• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Vickan, ja lite sega är de allt men vad kul att du får komma på en andra intervju! Jag håller tummarna!

Trevlig lucia kväll på er!!

• junilejon

Hej alla tjejer...det var ett tag sen nu!!
    Har varit så förbannat trött den senaste tiden och mått så illa...det var så illa att jag till och med fick be maken handla alla julklappa! Skrev en lapp till honom vad han skulle köpa och skickade honom till Väla (ett köpcenter i Helsinnborg)
    och sen har jag haft magsjukan,men jag och vindruvan (det är mannens smeknamn på bebben) mår bättre nu!
    Har faktiskt börjat få lite lite mage nu

Lappis jag tycker att du ska börja med BIM listan igen,så att det blir lite spänning här i tråden
    Och vilken bra julklapp du ska ge maken....

Ang julklapp till maken så har jag köpt en ny klocka till honom...

Victory,vad trist att du mådde så dåligt på resan till Thailand! Ni få åka dit efter bebbens ankomst så att du få finna och härliga minnen där ifrån istället!

Min mamma och pappa är i Tailand nu,dem ska träffa min morbror och hans familj där nere på julafton (dem är på ett annat ställe i tailand just nu) och så ska dem gå till den där stenen kl09.00 svensk tid,så ska vi gå in på nätet och koppla upp oss till weddkameran vid stenen så kan vi se dem och säga god jul

• Mrs  B

Nu är vi hemkomna från svärmor.....
    Hon ville att vi skulle komma till torpet ute i skogen på söndag och hugga gran, men maken har match och jag vill inte köra dit själv i mitt tillstånd. Så för att kompensera henne föreslog jag att sonen och jag kunde komma ikväll en runda. Maken ringde dit och sen ringde svärmor och sen åkte vi dit.
    Var själv med sonen där i 1 1/2 timme innan maken kom dit och det var ju intressant. Svärmor är ju speciell som sagt.

Vickan
    Grattis till en andra intervju!!!! Lycka till!
    Men attans vad sega de är...

Junilejon
    Kan du kanske inboxa mig ditt telenummer så vi kan höras om tider inför nästa helgs tråddate?????

• Moppy1

Hej tjejer!

Sorry att jag varit frånkopplad en längre tid, men det är ju bara för att jag blivit mamma!! Vår prins kom äntligen 11 dagar efter due date, förra tisdagen. Allt gick bra och mysingen mår toppen, men förlossningen slutade tyvärr i ett kejsarsnitt pga att det drog ut på tiden för länge och jag öppnade mig för långsamt. jag var dock bedövad nästan hela tiden så det kändes ok att hålla på länge, man blev mest trött. Bebisen mådde toppen hela förlossningen, så han gick det ingen nöd på.

Första veckan har varit så hektisk men supermysig, man vet verkligen att man lever! ;) Prinsen håller oss vakna på nätterna men sover snällt på dagarna, så vi har fått vända på dygnet vi med. Han vill dessutom vara nära sin mamma hela tiden, så man känner sig lite bunden. Men det är verkligen underbart att ha blivit mamma, man kan inte fatta det. Vi ligger bara och tittar på underverket och observerar allt han gör och hur han ser ut.

Återkommer med en längre förlossningsberättelse när jag får tid, men jag ville bara höra av mig och berätta att allt gått bra!

KRAM till er alla!

• start september

Kul med mer liv i tråden! Det blir nog så som Tinga säger att när färre skriver så finns det mindre att kommentera och ssedn är man i en ond spiral. Fast idag känns det som det har vänt!

Och så är jag glad att se Nenne här igen

Och spännande med våra BIM:are!!

Julklappar är fortfarande ett orosmoment, nästa vecka blir det disciplinshopping på luncherna varje dag. Mammabyxor måste det bli också. En vecka till UL, och idag är det vecka 18. Hoppas så att det sparkar där inne.

• start september

GRATTIS MOPPY!

Du har varit efterfrågad länge, jättekul att du tittade in. Låter som en kämpig förlossning, men skönt att ni verkar må bra nu.

• MSW

Liten: Tack för receptet, vi tänkte baka lussekatter i helgen (lite sent egentligen, men men.. ) Och tänkte att det vore trevligt att testa ditt recept..

Nenne, tråkigt med huset vi får hålla tummarna hårdare för att ni får "det andra" i julklapp då..

Jag verkar också använda samma cykel som ni andra, räknar med tantbesök i faggorna kring jul jag med.. Konstigt att så många kan ligga så jämt...

Vickan: Ääääntligen händer det något ang jobbet!! Dom har juh verkligen inte bråttom, men så länge det blir du som får det så spelar det juh lite mindre roll att det har tagit tid..

Piggis: Roligt att det går på rätt håll, men jag gissar att "hårkontot" kommer övertrasseras relativt omgående när du har fått tillräckligt med hår så det går att göra någonting med det, antar att det blir ännu roligare då..

Junilejon: Inte bra att du varit sjuk.. Men roligt att se dig här inne igen och att du och vindruvan*fniss* mår bra..

Moppy!! STORT GRATTIS!!! Låter mysigt, även om ni har vänt på dygnet..

Ang. juklappar har jag ev. något kvar att köpa till min kusin som är 11, och mannens svåger.. Sen ska vi fixa några fina kort från bröllopet och sätta i ramar.. Sen är det nog färdigt (brukar komma på i sista minuten att jag glömt någon.. )Till mannen har jag köpten en sådan kudde som formar sig efter kroppen.. Då han har ont i ryggen en del..

Nahe, nu är det nog dags att göra sig i ordning för jobbet.. Och i kväll ska vi ha julfest, ska bli skoj, men får väl se vad vågen säger efteråt, blir juh julmat...

• Lapinette

GRATTIS MOPPY till prinsen!!!!!!!

Här kommer en oredigerad bim-lista. Alla säger "runt" jul men om ni vet mera exakt så vänligen återkom till mig.

BIMLISTA
    Frejis - 24 december
    Zozo ? 24 december
    MSW ? 24 december
    Nenne ? 24 december
    Lapinette ? 26-27 december
    Telis ? enligt Nenne runt den 24 december

• Lapinette

P.S. Fyller på med kommentarer allt eftersom vi närmar oss.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag