• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Nu sparkar lillkillen otroligt mycket i magen så det verkligen gör ont. Han gillade nog inte att BM tryckte och klämde på honom och nu tar han ut det över mig.....
    Eller så är han hungrig, håller på att laga mat här hemma nämligen. Måste hinna äta middag innan jag ska hämta sonen.

Tinga
    BM trodde att han skulle hålla ut till efter nyår, men vad vet man egentligen?????
    Bara för att man blivit stoppad nu betyder det inte att han kommer för tidigt, det kan lika väl gå över.
    Ja, ja, den som lever får se.....
    Har sett dina nummer och noterat dem. Tack!

Nattson
    Det kommer att gå jättebra på torsdag.
    Förresten så håller jag på att uppdatera en annan nick-lista och jag såg att du inte var med där, så jag behöver lite uppgifter från dig om det är ok???

ålder, stad, försökt sen, BF

• Nattson

MrsB, Tack jag hoppas det! Här kommer lite detaljer om mig efter begäran.

Ålder: 30
    Stad: Stockholm
    Försökt sedan: jun 07
    BF: 15jul

• sweetstreet

Oj det är helt galet vad lika vi ligger då!!
    Tinga, Nattson och Victory!

När jag stoppar in min "ÄL" i en sådan där "räknare" så får jag ett BF datum 20 juli! Sedan kan det ju ändras såklart efter UL etc, men jag tror det är ganska "säkert" datum med tanke på att vi gjorde en insemination??

• sweetstreet

Nenne!
    Skickar bombenskramar till dig! Jag förstår om du inte vill vara i tråden heller. Been there....
    Men vi kommer sakna dig och nu håller jag tummar för att det ska lyckas för er snart!

• sweetstreet

Lappis,

coolt! Maila mig med mer detaljer!
    Jag kan dock inte lova något eftersom jag inte vet hur det kommer se ut än de dagarna efter jul. Det enda jag känner just nu är att jag vet att mamma vill träffas så mycket som möjligt, och att hon känner sig lite ledsen över att vi firar både jul och nyår på annat håll. Och att jag (som vanligt) redan är uppbokad på annat i flera av mina Sverige-dagar...

• Victory

Sweet: Ja, det blev en ny babyboom, eller rättare sagt blir det det (förhoppningsvis) i juli!

Jag säger förhoppningsvis för jag känner i alla fall för egen del att jag inte vågar ta ut någon glädje i förskott med tanke på risken för MF. Vi planerar att berätta för våra föräldrar till jul men jag undrar nu om det är för tidigt. SAmtidigt skulle vi nog vilja berätta även om det blir missfall och då är det ju roligare om de har fått vara med och glädjas först. Maken vill berätta nu! När ska ni berätta?

• Nattson

Victory, jag berättade för min mamma två dagar efter att jag plussat. Jag kände att om det inte skulle gå vägen så ville jag ha hennes stöd.

På jobbet berättade jag för min chef förra veckan efter första besöket hos BM. Hon berättade för alla andra... Men jag förstår hur du känner dig! Vi berättade bara för närmaste familjen i början. Är nu i v10 så jag känner mig lite säkrare för varje dag som går!

• Tinga

Victory - vi har redan berättat! För min familj i slutet av v. 5 och för makens i slutet av v. 6. Vi träffade dem då, och ville gärna dela med oss av de glada nyheterna med detsamma. Tanken var också att om något går åt skogen kommer det att vara skönt att få stöd från dessa personer. Jag har dessutom berättat för min bästa kompis, och en tjej här på jobbet, som jag är väldigt tight med och som i sin tur har berättat för mig att de försöker.

• Tinga

När det gäller jobbet är planen att berätta i mitten av februari, när vi är tillbaka från semestern och KUB är avklarat. Då lär jag vara i v. 16 eller så. Jag vill vänta så länge som möjligt med att berätta här, så jag hoppas att magen inte syns alltför tidigt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag