• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

hahaha, näh jag är en soffpotatis innerst inne.Önskar att jag hade bättre karaktär för att dra mig oftare ut i löparspåret (har ett bra elljusspår 1 km en uppvärmningsbit härifrån) för när jag väl gjort det är det sååå skönt. EFTERÅT!
    Nu har jag hittat Core, perfekt! Bra träning för min svaga mage och rygg (har inte alls lika ont längre) och så skuttar man inte ur bild heller. Men jag kombinerar det med ki-box och något medelpass också. Så lite skutt får man ju. Men att springa ute i regn slår det mesta. Jag gillar att springa i regn, eftersom det är så skönt att andas. Jag svettas så dåligt i ansiktet så om det är sol på det så svimmar jag nästan, hahah.

• nennesjuttioåtta

åååh jaa jag är jätteimpad av såna som springer maraton! För det är så långt från något jag skulle orka själv. Däremot har jag åkt tjejvasan och då var man ju helt adrenalinstinn och tävlingsinriktad (damn those fat bitches som åker fortare!) så det kändes inte så jobbigt som de träningsrundor man pinade sig igenom på några km.

• Tinga

Haha - soffpotatis; det tror jag inte ett ögonblick på! Du, som verkar vara en sådan skidfantast och har massor med järn i elden. Nä, det får du allt försöka slå i någon annan!

Hela finessen med träning är ju att hitta något man gillar, så att det inte krävs mental bergsbestigning innan man kommer iväg på ett pass. Jag älskar att springa, så jag håller mig till det, men om man inte gillar det är det ju mycket bättre att göra något annat, så att man inte kommer av sig efter ett par gången, för att man tycker att det är så tråkigt.

• nennesjuttioåtta

Så det kanske skulle vara likadant att springa maraton, menar jag. Men 5 mil att springa får du mig aldrig till! Längdåkning får man ju vila i utförsbackarna i alla fall.

• nennesjuttioåtta

jag fattar inte, min hurtiga image går alla på medan jag och min man helst ligger vågrätt i soffan under en filt och vräker i oss godis. Damn I'm good!

• Tinga

Åh, visst är det häftigt med sådana där stora lopp, där alla som står på startlinjen har ett gemensamt mål. Det blir så'n härlig masspsykos, på något vis! Själv gjorde jag Klassikern för några år sedan, och allra coolast var starten i Vasaloppet, när man står där tillsammans med 15 000 andra som har exakt samma mål som man själv. Sååå häftigt! Jag hade faktiskt en klump i halsen när starten gick. (För att inte tala om klumpen som dök upp när jag 10 h senare såg klockstapeln i Mora!)

• nennesjuttioåtta

Fast iofs har jag bättrat mig den här hösten eftersom min man inte är hemma så fördriver jag tiden på Friskis och svettis.
    Are you impressed? I am impressed!!!

• Tinga

Nenne - 5 mil var uppdelat på 3-4 pass i veckan. En mara är "bara" 42 km, så du behöver inte upp i 5 mil på en gång!

• Tinga

Du vet väl att en "normal" (vad nu det är ) omgång i sänghalmen motsvarar en 3 km joggingtur? Jag skulle därför tippa på att de flesta som skriver i den här tråden är i hyfsad form!

• nennesjuttioåtta

jaaa, då började jag grina, pappa hoppade över staketet och hängde guldmedaljer i choklad runt halsen på mig och min kompanjon B, maken och resten av min familj stod och hejade *sväljer hårt* Sen spurtade vi förbi alla tanter som inte fattar att man ska spurta utan stannar på upploppet och hejar på en bekant som står och tittar på *himlar med ögonen*

lir alldeles tårögd när starten går också fastäne jag aldrig varit där, hahahah. Och jag grinar väldigt sällan men det där är så.. STORT och förväntansfullt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag