• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Nenne - egentligen tänkte jag på Telis, men det är klart; det borde vara dags för er andra att frysa om tappen nu!

• Frejis

Hehe, alla ogravida kvinnor har blivit samspelta här Lappis, det vore snällt om du kunde fixa en bimlista.

Någon/några av oss (ALLA! borde ju plussa nu, vi är väl inte helt hopplösa!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    oj, såklart! *pinsamt*

• nennesjuttioåtta

jag vill frysa om tappeeeeen!!!

• nennesjuttioåtta
    Frejis skrev 2007-12-13 11:31:16 följande:
    Hehe, alla ogravida kvinnor har blivit samspelta här
    ojojoj, är det bara en slump eller har vi något stort på spåret här? Man ska alltså inte ha BIM i samband med löning (då kanske man blir utan lön om man inte får mens??!?!)
  • Telemarkgrrl

Jag ger gärna bort min lön om jag inte får mens! Det blir kanske inte så mycket billigare än en IVF men man slipper ju hormonerna iallafall!

• Telemarkgrrl

Nähä, nu måste jag gå och snyta mig IGEN. VAR kommer allt snor ifrån, hur får det plats där inne?! (Antagligen för att det var ganska tomt från början va?)

• Tinga

Telis - frågan är om man vill veta svaret på den frågan, egentligen!

• Piggelin1

Glad Lucia på er allihopa!

Vilken mysig början på din föräldraledighet, Liten!
    Fick förresten en rolig association när du skrev om cookies & "mannens burk" - min första tanke var att mannen & du har olika egna kakburkar & att du snattade cookies från hans burk

Som Muggles skrev igår - så träffade vi Cicci & Victor igår. Superkul att träffa dig IRL, Cicci!!! Verkligen roligt att du kom ner & hälsade på!! Mysigt att du & Muggles med resp. telningar kom förbi här hemma & trevligt att spankulera runt på Lisebergs julmarknad en stund sen med! Du var precis lika trevlig som Muggles skvrallrat om förut Hoppas att resan hem gick bra också!
    Liten - bullarna blev verkligen goda!! Tar gärna cookies-receptet jag med, om jag får

Muggles förresten, så otroligt rar & omtänksam din man är som kom upp & gjorde nattmacka & tände ljus mitt i natten Vilken klippa!

Nenne, trist att ni missade huset

Vickan - spännande med jobbet, låter ju som om du har stora möjligheter att få det?!

Tinga - vad mysigt med lussefirande på jobbet! Håller med om att man går runt & myser hela dagen sen! Tack för meddelandet förresten - kul att länkarna kan vara till lite inspiration! Anledningen att jag känner till ditt namn förresten är att ngn i tråden berättade att du har samma namn som Vänner, & Vänner har jag ju träffat några ggr IRL
    Du frågade förresten om håret (på huvudet ) häromdagen. Det växer!! Började växa igen ngn gång i oktober & nu har jag mest bara en kal fläck i nacken. Mao, det är på G!!! Bara några cm än så länge, men på väg åt rätt håll, helt klart. Stooor skillnad mot hur det sett ut innan! Håll tummarna att det inte får för sig att trilla av igen Snart kan jag nog tom gå till frisören & fixa det lite grand! Snacka om att mitt frisör- & hårprodukt-konto varit superlågt i år... Alltid ngt

• Tinga

Piggelin - härligt att höra att ditt hår är på G igen! Man har ju fått rejäl träning i "tumhållning" här i tråden, så jag håller gärna en för ditt hår också.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag