• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Nej, det är verkligen tungt denna period. Så mörkt på mornarna och så det här regnet som gör allt grått, grått, grått. Avundas Victory som har varit i Thailand och dessutom fått må illa !!! Skulle verkligen vilja byta sits.

• Liten med Mindre

Är här - men försöker diciplinera mig till att jobba. Rätt mycket repetitiva uppgifter, publicerar manualer på löpande band - skönhetsuppdateringar innan jag tar ledigt. Jag vill ju göra ett snyggt avslut...

BS, ja, det ska bli kul att komma till Falun. Jag missade ju förra rundan så nu var det ett tag sen. Och jag tycker inte du ska stressa med att komma i ordning - ni måste få bo in er och känna hur ni vill ha det. Men försök ordna upp en sak per dag, så att du känner att ni kommer någon vart. Listor att pricka av är super när det känns sådär övermäktigt. Kanske något för dig att fundera över i hälsoprojektet också? Det finns ju tyvärr aldrig någon dag som är bättre att börja på än i dag.

(Snälla - någon kan väl repetera det för mig när jag behöver samma peppning.)

• fru AM

Zozo skrev 2007-12-07 10:19:25 följande:

Förresten en liten "nybörjarfraga" sa här pa morgonkvisten.. ni som säger att ni hade mens en eller nagra ganger när ni redan blivit med barn.. Det var vâl ända inte som en "riktig" tant? *konfunderad*
    Hej - nej, mens "som vanligt" ska man ju inte ha. Däremot ska det inte vara något konstigt att blöda lite grann. Enligt min mvc är det ok med lite friskt blod alt. lite brunt - men inga klumpar! Det är tydligen inte helt ovanligt att blöda lite första "icke-mensen" under graviditeten - alltså första (eller andra) gången man skulle haft mens om man inte plussat. Sedan kan man ju ha väldigt känsliga slemhinnor och blöda lite hur som - efter 6 till exempel.

Jag är ju inte en av dem som anser att jag hade mens efter plusset - men jag kunde inte låta bli att lägga mig i lite ändå ...

Hur går det Zozo - BIMar du snart, eller är det ÄL på G? (Omöjligt att hålla reda på allas cykler - klarar knappt min egen ...)
  • BrudSommar2006

Liten, tror inte att du behöver oroa dig för att gå upp, väldigt få personer verkar gå upp så mycket som jag och inte bli av med det, jag har den läggningen helt enkelt. Alla andra i föräldragruppen har blivit smala igen så ingen anledning till oro!

Zozo, tror inte att någon här i tråden haft mens efter att de plussat men man har ju hört talas om att det tydligen kan förekomma. Däremot har väl några haft någon liten blödning i början.

Här i huset är rätt mysigt nu så här i grådaskvädret faktiskt, trots att vi inte fått uppackat ordentligt än. Fast i helgen ska vi förhoppningsvis få upp lite lister, jippi!

• viktualia

Och jag är ett levande bevis på att man kan gå ner om man vill! 21 kg och 15 cm smalare midja sen i maj - bara genom att äta rätt!

Så ta det lugnt och ta tag i ev övervikt när ni känner er redo! Mitt i amningskaos verkar väl inte strålande, men jag lovar att det är ett självpeppande projekt när man väl kommer igång... ända tills man hållt på så länge som jag och bara TOKlängtar efter feta ostar och annat gott! Har provätit smågodis men det var verkligen INTE gott nu när jag "avgiftat" mig på den fronten... näee ska det vara nåt onyttigt så får det vara med klass i så fall!

• Tinga

BS - det är rätta takterna; gläds över huset, istället för att irritera dig över det som inte blivit gjort än!

• Zozo

Aha, känner mig mer upplyst. Na det var kanske i nagon annan trad jag läste om det da.. tyckte det lät knepigt bara, novis som man är

Fru AM, nja ÄL i faggorna, och BIM till julklapp...

• Tinga

Vickan - och sen när du gått i mål i viktprojektet och äntligen kan äta av de goda ostarna blir du säkert gravid så att du inte får äta iallafall!

• Liten med Mindre

BS - då är ni riktigt på hugget - det tog maken 3-4 år att få klart listerna runt dörrarna (dörrposterna). Fast då fick jag göra den sista... Och trösklarna är inte färdiga ännu.

Jag tänkte inte så mycket på att jag skulle gå upp i vikt - som att jag har lätt att bara gå runt i cirklar hemma när saker blir för jobbiga. Och jag räknar med att det blir rätt jobbigt om några veckor. Ungefär som när jag ser högen med saker att fixa på skrivbordet hemma - och bara sätter mig och stirrar på den. Handlingsförlamning. Då hjälper det när maken pekar på en sak i taget tills jag kommit igång. Han är så bra på att få igång mig. Lustigt nog funkar inte samma taktik på honom när jag försöker.

• fru AM

Zozo: Då håller vi ÄL-tummarna! Rock on!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag