Hej goingar,
lilltjejen sover, så jag hoppas att kunna skriva några rader
Jösses, vilken sjusovare man är numera, åt frukost vid halv elva-elva idag... Men samtidigt, allo säger ju att man ska sova när bebisen sover & när jag ammat henne vid halv åtta & kört lite blöjbyte (hon är fö en riktig "skit-gumma" - hann avverka tre blöjor inom loppet av en halvtimme på morgonen idag... Hade typ precis bytt, så lade hon en ny laddning, byte igen, ny laddning 10 min senare osv...) så sov vi två timmar till i sängen. De två timmarna gör rätt mkt faktist! Har ju ändå inga jättemåsten & sömnen känns som hög-prio för mitt humör, så då får det väl bli sena frukostar...!
Mannen är iväg & shoppar nappar på lunchen idag - hon har skrikit ganska mkt de två senaste kvällarna & bara ge henne lillfingret att suga på blir lite tröttsamt i längden... Vill inte ge henne bröstet konstant heller - det sliter för mkt på bröstvårtorna (=ONT!). Men på det stora hela så funkar amningen helt OK & jag har ingen mjölkbrist.
Men nog om mig...
Tinga, jag skriver in 18 januari i kalendern - kul!!! När är det ni ska till Madikwe förresten? Över jul/nyår?
Grattis till löneförhöjningen förresten, +13% är ju jättebra, speciellt om man jobbar på ett större företag (vilket jag tolkat det som att du gör)! Helt rätt att fira med fin middag!!
Håller tummarna att du ska slippa illamåendet, jag själv kände av lite "åksjuka" runt vecka 6-8 ngnting, men spydde aldrig. Åt jag ngt så gick det över. Så jag var lyckligt lottad i illamående-spelet!
Lappis - skickar en lång kram! Ös ur dig så mkt du vill & orkar, vi lyssnar som alltid! Vad mysigt med julmarknad! Själv tänkte jag gå till Lisebergs dito endera dagen, vi bor ju precis intill & den är verkligen jättefin!
MrsB - otroligt, det är verkligen ingen ände på allt elände du råkar ut för! Ta det nu luuuuugnt, ligg på soffan & försök ta det lugnt. Vad skönt att lilla killen bestämde sig för att stanna kvar lite till.
Sweet - coolt m snö!
Vänner, lät som en härlig semestervecka!
Moppy - seg väntan! Tänkte på dig flera ggr i helgen & undrade om h*n bestämt sig för att kika ut
Men tji fick jag... Hoppas att det kommer igång av sig självt ngn av de närmaste dagarna nu! Håller tummarna!!
Nu vaknar lilltjejen, jag återkommer förhoppningsvis lite senare!!
Kram på er allihopa!