• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

Är inte Victory och göttar sig i Thailand?

• viktualia

Nenne - det är sant faktiskt!! Mina skidbrallor och längdpjäxor är av årgång 1969... ha ha ha ha.. insåg just humorn i just siffran 69... tänkte inte på det.... *garvar*

Delfin.. nääääeeee jag kan peta själv.. men det var just att tända på maken som var problemet...

Pirr - Victory är i Thailand... kan förklara hennes bortavaro!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2007-12-05 11:15:18 följande:
    Nenne - det var det jag anade.... att jag hade fel utrustning... anar att mina pjäxor anno 1969 inte heller duger längre?!? Som Zozo skriver - skulle nog moderniserat mig för länge sen.. hmmm... mina skidbrallor är av samma datum som pjäxorna förresten, jackan är årgång 1995... hm... skyddar mig kanske lite väl mycket... och ska man fortsätta tolka utrustningen så är nog maken i Evertsberg med sin hippa utrustning, vältränade ben och intresse för skidsport... HUR blev jag så här akterseglad?!?!
    Ahhh min make är ju knäskadad, måste vänta på honom också. Vänta, vad f... Ska spetsarna på skidorna peka framåt?!?!?!? Helt galet!
  • Zozo

Vickan - känner igen det där! Men när det är mycket jobb, trista stressiga historier.. ja da gar det igen hemma helt enkelt!
    Jag har inga andra tips än att leka fram det vid de tillfällen man har tid och lust. Vaffaaan, LATA det ta tid helt enkelt!

Sen har jag väl aldrig varit nagon längdskidsfantast heller.. Slalom är mer min melodi. Och maken är inte bättre: medans jag stavar fram sakta men säkert, kastar han sig fram i ilfart för att tvärstanna och aka med näsan rakt in i drivan när skidan fastnar i en rot..

• viktualia

Nenne - klurigt med knäskadan där.. hur sjutton ska din make komma i mål då?

Själv börjar jag nästan tycka att det är trivsamt att så och vela i Sälen, det påminner mycket tydligt om skolgympan som alltid var en vidrig plåga. Hatade det från början till slut. Jag var alltid sist men lärde mig att förhålla mig till det och lärde mig att skapa självförtroende på andra grunder. Så kanske blir det mitt förhållningssätt till barnskaffande också...

Zozo - men jag brukar inte ha så DÄR dålig sexlust. Dags att dra Vickans första sexhistoria i tråden: Maken kände sig hysteriskt svältfödd på sex igår kväll, sen jag slutade med p-piller har liksom hela grejen bara dött. Läbbigt men så är det. Han började närma sig mig och jag kände absolut NOLL upphetsning.. usch!! Jag brukar verkligen "gå igång" när han börjar närma sig mig... Till slut lyckades jag ge mig hän och njuta jag med.. men nääääeee och sen vad det den där stackars avtändande kondomen som skulle på också... Näee usch... det var inte nån höjdaromgång precis.

• nennesjuttioåtta

jag gillar också slalom bättre. Lappis ska till alperna snart och Telis är ju telemarkfantast så jag börjar se ett mönster.

• Zozo

Hmmm... ja och maken talar om utförsakning i vinter.. Asch, jag har alltid varit bättre pa basket..

• viktualia

Och jag åker slalom en gång per år ungefär. Ställer mig högst upp i blåa backar och kör störtlopp under stor förnöjsamhet. Har bara lärt mig svänga på slalomskidor åt ena hållet och det brukar vara lättare att köra störtlopp.....

....varvid jag också ser ett mönster: Jag uppskattar när förändringar i livet sker fort, chockterapi är min modell. Utdragna processer gör mig bara frustrerad... pang på är bättre.... ....hm.....

• muggles

Frejis: intressant frågeställning om man vill ha barn så mkt att man är beredd att acceptera ett funktionsthindrat barn. Jag funderade i de banorna i samband med vårt KUB-test. Tänkte att detta kanske var enda chansen för mig att få ett (biol) barn pga min ålder etc och att jag nog ville ha det iaf, även om det skulle visa sig vara ett Downsbarn. Men sedan läste jag på vad Downs innebär och alla komplikationer som kan uppstå och då var jag inte lika säker längre...

Apropå folk som försvunnit - vart har Liten tagit vägen???

pirr (och ni andra): jag tycker det är bra att veta att man inte ska acceptera att ens barn sover dåligt (el för lite) utan det är ngt man måste ta tag i. Och då är det bra att veta att det finns metoder som funkar! Det finns ju andra metoder än Anna Ws men hennes är de enda jag testat. JAg har just vagnat Moa till hennes förmiddagssömn. Det tog en halvtimme och sedan sover hon bara en halvtimme men det är helt klart värt jobbet för hon blir så mkt piggare och gladare av sömn. Och jag räknar med att det går fortare och fortare när hon vant sig vid metoden (har precis börjat för några dagar sedan), jag har ju sett att det gått fortare och fortare för Vänners prins.

BS: är Iris redan 6 mån! Herregud, vad tiden rusar... Vi har också letat efter en snygg adventsstake (hehe). Såg ju en jättesnygg enkel stilren sak i metall på Åhlens men avvaktade med att köpa (VARFÖR?!) och nu är den slut... Ingenstans verkar det finnas en liknande. Grrr..

Lappis: jag tycker din plan med IVF och FET låter bra. Lika bra att köra på en IVF till (kanske en FET lite senare i vår i så fall?).

Vickan: skumt med sexlusten, själv fick jag bättre sexlust när jag slutat med pillren. Men det kan påverka folk olika...?

Nenne: Mora??? Falun var det väl...?!

• muggles

Apropå sexlust så har den om inte försvunnit helt så är den åtminstone lite svårare att locka fram. Men det går med rätt behandling Nu känns det inte större därnere längre heller även om jag inte varit jätteflitig med knipövningar. Det har nog gått ihop sig ändå verkar det som...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag