• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Storasystern

Hallå i tråden!

Ingen bäbis här än.
    Men Moppy är väl rimligtvis klar nu???

Sitter hemma och försöker fördriva tiden, och det är inte så lätt som man kan tro. Julstökar lite, och provade ett recept på saffransbiscotti igår.

Nenne - spännande med huset! Jag tycker att det ser jättfint ut!

Piggelin - jättefint namn på dottern. Det stod på min lista också till vi fick reda på att det är en kille... Då blev det helt plötsligt mycket svårare!

Tinga - såg att du skrivit om finnar. Jag åt piller mot mina innan vi bestämde oss för att försöka få barn. Det var inte kul att sluta för då kom de förståss tillbaka (stora otäcka bölder... ) men ett tag in i graviditeten blev det faktiskt mycket bättre. Nu är det enstaka finnar av det mer normala slaget. Vi får väl se hur det blir efter förlossningen... Så håll ut, det blir bättre snart!!!

• Tinga

Storasystern - tack för peppning angående acneproblem! Usch, det är verkligen inte kul med alla dessa stora utslag, som dessutom lämnar en massa fula ärr efter sig. Mina kinder är i princip helt förstörda. Men med din information vågar jag känna ett försiktigt hopp i alla fall! Förhoppningsvis ska den nya krämen hjälpa bättre, och sen hoppas jag att ärren bleks lite när vi ska till Mauritius i februari - lite sol brukar göra gott, tycker jag.

• Mrs  B

Izzie

Mår mycket bättre nu än för en vecka sen tack vare ny magmedicin och antagligen sjukskrivningen också. Måste ta det lugnt, men det är ju lättare att göra det när man väntar sitt första barn än när man väntar sitt andra.
    BF är den 6/1 men det känns nu som om han kan komma när som helst.

• Storasystern

Tinga - jag vet precis. Det känns inte alls kul med en massa ärr. För mig har inte kräm funkat (provade skinoren och något mer - kommer inte ihåg vad) innan jag provade piller (Diane) men det kanske funkar som komplement under graviditeten? *håller tummarna*

• Zozo

Tinga - ta det lugnt med solen bara - det gör mkt riktigt acne tillfâlligt bättre, men bara för att komma tillbaka dubbelt upp!

• Mrs  B

Något som saknas?????

Piggelin1 = Dotter Amanda 16 /11 2007
    Oms = Dotter 26/11 2007
    Moppy = BF 23/11 2007
    Storasystern BF 14/12 2007
    Izzie = BF 20/12 2007
    Liten med Mindre = BF 3/1 2008
    Mrs B = BF 6/1 2008
    koko_= BF 21/1 2008

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis= BF 23/6 2008
    Junilejon= BF 7/7 2008
    Nattson= BF juli 2008
    Sweet=
    Victory= BF 28 juli 2008
    Tinga= BF 30 juli 2008

• Tinga

Hihi, så konstigt det känns att stå med på en lista med BF-datum!

Zozo - man ska ju ta det extra försiktigt med solning när man är gravid, så jag tänker använda hög solskyddsfaktor och skydda mig ordentligt. Men jag har väldigt tacksam hy som lätt blir brun, och bara det där att man är solbränd gör att ärren syns lite mindre och man känner sig mycket fräschare. Synd bara att det flagnar så snabbt. Fast då hoppas jag att jag är såpass långt in i graviditeten att det automatiskt ska ha blivit ett mindre problem.

• Mrs  B

Tinga

Var och när var det nu du skulle åka?????

Låter skönt med sol och värme annars.
    Jag längtar efter vår bröllopsresa.......

• Tinga

Mrs B - den 23 januari åker vi till Sydafrika för en veckas safari, och sen åker vi vidare till Mauritius för 10 dagar med sol, bad och avkoppling. Ska bli så härligt! Vad har ni för planer för er bröllopsresa?

• Nattson

Tinga kul att höra om era planer för resan, låter härligt! MrsB vart ska ni åka?

Vi skulle åka till Borneo och Japan, man skippar det nu eftersom jag inte får ta olika vaccinationer osv.. Så vi åker till Canada istället. En kompis bor i Vancover så vi tänkte besöka honom och sedan bila till Yellowstone och titta runt där!

MrsB om du skulle uppdatera BF listan någon gång framöver så har jag BF den 15juli enligt BM.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag