• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Nu skriver jag så konstiga och meningslösa saker att jag reser mig upp och backar från datorn ... Hej så länge!

• pirr!

Hihi, nedsatt infertilitet- det vore nåt det!

• Oms

tjena tjejer - nu har jag liiite tid framför datorn igen, princessan sover, maken e i skolan, stora dottern m en kompis, telefonen är tyst och inga besök väntas idag = egen tid!!!

allt e bara bra m oss, mår bättre o bättre för varje dag och behöver inga smärtstillande längre dock ser snittet inte så fint ut, lite infekterat på sin kant så jag ska ringa läkare i morgon bitti för en koll. Mathilda växer o frodas, imorgon sk vi till BVC för först gången och väga o mäta -ska bli kul att få se om hon har ätit upp sig igen eller ej? hon äter var 3-4 timma så jag tror nog att hon får i sig lagom mkt mat!

nu ska jag dra igång mitt maratonprojekt - dvs läsa igenom vad ni har skrivit sen förra söndagen... återkommer efter det... *tar ett djupt andetaga och hugger in* tjingeling!

• Piggelin1

Heeeeej Oms!
    Kul att höra från dig! Gott att amningen funkar - ungefär samma intervall som vår lilla tjej Imorgon ska vi till BVC för första gången, blir intressant att se hur mkt hon ökat i vikt sen hembesöket förra tisdagen!
    Vad jobbigt med det infekterade såret, hoppas att du får bra hjälp imorgon!

På tal om att er tjej heter Mathilda - åtminstone två tjejer här i tråden lär vara extra nöjda med just det namnvalet

• Liten med Mindre

Heej!

Ett ihopp från tvättstugan. Straffet man får för tre dagar med all tänkbar service. Sitter och väntar på att risgrynsgröten ska koka klart (tror det ska vara snällt mot halsbrännan jag fått av all smarrig mat), maskinerna snurra färdigt och maken komma hem. Njuter av julmusik med Orphei Drängar så länge - otroligt avstressande!

Skönt att jag kunde lugna er lite i eftermiddags.

Oms, kul att ni mår bra. Kolla upp snittet ordentligt så att det inte fular till sig mer!

Angående glutenintolerans och fertilitet så har jag för mig att FruLlan oroade sig lite över det. Men där var ju oron obefogad. Inte ens stress, vin och ständiga resor rådde på Boris beslut att bli till...

Nu ska jag vidare till att försöka slå in julklappar. Besöker Mindres kusiner i helgen och byter paket. Sista turen till Falun på ett tag.

Förresten - om någon funderar på att gå ut på ett mysigt julbord så måste jag rekommendera Sandhamns Värdshus. Otroligt mysigt och gott! Kursavslutningen igår var där ute. Synd bara att det inte gick att se något under båtturen dit eller hem.

Buenas Noches!

• Telemarkgrrl

Hej Liten, skönt att höra att allt var okej!

Och tack för tipset både av Orfei Drängar och Sandhamns värdshus, jag är alltid på jakt efter mer julmusik och mer julbord.

• viktualia

Liten - OD! Där sa du nåt!!! Den skivan måste ju undertecknad ha... är ett lagom stort OD-fan, har bekanta som sjungit där och sista april kl 15 sitter jag gärna i aulan och lyssnar på deras vårkonsert - som är gratis!!

• Tinga

God morgon!

Ojoj, nu är jag expert på kindpussar, efter att hela dagen igår ha haft besök av en av våra polska säljare och en av hans kunder; båda män i 50-60-årsåldern. På kvällen var vi ute och åt middag tillsammans, och när det var dags att avsluta den sade jag något i stil med att jag hoppades att de haft trevligt. Då svarade kunden "Tinga, I'm always happy when I see your face!". Jag trodde att jag skulle smälla av! Jag vet ju att män i andra länder i Sverige är mer uppvaktande av sig, men det här tog ändå priset! Jag lyckades iallafall få upp hakan och stänga till om gapskrattet, men när jag var för mig själv fnissade jag gott. Hoppas att det var bra för affärerna iallafall!

Sen vill jag passa på att skicka varsin kram till Lappis, Frejis, Telis och Nenne som kämpar på i spåret (vilken härlig läsning ni bjöd på )! Ni är värda all kraft i världen för att orka kämpa på, och jag kan tänka mig att det känns tungt ibland. Det är helt OK att ni tar en paus ibland, bara ni kommer tillbaka igen! Nej, men, skämt åsido; det blir verkligen tomt när ni inte är här, så jag hoppas att ni inte ger upp tråden helt.

Idag ska jag ringa vårdcentralen, för att se om de kan komma med något mer förslag på hur jag ska få bukt med alla mina äckliga finnar. Varje gång jag tror att nu är det nog bättre kommer de tillbaka med förnyad kraft och alltid i en flock på minst fem, de fegisarna! Det gjorde varken till eller från att jag blev gravid, så nu känns det som att jag måste ta tag i det. Jag använder en receptbelagd salva morgon och kväll, men hittills har den inte haft någon större effekt, trots 2.5 månaders flitig användning. Inte kul att se ut som en 15-åring i ansiktet när man är 30.

• MSW

Tingar: Jag förstår att det är jobbigt med finnarna.. Har också problem med det.. (även om det har varit mycket värre) har alltid någon/några röda "prickar"..

• Zozo

ojoj Tinga, sant är ju vardagsmat i de länder jag haller mig! Kindpussar och fjäsk.. Ibland känner jag verkligen att jag ÄR svensk för jag kan bli sa irriterad pa sant.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag