• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Oj då, Sweet! Låter som du behöver semester! Skönt att du tittade inte lite i alla fall!

Maken och jag har precis kommit hem från barnvagnsaffären. Känner mig alldeles matt! Förkylningen har nog tagit mer än jag trodde.. eller så är det det överväldigande i att för första gången i sitt liv vara inne i en stor affär med bara bebisprylar!

• pirr!

Dags att steka pannkakor!

Ha en skön kväll!

• Mrs  B

Här blev det mackor och yoggi till kvällsmat medan jag hittade lite gymnasiekompisar på Facebook. Undrar hur många som hör av sig tillbaka?????????????????????

Facebook är en väldigt intressant värld........

• sweetstreet

Ok, nu har jag bokat tid för mitt första gyn-besök här hos en "riktig" gyn. Jag har ju blivit "realeased" från min specialgyn nu eftersom jag blev gravid och det hittills har sett bra och normlat ut. Så nu ska en "vanlig" gynekolog ta över.

Fick en rekommendation från min special-gyn vilket känns bra. Att de verkar ha nära samarbete menar jag.
    Jag har även bokat tid för NUPP/KUB här. Var tvungen att göra det redan nu eftersom jag kommer måsta göra det ganska snart efter att jag kommer tillbaks från Sverige.
    Så nu fick jag NUPP/KUB tid dagen efter att jag är tillbaks här igen. Och det är samma dag jag ska på första kontrollen hos den vanliga gynen.
    Känns bra.

• sweetstreet

I övrigt har jag städat idag och håller nu på o bakar lussekatter. men jag vet inte om det går så¨bra....? Tycker inte degen vill jäsa riktigt bra. Här kan man ju endast använda torrjäst, så jag tycker alltid att det är lite knepigt...

Men jag hoppas det blir ok eftersom jag tänkt bjuda på lussebullarna nu ikväll på vår glöggfest.
    Vi köpte även 10(!) flaskor vin till vår glögg...! Och igårkväll gjorde vi iordning kryddorna till glöggen. Om man lägger dem i vodka som får dra över natten blir glöggen jätegod tycker jag! Mmmm! Gillar faktiskt egen glögg bättre än köpt eftersom den köpta oftast är så himla söt...

• Mrs  B

God förmiddag!!!!!!!!!!!!

Här blir det också lussebullar idag.
    De står på sin sista jäsning just nu och sen ska de bara in i ugnen. Klart!!!!
    Får se om man kan äta någon idag utan att må dåligt.

Provade lite godis igårkväll när sonen sov men har inte sovit så bra inatt, klarade nog inte av sockret.......
    Hade väldigt svårt för att sova och tyckte jag var vaken mest hela tiden. Hade dock inte ont någonstans.

Magen sköter sig annars och jag mår okej!

Trevlig helg alla!

• FruCicci

Heeeeeeeeeej tjejer,

har varit "hemma" i Blekinge i en vecka och innan dess var jag och lille Junior sjuka
    "Hemma" så har jag inte fått i gång pappas dator, hans mobil blev stulen och han surfar genom den, ja ja, så nu äntligen efter helgens festligheter (var på smokingmiddag på grand hotell i fredags) så har jag fått lite tid till att tjoa till här igen.
    Fick sms av Kokos att det inte blev någon liten kanin, så jävla trist lappis och jag blev verklige ledsen för din skull.
    Liten hade tydligen blivit framflyttad till mitten av december? Shit, kanske blev hon gravid tidigare då eller?

Lappis, go girl, på det igen bara!
    Jag ska ju snart på nr 2 om ca 6 månader kör vi igen
    Victor är 5 1/2 månad nu redan, tiden går galet fort! Försöker NJUTA varje dag. Hur som, jag kommer hänga kvar i tråden inför nr 2 iaf

Hoppas alla mår bra!
    Sweet mår du illa, usch! Apelsiner hjälper sägs det, men jag vet inte...

Nu måste jag plocka upp lille Junior.

VI SES 18 december, vilken tid och plats?????????

Stora kramar till er alla!

Muggles, jag har mailat till dig ag onsdag Ser så fram emot att få träffa er!

Cicci

• muggles

Cicci: jag såg ditt mejl, ska bli kul! Piggelin ville hemskt gärna träffa er också!

• Victory

Jag känner mig så otrevlig som nästan aldrig hinner kika in här och än mindre hålla mig uppdaterad. Bra att ni sammanfattar åt mig!

Har du plussat Tinga?! Men var kul, tusen grattis tjejen! Det var helt klart den största nyheten!!! Vi ligger nog rätt lika då för jag hade böj den 3 och 4 november. Av barnmorskan fick jag 12/7 som förlossningsdatum (utgår från mensen) men eftersom min äl kom på dag 28 stämmer det nog bättre med den 28/7 som jag får fram via uträkningen på familjeliv.

Izzie: Jag plussade samma dag som vi åkte till Thailand. Semestern kunde inte ha fått en bättre start! Synd bara att den fick ett sämre slut, jag tänker på illamåendet? Jag hoppas att jag inte har förstört min smak för thaimat för alltid men just nu mår jag illa bara jag tänker på thailand.

Det är ju trots allt lite skönt att känna av graviditeten, annars skulle jag nog inte tro på det.

Lappis: Jag vet att jag sa innan att jag kommer att njuuuuta av att må illa bara jag får bli gravid. Nu är det inte lika roligt längre? Men sen jag kom hem har det faktiskt nästan lagt sig helt, nu har jag bara lite dålig matlust. Jag hoppas verkligen att det blir ett plus för er snart, man kan inte vara mer värd ett plus än vad ni är!

Sweet! Jobbigt att du känner dig så trött samtidigt som det är mycket på jobbet. Själv har jag faktiskt inte känt av den berömda tröttheten (än). Jag som är så trött i vanliga fall är nästan piggare än normalt.

Jo, jag har alltså varit till barnmorskan på inskrivning. Hon gav lite info men inget som jag inte redan visste. Dock tog hon inga prover utan jag ska dit igen den 3/1 för att göra det.

Har någon av er tips på en bra bok om graviditet och förlossning? Och kanske en bra pappa-bok.

• Piggelin1

hej, hej,
    ett kort inlägg mha pekfingervalsen, vår lilla Amanda ligger här i min famn & halv-/helsover
    Japp, nu har vår treveckors-tjej äntligen fått sina namn! Vi skålade för henne när vi åt middag igår kväll Egentligen har vi haft tre olika namn på lut i nästan två veckor, men ville suga på det ordentligt så att det verkligen blev namnet som vi tycker passar henne bäst!

Hur som helst, ville mest bara säga till dig, Cicci att det ska bli jättekul att träffa dig & Victor på onsdag!!

Hoppas allt haft en bra helg - återkommer när jag kan skriva lite mera/har famnen fri...!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag