• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Page - skoj att se dig! Hoppas du hittar tillbaka till ditt sprudlande jag, du är så värd att få vara glad!

Måste bara få tala om att klädseln till korgen blev jättefin, min design och mammas flinka fingrar. Insåg min begränsning när det kom till veckande. Vi är nog ett rätt bra team - jag konstruerar/sprutar idéer och hon utför...

Och vad gäller tjej o killstatistiken - vet inte vad jag kommer bidra med. Gissningarna ligger rätt lika mellan tjej o kille. Undrar verkligen.

• muggles

Just det, Litens kommentar påminde mig om Omsans kostproblem. Här maler man bara på om sitt eget... Usch det låter jobbigt Oms! Jag har tänkt emellanåt att jag är så glad att jag har kunnat äta och dricka vad jag vill utan att påverka Moa. Tom kaffe har gått bra.

Piggelin: tack för mejl! Har svarat.

• muggles

Liten: kul att korgen blev fin! Tror att en sådan lösning är jättekäck, speciellt med hjul på. Vi hade ju hårdliften i samma syfte men det är ju lättare att rulla en korg till olika rum.

• Lapinette

Ahhhh Telis, drar ni igång redan nästa månad. Vad spännande!!! Vilket ställe har ni valt? Blir det Falun? Själv så ska jag ju invänta nästa tant innan vi kan bestämma oss om det blir att ta några småttingar från frysen eller om vi ska köra en full omgång igen. Just nu känns det bara så skönt att ha ett "normalt" liv igen. Njuter som bara den att vara "hormonfri".

Japp Frejis, här är det våtmarkern och jag bara undrar när de ska torka ut?!

• start september

Sista arbetsveckan innan julledighet!!!

Lapinette och Telis, om man nu ska ha en mellanmånad i väntan på en behandling så låter ju jul- och nyårshelgen alldeles perfekt vältajmat! Julmys och dricka goda saker och inte behöva fundera så mycket vad som händer och inte i kroppen.

Håller hårda tummar för att det sen blir lyckoträff för er båda!

• Tinga

September - apropå att Muggles nu rensat i vårt bildgalleri; är det inte hög tid att vi får en bild på dig där? Hade varit så kul att få en bild till ditt nick också!

• MSW

Godmorgon tjejer! Hemskt vad tråden var morgon trött idag?? Men var juh en hel del att läsa i fatt, alltid kul!!

Grattis storasyrran!! Hur går det med namn till stjärngossen?? Kommer du att "avsöja" det här i tråden??

Page: Det var ett tag sen! Hoppas att allt känns bättre nu?!

Själv har jag en hel massa symptom!!! Det tråkiga är att allt går att förklara bort.. Molandevärk i tjejmagen och ömma bröst har jag, men det har jag alltid innan mens..
    Började storböla i lördags morse när mannen (i mina ögon) var okänslig och dum (vilket beror på stess inför jul och att jag tänkt mycket på min operation igen nu iom att jag fått tid för vaccin).
    Igår eftermiddag mådde jag till och med illa! Vilket kunde ledas rakt bakåt till att jag ätit för mycket när vi var iväg och firade farfar!
    Hade iofs lite oförklarligt ont i magen i går, men det kändes inte som att det var från tjejmagen..
    Så sån här lista kan jag göra, fast att denna gång egentligen inte var "på allvar".. Så man kan juh undra hur listorna kommer bli när vi försöker "på riktigt"..

I fredags var vi ute med jobbet på julbuffé, annars har min helg varit ganska 'huslig'..
    Lördagen handlade vi allt(förhoppningsvis) som vi behöver i mat och julgodis väg fram till mellandagarna någon gång, sen plockade vi i ordning och fixade lite i lägenheten under kvällen för att förhoppningsvis hålla det så fram till jul..
    På söndagen bakade vi lussekatter (och testade att göra Litens recept med vitchoklad och de blev verkligen super goda!!!! ) Dessutom bakade vi mjukpepparkaka och (mat)bullar.. och dammsög och torkade golv i hela lägenheten.. Så nu är här såå fint.. Jag hann också med att hänga upp några apelsiner som jag petat i nejlikor i!

Nenne: Gillade också uttrycket om viterbadande penis!!

Och om någon undrar varför jag svamlar strunt om allt och ingenting så är det för att jag är rädd att tråden ska tystna igen...

• Lapinette

För att liva upp tråden lite då alla verkar sova så här inför jul så kommer den sista BIM-listan för i år.

BIMLISTA
    Frejis, 24 december ? ?vägrar? ha sex vi ÄL men har ändå alla symptom man kan ha.
    Zozo, 24 december ? försöker hon köra förträngningsmetoden dvs inte skriva och synas här på BT så kanske det fixar sig?eller?? så kanske hon helt enkelt har lämnat datorn i Luxembourg och begett sig hem till Svedala för att fira jul och invänta BIM.
    MSW, 24 december ? har en massa symptom som alla går att förklara bort. Välkommen till klubben!!
    Nenne, 24 december ? har en kortare stubin än en vinterbadande penis. Kan det vara ett tecken på graviditet?
    Lapinette ? 26-27 december ? hur i helsicke ska man fatta när det är dags för ÄL när man får aladåber var och varannan dag??! Tja, det är väl bara att köra vidare men om jag följer aladåbregeln så blir BIM vid nyår istället för i mellandagarna.

• Izzie

Hej i tråden!

Andra veckan nu på min påbörjade mammaledighet (dock än så länge utan bebis). Börjar lugna ner mig lite och tycka att det är skönt att vara hemma. Hade ändå en ganska aktiv vecka. Har köpt julklappar, lunchat och fikat med kompisar, varit hos frisören, färgat fransar och bryn, varit på dubbla lussefiranden, varit på julkonsert, middag hos svärföräldrarna (som åker bort över jul), sytt nya gardiner till sovrummet osv osv.

Har dessutom varit hos BM där det konstaterades att jag hade högt blodtryck, så i fredags fick jag åka in på förlossningen på kontroll. Men allt såg bra ut och blodtrycket sjönk. Nu ska jag mest bara hålla lite koll på hur jag mår.

Åkte på att göra en glukosbelastning till i fredags oxå. Bebisen har följt sin kurva hela tiden, men helt plötsligt avvek den från kurvan och var 2 cm "för stor". BM ville vara säker på att jag inte utvecklat graviditetsdiabetes eftersom ett tidigare test visat att jag är lite glukosintolerant. Fy tusan, det var min tredje glukosbelastning. Den är bara för trist. Hursomhelst fick jag ett jättebra resultat, så ingen grav diabetes här. SKÖNT! Jag kommer väl bara få en klumpbebis... (HJÄLP!!! Känns inte som man behöver den infon just nu när förlossningen kan vara här närsomhelst)

Minns från förlossningsfilmen vi såg på Föräldrakursen, det var en så vidrigt stor bebis som en av kvinnorna födde fram. Fy, det bara knöt sig i hela kroppen när jag såg det.

Nog om mig.

GRATTIS Moppy och Storasyster till era små bebisar!!! Ska bli jätteintressant att höra era förlossningsberättelser. Perfekt timing för er del. Nu hinner ni ju hämta er till jul och nyår!

Håller verkligen tummarna för hela BIM-gänget under julhelgen. Det vore så kul om plusvågen kan fortsätta. Jag har en kompis som precis ska ge sig in i leken nu, och hon övertog mina gamla ÄL-tester. Förklarade för henne vilket stöd jag haft av alla er under processen. Jag kanske inte alltid skrivit jättemånga inlägg, men läst mycket och hämtat mycket kraft och energi. Ni är verkligen guld värda!

Nenne - jag älskar dina uttryck! Din man måste ju skratta halvt ihjäl sig som lever med dig för jämnan!

Muggles - Tycker du verkar vara en jätteklok tjej. Du skriver om mycket tänkvärda saker och har alltid bra tips och råd att komma med. Det känns som du läser mycket och ibland blir jag avis på dig att du har så otroligt mycket info och kunskap trots att du "bara" är förstföderska. Du verkar vara en supermamma, så alla andra tankar tycker jag du ska lägga åt sidan. Moa kommer att bli en underbar liten tjej med dig som mamma.

• MSW

Jag förstår alla er som tycker att det känns konstigt att vara med på bf-listor... Tycker att det känns fullt tillräckligt konstigt att vara med på en BIM-lista..

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag