• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Page! Jag har tänkt på dig ofta och undrat hur ni har det. Stor julkram till dig!!!

Nenne: äsch, inte behöver du peppa mig. Jag förstår precis din liknelse även om det är värre att inte bli gravid än att inte kunna amma. Nu ammar jag ju fortfarande om än lite och får vara glad för det lilla. Så länge hon inte vill sluta helt, och skulle hon sluta helt så är det ju så, det går ju inte att tvinga ett barn.

MrsB: jo jag har tänkt lite på att du varit med om samma. Men om du förstår mig rätt så är det ändå en annan sak om man kan prata med ngn IRL om detta.

Moa har varit ganska jobbig igår och idag, vi är helt slut i huvudet både maken och jag. Det är så bra att vi har det bra i förhållandet. Jag förstår verkligen folk som går isär om de inte har ett bra förhållande från början och sedan skaffar barn... Jag läste någonstans att det är normalt att barn skriker ca 1,5h per dag och det kommer hon absolut inte upp i, även en jobbig dag. Men jag tror att min tolerans för barnskrik tyvärr inte är så hög... En jäkla tur att man inte fick kolikbarn mao!!!
    Ang det här med illtjuten: jag läste att man ska upprepa ljud som barnet framkallar för att bekräfta det och för att barnet ska fortsätta med det. Och det har jag gjort med de andra (gulliga) ljuden men när det gäller illtjuten så får hon ingen respons alls. Hoppas hon slutar när hon märker det - det borde bli tråkigt med illtjut när man inte får ngn respons? Inte vet jag om det är rätt metod... Kanske är det respons hon väntar på och fortsätter illtjuta tills vi ger det...???

Ibland önskar jag mig ett lättare barn som inte kräver så jäkla mkt stimulans och som sover mkt men sedan så tänker jag att det är ju kul med en pigg krabat som har mkt att säga... Försöker tänka positivt!!!

För att muntra upp mig så har jag gett maken i uppdrag att köpa gran ikväll (om de fortfarande säljer nu när han åkte för att handla) och att köpa vispgrädde och smör så jag kan koka smörkola. Det var länge sedan jag gjorde det och jag behöver skapa lite mer julstämning!

• Frejis

Hemkommen från Skansen, julmarknad och annat trevligt. Det var däremot rått, riktig migrängaranti. Det får bli ett varmt bad strax

Grattis till sonen Storasystern!

September, när ska du göra ditt stora UL? Jag ska till farbror doktor på torsdag förmiddag, men jag känner mig så trött på allt emellanåt att jag vägrar att ha sex vid ÄL. He he, då blir det definitivt inga barn gjorda men vi får se vad jultomten har med sig i år...
    .. ingenting tror jag eftersom jag har för många symptom. Och några trevliga finnar i sin begynnelse i ansiktet. Och humöret, det har Nenne talat om ikväll.

Page, hoppas att allt är bra med er. Skriv några rader här när du känner för dig. Sänder en stor kram till dig!

Muggles, jag tycker att du är en jättefin mamma, din dotter kan nog skatta sig lycklig för att ha dig. Du reflekterar över så många saker som andra människor tar som självklara.

Lappis, våtmarker? Nu, när det är frost ute?

• Frejis

Uttryckte mig otydligt. Muggles, jag menade att du är reflekterande och analytisk när det gäller saker som många tar för "verklighet", antingen som en bra sådan eller dålig utan att fundera så mycket över det. Jag gillar när du för det hela vidare och hittar förklaringar. Imponerande att du kan göra det trots sömnbrist.

• muggles

Frejis: tack för de fina orden! Var tvungen att läsa mitt eget inlägg men förstår fortfarande inte riktigt vad du menar... Jag känner mig absolut inte som en bra mamma när jag blir irriterad över att hon skriker, i mitt tycke utan orsak. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att hon har en utvecklingsperiod igen...

Ibland säger min man till mig att jag har en ängels tålamod med henne och då brukar jag titta förvånat på honom för sådan känner jag mig inte.

Nenne förresten: glömde kommentera men hemskt PMS-humör vet vi ju vad det indikerar... Och nu när ni inte fick huset så vore det ju inte mer än rättvist...

Frejis: jasså du är lite obstinat?! Vägrar ha sex vid ÄL...

Lappis: är det en "major aspic" du har denna gång???

HA! Det kan ni fundera på vad det betyder!!!

• muggles

Frejis: tack för komplimangen - den satt fint just nu!

• start september

Grattis Syrran! Det var ganska precis på beräknad dag?? Hur känns det i kroppen nu - känns det någon skillnad med ditt onda?

Och heeej Page - du har varit så saknad! Vad glad jag blev av ett livstecken!

Freijs, på torsdag är det dags för mig. Håller tummarna för dig hos doktorn på torsdag också - jag fick för mig att det var förra torsdagen. Håller tummarna för fler saker också framåt julafton

• muggles

En helt annan sak: jag testade med en tesked potatis i förra veckan men Moa vägrade öppna munnen. Lite skumt eftersom hon glatt öppnar munnen för att ta AD-dropparna. Ingen annan som fått samma reaktion? Jag har förstått det som att ni andra haft succe redan första gången? El måste man testa flera ggr innan de accepterar?

• muggles

Förresten så har jag rensat ut 2 pers från galleriet - de verkar ha slutat hänga här (August och puman). Och så har jag lagt in en bild till på mig och Moa. Nu när jag har klagat så mkt på henne så var jag tvungen att lägga in en bild där jag tycker det syns hur mkt jag tycker om henne...

• start september

Muggles- du klagar ju inte på henne utan möjligen på hennes beteende! Och det kanske hon inte styr över själv. STOOR skillnad tycker jag.

• Piggelin1

Muggles,
    mailade precis ett svar till dig - mest svammel kanske, men ett försök till reflektioner iaf

Men det var ju inte det som jag skulle skriva här, utan detta med att Moa stängde munnen när hon skulle prova potatis. Våra kompisar H&J med sonen N, de har haft (& har fortfarande tror jag) jättebekymmer med att han inte vill äta ngt annat än välling. När H & N var här i somras, då var N nio månader & stenvägrade fortfarande allt annat än välling. Mat som andra "normala" bebisar i den åldern äter, gick inte över huvud taget... Så jag förmodar att det finns alla varianter på när de vill börja äta & vad de då vill äta. Samma familj hade förresten precis startat projekt "Reclaim the nights", eftersom han sover alldeles för lite. H brukar inte beklaga sig i första taget, men på sistone har hon varit riktigt sliten & trött.

Ska kolla in den nya bilden på Dig & Moa förresten!

Page - åhhh, vad roligt med ett livstecken från dig! Kram!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag