• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Usch, Vasalopp och maraton är alldeles för långt för mig. Längsta jag sprungit är 1 mil och det var psykiskt jobbigt att veta hur jävla långt det var kvar hela tiden Men 8 km river jag av lätt (ja inte just nu men förr när jag tränade...)

• Tinga

Nenne - tänk att ni Norrland ska vara först med allting! Till Vasaloppet lär det bli pappa som vallar syrrans skidor, men hon ska upp på "träningsläger" (skidsemester ) över nyår och då finns inget vallateam på plats.

• Tinga

Muggles - du kanske ska sikta på Göteborgsvarvet till våren, för att komma i form? Jag skulle ju egentligen sprungit, men en graviditet kom emellan. Att springa en halvmara i 7:e månaden känns som en väl stor utmaning! Däremot tänkte jag satsa på att springa 2009 istället, för att ha en morot för träningen efter graviditeten.

• nennesjuttioåtta

hej muggles!!! Du verkar ha en envis tjej... Kan nog kännas frustrerande men tänk ändå att de redan har en egen personlighet och humör... Sjukt häftigt! Det var en väldigt fin bild på er i galleriet, på dig och ditt gostroll!!!

• Tinga

Nähä, Nenne och company; nu tänker jag lägga ner den elektroniska verksamheten för ikväll, och lägga mig i soffan med Snabba cash, av Jens Lapidus, som jag läser just nu. Ganska bra, faktiskt. Lite annorlunda.

Jag får se om jag hinner in här de två närmaste dagarna; ska på konferens med jobbet och har blivit lovad en gourmetmiddag man sent ska glömma. Låter nice i mina öron! Har dessutom fejkat att jag haft kräksjuka under helgen, för att kunna tacka nej till alkohol. Alla knep är tillåtna!

• nennesjuttioåtta

japp, det är härifrån som allt har sitt ursprung. Eller??!?!?! *fnissar som Hemlige Arne*

• nennesjuttioåtta

hahah you go girl! Som sagt, ALLT är tillåtet...
    Jag tyckte snabba cash var jättebra, ville aldrig sluta läsa!!!

• nennesjuttioåtta

själv har jag sprungit mellan datorn och spisen (precis som karlar vill ha det, eller??) och doppat mina saffranskolor i choklad, åååh herregud vad gott det är!!!! Akta er! Prova gärna Åre chokladfabriks saffranskolor så hajar ni. men mina är lite hårdare. Och mer ekologiska.

• nennesjuttioåtta

Nu är det cityakuten så då försvinner jag med. Ciao!!!!
    Tack för en trvlig kväll!

• Mrs  B

Muggles
    Nu för tiden är min son väldigt otålig när det gäller mat. Så fort han vaknar på morgon ska han ha frukost (precis som morfar), men när han var bebis var det helt annorlunda.
    Han skrek när han var hungrig och jag gav honom båda brösten (eftersom där inte fanns så mycket) sen somnade han till, jag bytte blöja, han vaknade och sen fick han tillägg.
    Han var inte ofta gnällig. Det lilla jag hade i brösten stillade honom för stunden och sen fick han ju mer sen och var nöjd och glad.

Vill inte Moa ha bröstet (otålig, trött, hungrig osv, ge henne lite i flaskan först och sen bröstet och sen flaskan igen så kanske det går bättre. Fick tipset från BVC, men behövde inte göra så så ofta eftersom sonen var nöjd som det var med våra rutiner.
    Ibland kan de ju vara väldigt hungriga de små liven och då vill de ha mat fort och inte behöva anstränga sig för mycket för att få ner maten i magen. Försök då att komprimissa istället med att växla mellan flaskan och bröstet.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag