hade varit fullt möjligt - dock stod jag över att testa

• start september

Nu har jag pratat med BM och ska börja med Niferex idag. Ni som tagit dem, när började ni? Vecka 17 är jag i nu. BM sade att jag skulle ta dem efter frukost med apelsinjuice. Det innebär väl att man måste skippa kaffe/the några timmar då?

Eller ska man istället ta på kvällen? Vad är bäst med tanke på ev magproblem?

• MSW

Izzie: Jag är inte gravid ännu, så det kan inte bero på det.. (inte lätt att hålla reda på alla.. Särskilt inte nu efter senaste +vågen)

Har inte hört av mig till vårdcentralen ännu, men ska försöka ta tag i det så fort som möjligt..

• muggles

Sept: jag kommer inte ihåg när jag började med Niferex, kanske runt v20? Jag tog tabletten ett par timmar efter frukost (jag dricker kaffe till frukost) och då tillsammans med ett glas C-vitanminbrus. För att undvika förstoppning, så drick helst ett glas vätska i samband med att du tar tabletten. Om du ändå får problem, kan du testa loppfröna - de funkar! De köper du på närmsta ICA, i hälsokosthyllan. (Kolla efter Psylliumfrön som jag tror att de eg heter.)

Liten: det är inte givet att man är så mkt mer tålmodig när det är ens eget barn som skriker...

• FruCicci

Snabbt in och säger hej!
    Jag har ingen dator dagtid längre, min man har den med sig till jobbet, fast jag är ju inte hemma så mycket på dagarna ändå

Sweet, jag kan den 17e, jag har bara bvc och julshopping på listan den dagen
    OCH Tinga hade rätt ag försök att bli gravid, vi startar igen om 6 månader, så när ni har fått era bebisar så kör vi igång med runda 2 Tror jag har minst 2 tjejer till med mig...

Kram

• start september

Tack Muggles,

bra tips. Jag kände inte riktigt för att skippa min på-väg-till-jobbet-Latte, så nu löste du mitt problem! Loppfröna håller jag redan på med, de räddade mig i vecka 7-11. Nu är ju magen glad så lite surt känns det att börja med tabletterna redan nu. Jag vet inte ens om Hb är lägre nu, jag känner mig bara seg och ringde därför BM.

Nu är de köpta så då är det väl bara att börja.

• Piggelin1

Sept - jag började med Niferex i vecka 14-15 ngnting & tipset jag fick av min BM var att äta dem precis innan jag hoppade i säng om kvällarna eftersom det då var några timmar sen jag ev druckit te/kaffe eller ätit ngt som inte passade ihop med järnet (var det mjölkprodukter?). Lite sådär för enkelhetens skull, så behövde jag aldrig fundera närmare på vad jag ätit innan, eftersom det alltid var några timmar efter i så fall ändå.

• muggles

Jahapp, så är man uppe sedan 23-tiden och kan inte somna... Kul kul Jag har fått sömnproblem helt klart, kan inte somna om kvällarna fast jag är supertrött. Och kan inte somna om heller. Får väl googla på sömntabletter el nåt

• muggles

Såg att Oms skickat kort på sin Mathilda så det ligger nu i galleriet...

• sweetstreet

Tinga förresten,
    jag är fortfarande på för vår tråddejt i Lund på lördag fm! Har du hittat ngt bra fik??

Du kan maila min Sweetstreet adress. Jag ska kolla den!
    Så kan jag skicka telnummer och mer kontaktinfo också.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag