Hej i tråden!
Andra veckan nu på min påbörjade mammaledighet (dock än så länge utan bebis). Börjar lugna ner mig lite och tycka att det är skönt att vara hemma. Hade ändå en ganska aktiv vecka. Har köpt julklappar, lunchat och fikat med kompisar, varit hos frisören, färgat fransar och bryn, varit på dubbla lussefiranden, varit på julkonsert, middag hos svärföräldrarna (som åker bort över jul), sytt nya gardiner till sovrummet osv osv.
Har dessutom varit hos BM där det konstaterades att jag hade högt blodtryck, så i fredags fick jag åka in på förlossningen på kontroll. Men allt såg bra ut och blodtrycket sjönk. Nu ska jag mest bara hålla lite koll på hur jag mår.
Åkte på att göra en glukosbelastning till i fredags oxå. Bebisen har följt sin kurva hela tiden, men helt plötsligt avvek den från kurvan och var 2 cm "för stor". BM ville vara säker på att jag inte utvecklat graviditetsdiabetes eftersom ett tidigare test visat att jag är lite glukosintolerant. Fy tusan, det var min tredje glukosbelastning. Den är bara för trist. Hursomhelst fick jag ett jättebra resultat, så ingen grav diabetes här. SKÖNT! Jag kommer väl bara få en klumpbebis... (HJÄLP!!! Känns inte som man behöver den infon just nu när förlossningen kan vara här närsomhelst)
Minns från förlossningsfilmen vi såg på Föräldrakursen, det var en så vidrigt stor bebis som en av kvinnorna födde fram. Fy, det bara knöt sig i hela kroppen när jag såg det.
Nog om mig.
GRATTIS Moppy och Storasyster till era små bebisar!!! Ska bli jätteintressant att höra era förlossningsberättelser. Perfekt timing för er del. Nu hinner ni ju hämta er till jul och nyår!
Håller verkligen tummarna för hela BIM-gänget under julhelgen. Det vore så kul om plusvågen kan fortsätta. Jag har en kompis som precis ska ge sig in i leken nu, och hon övertog mina gamla ÄL-tester. Förklarade för henne vilket stöd jag haft av alla er under processen. Jag kanske inte alltid skrivit jättemånga inlägg, men läst mycket och hämtat mycket kraft och energi. Ni är verkligen guld värda!
Nenne - jag älskar dina uttryck! Din man måste ju skratta halvt ihjäl sig som lever med dig för jämnan!
Muggles - Tycker du verkar vara en jätteklok tjej. Du skriver om mycket tänkvärda saker och har alltid bra tips och råd att komma med. Det känns som du läser mycket och ibland blir jag avis på dig att du har så otroligt mycket info och kunskap trots att du "bara" är förstföderska. Du verkar vara en supermamma, så alla andra tankar tycker jag du ska lägga åt sidan. Moa kommer att bli en underbar liten tjej med dig som mamma.