• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

vi ska på bio ikväll med en gammal kompis från min tid i fjällen, han och hans tjej har äntligen förlovat sig, så jag har slagit in en bröllopsbok ohc knåpat ihop en ask i fint, vinrött papper och silkespapper i samma nyans (tänk vilken tur att man sparar allt pysselanvändbara grejer...) som jag ska lägga lite tryfflar i. det borde bli uppskattat.

• nennesjuttioåtta

DAJMTRYFFEL

1 dl vispgrädde
    50 g smör
    300 g mörk choklad, minst 50%
    1 dl kesella
    2 msk konjak eller likör (jag kör med konjak)
    ca 100 g daim
    kakao

Koka upp grädden och smöret i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar, rör ner i grädden och låt smälta. Rör i kesella och konjak. Låt smeten kallna i kylen ca 1/2-timme. Hacka daim (tips, banka på dem medans de fortfarande ligger oöppnade i pappret) och rör ner. Häll smeten i en form, 10x15 cm och låt stelna i kylen ca 1 timme (jag lät det ligga kvar i kastrullen eftersom jag tänkte rulla kulor). Skär i bitar eller rulla. Pudra över kakao och förvara kallt.

jag har aldrig provat det förut men det låter gott.

• Piggelin1

Tack!! Ska helt klart kopieras & sparas ner för framtida bruk Vilken rar present förresten! hade blivit superglad för ngt sådant!

• muggles

Grattis Moppy och StoraSyrran till era knoddar!!!

Nenne: klart du ska outa ett ev plus - alla kommer att bli glada för din skull, du är ju en av gamlingarna här!! "vinterbadande penis" - vart får du allt ifrån?! Vad tråkig tråden skulle bli utan dig!!!

Vi har fått en illtjutande bebis. Tveksamt hur kul det är. Jag tror att hon prövar rösten men hon tjuter så det skär i öronen (hon är glad alltså, ingen ledsengråt). Hoppas det är en kort period och går över snart... Hon har ju haft mkt ljud för sig hela tiden men de andra ljuden har varit jättegulliga, som joller ung.

I natt vaknade jag av att grannen hade högljutt partaj, vaknade kl 01 och blev förbannad och gick ner och sa till halv två. Sedan hade jag så hög puls att jag inte kunde somna så jag låg vaken till kl 03 - då vaknade Moa. Så hade inte grannen haft fest så hade jag fått en hyfsad natt Det är inte första gången heller - tror de har haft minst 3-4 högljudda fester sedan april! Vi träffade på föräldrarna i porten i dag och de hade hört från sonen att grannen klagat så vi har rett ut det iaf. Jag hade tänkt knacka på och klaga hos föräldrarna också men det blev ju bättre så här. Suck. Man tror inte att man ska störas av tonårsfester när man flyttar in i en bostadsrätt av ngn anledning.

Sedan är jag förkyld också för andra gången på 3 veckor - efter att inte ha varit sjuk alls på 1,5 år. Måste vara att jag sover för lite - immunförsvaret byggs ju medan man sover. Men lyckligtvis har Moa klarat sig denna gången också. Det kanske bevisar det som Bvc-tanten sa, att det räcker med några amningar per dygn för att de ska få immunförsvar.

Nu har Moa dessutom börjat krångla vid bröstet, inte alltid hon vill amma längre. Jag tror hon har blivit tillräckligt stor för att inse att det kommer snabbare ur flaskan. Men på natten när det har bildats lite mer så ammar hon och sedan får hon ett mellanmål på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Men ibland vill hon absolut inte och det gör mig lite ledsen. Annars har vi haft en harmonisk månad när Moa har haft rätt tag och jag har haft hyfsat mkt mjölk, så jag började tänka att jag nog skulle klara 6 mån amning iaf (trodde inte jag skulle klara en månad ens i början). Men så fort man börjar räkna med ngt så...

Vänner: faktiskt känner jag mig ganska ensam i det här att ha för lite mjölk. Det verkar såå mycket vanligare med för mkt mjölk; det är mjölkstockningar och läckande bröst åt höger och vänster. "Alla" jag känner har mkt mjölk. Det hade känts lite lättare om man kunde prata med ngn som man känner som är i samma situation, så är det ju med allt som är jobbigt.
    Ska bli kul att fika på fredag!!! Har änna vant mig vid våra fikor

• nennesjuttioåtta

hej Muggles!
    Och tack!

Önskar att jag kunde peppa dig med! Men jag har tyvärr ännu inget erfarenhet av detta. Men jag tror att många skäms (helt i onödan) över att de har lite mjölk, för att det "ska vara så" och folk omkring en frågar helt ogenerat om man har så det räcker. Vad nu de har med saken att göra. Det är lite som att inte bli gravid *sååå bara*, om du förstår min liknelse. Att det blir en så stor grej för att det är vad som förväntas av en som kvinna. Har man ju hört. Så då håller man hellre tyst om det. För vad ska folk annars tycka???? Så det kanske är därför som du känner dig så ensam i det, då ingen annan har den erfarenhetehn. Officiellt?

Hehe, fnissade lite när jag läste om Moas rösttestande. Det är väl en period, får vi hoppas, hihi. Vad jag har varit med om så brukar det oftast inträffa när små söta barn är i kyrkor och upptäcker den fantastiska akustiken där. Det hör nog til en yttert kort period i livet (en vigsel tar väl 20 minuter). Har nu Moa den andra varianten så kan det nog hålla i till hon blir 30. Om hon är som mig vill säga. *aahiiiiiiihhhahaaaaa* Äsch, du ser. Inte heller där kunde jag hjälpa dig.

Hoppas iaf att grannen håller sig i skinnet och hittar någon annan att festa hos.

• Page

Hej! Dramadrottningen nummer ett tittar in och vill önska alla en god jul! Och nej, det är inte så att jag har börjat att tala om mig själv i tredje person, även om jag hade hoppats på det. jag har väntat och väntat på att jag ska drabbas av en psykos, eller att försättas i ett vegetativt stadium, men mitt arma psyke verkar trots allt starkt. Så nu när min hjärna vägrar att samarbeta med mig får, jag ta mig samman och börja prata igen, och återgå till mitt vanliga positiva och sprudlande jag!

Det var en bra sida att börja läsa på, mycket information om den senaste månaden. Grattis, grattis till Oms, Syrran och Moppy! Och lycka till till alla Bimare!

• viktualia

Grattis Storasystern!!!! Cooolt med stjärngosse!!! *kram kram*

Och HEEEEEEEEEEEEEEEJ Page!!! Underbart att se dig här igen! Jag hör av mig om träff i januari, ska åt ditt håll ännu en gång! *kramar om länge*

• nennesjuttioåtta

heeeej Pageee! Och god jul på dig med! Vi tänker på dig!!!! *julekram*

• Mrs  B

Muggles
    Jag hade ju knappt någon mat till min son, så du får gärna prata med mig. Han fick förrätten av mig och huvudrätt med tillägg.
    Har klarat sig superfint och är nästan aldrig sjuk och nu är han snart 3 år.

Page
    Hej på dej!!!!!!
    God Jul och hoppas att du har det någorlunda bra!

• Lapinette

Stort grattis till Syrran!!!

En hälsning till Page som smygtittade förbi här!

från kaninen som just nu är i våtmarkerna...ska det aldrig ta slut?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag