• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Victory

På tal om finnar - jag har inte märkt av något ökande antal nu i samband med graviditeten, förutom att jag plötligt upptäckte en på skinkan! Det kansek är vanligt med finnar i de nedre regionerna?

Vad skönt att höra att flera av er berättat för familjen relativt tidigt i graviditeten. Då kan vi lugnt göra det till jul. Jag längtar så! Igår hade jag besök av mamma och syster men höll mig hela kvällen. Det känns samtidigt lite bra att det bara är jag och maken som vet och att vi får rå om hemligheten ett tag för oss själva. Det känns som om jag blir allmän egendom efter att vi berättat och jag vet inte om jag orkar med det än. När det börjat synas är det ju en annan sak. Jag vet inte när jag ska berätta på jobbet men kansek i slutet av januari. Det beror ju lite på hur länge det går att dölja.

• BrudSommar2006

Får se om det blir någon lunch på måndag då eller var ni hamnar i så fall. Har annars blivit inbjuden på lunch på jobbet så i annat fall kanske jag får syn på Sweet där i stället, jag får ställa mig vid spikningsbrädan och spana som värsta spionen!

Mrs B, du råkar inte ha hela listan med alla trådbebisar som fötts hittills? Vore kul att hålla koll på statistiken med antal killar och tjejer som fötts inför kommande bebisar!

Iris har sovit rätt länge i vagnen nu efter vår långpromenad, det går helt plötsligt riktigt bra att ha henne i vagnen, kanske var det en mognadsgrej hos henne? Det enda trista med att hon somnar i vagnen är att hon alltid vaknar jätteledsen av någon anledning. Märkligt är det.

Liten, sista dagen på jobbet! Nu börjar det närma sig, iiihhh, så spännande!!!

• Mrs  B

BrudSommar
    Visst har jag en lista att visa statestik över vad som har fötts. Håll till godo!

Mrs_B = 29 år, Skåne.
    Max 25/12 2004, en änglason född 20/2 2007,
    BF 6/1 2008
    A.M.= 38 år, Stockholm, började försöka december 05
    Livia född 16/11 2006
    Vänner-fan = 32 år, Göteborg, försökt sen augusti 06
    Prinsen född maj 2007
    BrudSommar2006 =35 år, Stockholm, försökt sen augusti 06
    Iris född 5/6 2007.
    CicciL = 32 år, Stockholm, försökt sen juli 06
    Victor född 21/6 2007
    Snart så...= år, Stockholm, försökt sen juli 06
    Pojke född 18/8 2007
    Mugglesfan= 36 år, Göteborg , försökt sen augusti 06
    Moa född 26/8 2007
    Nu är jag fruL= år, Stockholm, försökt sen augusti 06
    Son född september 2007
    Piggelin1 = 37 år, Göteborg, försökt sen januari 2007
    Amanda 16/11 2007
    Oms = 32 år, Stockholm
    Oumie (född -96)
    Matilda 26/11 2007

Någon som vet namn på ej namngivna bebisar?????????

• viktualia

MrsB - japp jag vet namnen på alla bebisarna, men jag tror att föräldrarna valt att namnen inte ska outats i tråden.. eller har jag fel?!

• BrudSommar2006

Vänner har ju nämnt Prinsens namn här i tråden men jag tror att vi kom överens om att fortsätta med Prinsen. Snartis och FruLlan är väl inte hemliga väl? Nehej, nu ska vi iväg och handla.

• Liten med Mindre

Då var jag nästan klar då. Hann i god tid ändå känns det som. Och så passande att jag fick årets företagsjulklapp lite tidigit - en kabinväska. Så blir det lite lättare att rulla hem laptopen. (Eller snarare släpa ut den på stan på middag. Har en bärbar som inte är värd namnet - mer släpbar.)

Det känns ju lite mysko att gå hem så här, faktiskt. Tur att det är både julfest och fackmöte bokat nästa vecka så att jag får en liten nedtrappning.

• Tinga

Liten - starkt jobbat! Det är konstigt, för fastän man längtat efter att sluta, t ex när man ska byta jobb, så blir man ändå nostalgisk och lite känslosam när det väl är dags. Fast jag tror att det snart går över för din del, och fr o m början av januari har du säkert inte tid att sakna jobbet alls.

• Lapinette

Liten - lycka till med ledigheten!!! Är inte ett dugg avis ... nej, då sitter gärna här och luktar på mina marknadsundersökningar.

• Liten med Mindre

Lappis - vet inte om du hellre vill ha min "göra klart-lista" som jag ska jobba med hemma... Hugaligen!

Fast joförresten - jag unnar alla här i tråden att få en härligt lång göra klart-lista som de har laglig rätt att gå hem och pyssla med!

• BrudSommar2006

Pust, det är inte lätt att handla med busiga Iris nu längre när hon hänger ut ur vagnen och har tassarna i hyllorna! Tror att det borde gå att ha henne i kundvagn nu, ska prova i helgen, det skulle ju underlätta.

Det är helt otroligt vilken suginstinkt de har, undrar när den börjar försvinna? Sitter man med Iris i knät och får för sig att ge henne en kram så vrider hon sig snabbt som attan runt och suger sig fast i halsen på en som värsta dracula! I förrgår skulle jag ge henne en puss på kinden och då hinner hon vända på huvudet och suga sig fast runt munnen på mig, bläh. Mina föräldrar går ständigt härifrån med sugmärken över hela armarna! Precis allt som går att få tag på ska stoppas i munnen och sugas på, pust.

Oj vad det är jämt med killar och tjejer som fötts, det är ju precis hälften/hälften just nu!!! Liten, vad ska det bli!!! Har ju trott på en tjej hela tiden men oj vad spännande!!! Det är ju några killar på ingång har jag förstått så någon måste ju hålla tjejstatistiken uppe i alla fall.

Lustigt, det känns som om det vore fredag men det är det ju inte. Jag har sådan lust att önska alla trevlig helg hela tiden men det är ju lite tidigt! Nåja, i morgon ska jag ut till mina föräldrar och få lite glögg på eftermiddagen eftersom jag inte hittat något lämpligt Lucia-firande på annat håll.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag