• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Izzie

Hej på er!

Tack för alla grattis! Satt med henne i famnen igår när jag skrev, så jag lyckades inte med ett längre inlägg.

Har nog inte riktigt ork att skriva ner hela förlossningsberättelsen ännu, men den kommer - jag lovar!

Kan dock avslöja att den var ganska djävulsk. Lång, segdragen och smärtsam som slutligen resulterade i ett akut kejsarsnitt. Men men, nu är det över och jag hoppas på att förtränga det värsta inom kort. Tanken på ett andra barn får mig just nu att baxna. Jag bearbetar och återkommer

Lilla tjejen är så söt iallafall och hon mår bra så det är huvudsaken. Amningen är ganska svår och ingen dans på rosor. Jag väntar fortfarande på att mjölken ska rinna till ordentligt. Hur lång tid tog det för er andra?

Sorry, det blev ett riktigt ego-inlägg...

• MSW
    MSW skrev 2008-01-04 13:21:02 följande:
    Nu har jag fått tag på en barnmorska iaf.. Och fått tid till inskrivning och lite snabbt blivit "fram flyttad" till att vara i vecka 10nånting ist för vecka sju som jag trodde..Nu ska jag ta ändan ur vagnen och gå ut och gå en runda!
    Hon hade kollat fel (hon ringde efter en stund) på den beryktade snurran.. Så nu blev tiden framflyttad två veckor..

Izzie: Det låter jobbigt med en djävulsk förlossning, men det låter ändå som att du bearbetar den bra! Amningsproblem kan jag dock inte hjälpa till med.. Men det finns det juh andra i tråden som kan!
  • Tinga

Izzie - ojdå, det låter som en riktigt jobbig förlossning! Och så kejsarsnitt också, ovanpå alltihop. Jag kan inte minnas att Moppy skrivit någon förlossningsberättelse, men utifrån hur hon kort bekrev den kan det nog ha varit något liknande din. Skönt att allt gick bra till slut, och du fick ju ett fantastiskt slutresultat i din famn!

• muggles

Izzie: måste strax iväg, men helt kort så tog det först ca 5 dagar för den riktiga mjölken att komma (istf 3 som alla på BB sa). Och sedan hade jag ju för lite.

Jag kom på ett litet trix härom veckan för att få barnet att få större tag (som ingen har tipsat mig om): om barnet gapar för lite (vanligt i början) så ta ditt pekfinger och sätt på hakan och just innan barnet tar tag så trycker du till helt lätt så att munnen öppnas stort. Hoppas att det kommer igång - det gör det ju för de allra flesta!

Och fråga gärna igen - jag har läst allt jag kommit över så jag kan inte allt men ganska mkt...

MrsB: jag tänkte på dig när jag fick veta detta. Jag har även tänkt på dem hela dagen till och från. Hade du uppskattat ett litet kondoleanskort el känns det påfluget i den situationen?

• Nattson

MrsB lycka till på förlossningen! Spännande!

• Mrs  B

Tack alla!!!!

Är fortfarande hemma och värkarna kommer då och då....
    Ingen fara än men KANSKE KANSKE i natt eller i morgon.
    Hoppas så mycket!!!!!!!!!!!

Muggles
    Vi fick blommor från några, kort från några och MÅNGA sms och det uppskattade vi i samband med vårt MF, men att prata om det live hade jag svårt med ett tag, men det är ju så olika från person till person.
    Tror säkert att de uppskattar att du hör av dig!

• muggles

MrsB: ok. Lycka till och hoppas att det blir en snabb historia - det är du värd efter alla krämpor!

• viktualia

MrsB - får nästan pompoma lite och heja på den lille busen som borde hoppa ut ur dig! Håller med tidigare talare om att du är värd tidernas skonsammaste förlossning efter din graviditet m alla åkommor!

• Izzie

Tack för tipset Muggles! Det ska jag testa! Och skönt att höra att det tog längre tid för mjölken att rinna till än de omtalade tre dagarna. Det känns i och för sig som hon får i sig mjölk, men det har inte runnit till ordentligt, det känns på brösten.

Tack alla er andra också för era snälla ord!

Mrs B - Jag håller tummarna för att det kommer igång för dig snart och att din förlossning blir smidig!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag