• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Junilejon - jag inboxade dig Page bloggadress och väntar samtidigt med spänning på att Page ska idas skriva nya skojiga inlägg!!!

• BrudSommar2006

Jaaaaa, Page, jag hoppas också på några nya blogginlägg!!! Kul att du är tillbaka igen!

Muggles, det klart att det inte är ditt fel, jag känner så väl igen allt du skriver! Det här är väl ett sådant där tillfälle där man kan säga att alla barn är olika ju. Annars blir jag så irriterad på BM varje gång hon säger att alla barn är ju oooolika som svar på allt man frågar! Jag har ju fått alla BM att rusa ut från sina rum för att ta reda på vad det är som står på när Iris satt igång sina illvrål, jag har fått lämna rummet på babymassagen och har jobbat mig svettig för att hon inte ska illvråla varje gång vi har föräldraträff. Just nu har maken henne på övervåningen och glad är hon inte men jag tänkte att jag skulle få i alla fall en liten paus från henne ikväll. Fast vad jag kan höra så kommer det inte att gå, jag får nog strax ta henne igen, suck. Nåväl, det blir väl till att duscha och gå och lägga sig strax, det vill jag i alla fall få gjort.

• pirr!

Izzie- stort grattis till lilla damen!!!

Page- välkommen tillbaka! Du har varit saknad!

Muggles- låter tungt! Vännernas välvilja kan ibland slå fel. Tror att du är en alldeles fantastisk mamma!!! Kram!

Piggelin- jo, det lutar mer och mer åt ert vagnval (var i affären idag igen), funderar bara på hur länge barnet egentligen kan sitta i sittdelen då den ser så liten ut..?

Nu är det dags att vagga i säng!
    Kram

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!!

Någon som är vaken?????

Sonen har på äldre dar, eller i alla fall just nu, blivit en sjusovare. Vi har sovit till 8 varje morgon nu under julen och det är sååååå lyxigt. Fast han har i och för sig hostat en hel del i natt så en annan har inte sovit sådär jättemycket.

I natt har jag dessutom haft jätteont i höfterna, underlivet och nedre delen av magen, och har det fortfarande, kanske något på g snart??????
    Hade varit skönt och få det avklarat i helgen i alla fall.

Junilejon
    Lovar att höra av mig så fort vi åker......

• Mrs  B

Muggles, BS med flera
    Man är verkligen inte en dålig mammma om man har barn som skriker, trotsar, är jobbiga osv. Man får helt enkelt prova olika metoder för att få det att fungera någorlunda, eller bara gilla läget just nu. Livet med barn kommer alltid att gå upp och ner.

Här har vi precis tagit oss igenom värsta 3 års trotsen och det har verkligen inte varit roligt, ca 6 månader, men det går över till slut. Det lönar sig att vara envis som förälder med de metoder man väljer för det har man igen senare.

• Tinga

Mrs B - god morgon! Jodå, nog är jag vaken alltid. Lika bra att ta sig till jobbet hyfsat tidigt, så att man kommer hem någon gång. Låter spännande med allt som händer i din kropp nu; det måste ju betyda att något är på gång.

• Mrs  B

Tinga
    Ja, antingen det eller en dålig dag med tarmarna, hoppas på det första........

Hur mår du själv????

• Tinga

Muggles - tänk vad mycket mer det kan skada än göra nytta när vänner ska vara hjälpsamma och dela med sig av sina teorier om vad som kan vara "fel". Jag tror att det är ganska vanligt att man, som du, upplever att ens eget barn är onormalt och att "alla andra" är så himla "normala" (vad nu det är...). Jag tycker att du ska strunta i dina vänners hemsnickrade teorier och istället prata med någon på BVC, som jag antar har bättre koll på läget. Hoppas att det löser sig! Kram!

• Tinga

Mrs B - jag mår finemang! Det enda är att jag är hungrig jämt, vilket nu börjat sätta sin spår kring midjan, trots att jag i princip bara äter nyttiga saker. Jag har inga problem med tanken på att gå upp i vikt när det gäller graviditeten, men det känns lite surt när man går upp av andra orsaker. Vi ska iväg på konferens med jobbet i nästa vecka, och nu börjar jag få problem med att använda de vanliga kläderna i garderoben, så det känns besvärligt med packningen. Oroar mig lite för vilka kläder jag ska kunna ha på semestern om några veckor också; förhoppningen var ju att klara sig på mina vanliga kläder fram tills vi kommer hem från resan, för det finns ju inget större utbud av mammasommarkläder i affärerna just nu. Får väl se hur det går!

• Lapinette

Godmorgon!

Såg att Page var inne och gästspelade här igår kväll.

Izzie - grattis till lilltjejen!!! Nyårsafton och allt! Snacka om att hon kommer att få fira dubbelt.

Själv har jag inga nyheter att komma med. Mensen "flyter" på som vanligt och "alla" läkare har julledigt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag