• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Hej Cicci! Vad kul att hitta dig här, annars brukar jag alltid missa dig eller sitta och amma när jag ser att du skriver så att jag inte lyckas få in några ord när du tittar förbi. Är allt väl? Hur har julen varit? Hur går det med sömnen? Här går det som vanligt på den fronten desvärre men jag står ut, känner mig inte redo att ta till någon sömnmetod än.

• BrudSommar2006

Malte slog Mindre med två minuter förresten så det var ju i praktiken samtidigt, helt otroligt!

Grattis, grattis Mrs B!!!!! Vad kul att det gick bra!

• BrudSommar2006

Piggelin, förutom att jag inte hade någon som hängde på magen och att min förlossning inte tog lika lång tid som din så kändes det som att uppleva min egen när jag läste din berättelse, jag kände igen mig precis i allt! Fast när jag upptäckte att det inte gick att tajma lustgasen och värkarna så började jag andas lustgas hela tiden i princip, i alla fall mot slutet. Jag hade så ont att jag låg och blundade så jag kunde själv inte följa den där kurvan utan maken skulle berätta och varje gång han sade att det började bli dags så kom ju effekten av lustgasen efter värken, värdelöst! Tror inte att det var makens fel utan jag tror inte att det hade fungerat bättre om jag sett själv heller. Tack för din fina berättelse, jag tror inte att jag lyckades skriva så bra och fint som du om jag minns rätt.

Nu kommer maken och Iris hem från promenaden, måste ila!

• Lapinette

STORT GRATTIS TILL DE NYA TRÅDBEBISARNA! Helt otroligt att de kom nästan samtidigt.

Piggelin - tack för din förlossningsberättelse! Förstår att det var omtumlande. Det är nog svårt att sätta sig i den situationen (för oss som aldrig gått igenom det) att totalt inte ha någon kontroll (kontrollfreak som man är).

Sweet - härligt att du är tillbaka!

• sweetstreet

Wow!!!

Två trådbebbar på samma gång!!!!
    Vad är oddsen för det??

STORT GRATTIS till er båda två, Liten och Mrs B!!!!

• sweetstreet

Tack för allt välkomnande!!!

Mår lite bättre idag tror jag iallafall. men jag har inte ätit något än så det är fortfarande lite svårt att säga säkert. Men jag hoppas.

Mugglan,
    jag vet inte ifall Kissen saknat oss. han har ju varit hos en kompis med katter så han fick en kattkompis där. kändes lite kymigt att ta honom från sin nyvunna vän... Men han verkar trivas bra hemma hos oss igen faktiskt. och han var mer kelig än vanligt den första dagen. Man blev nästan sönder pussad...!

Nu sitter han på sin "katthylla" och blickar ut över Vår "skyline"... haha! vissa säger att han är en bortskämd katt som sedan i livet kommer tycka att all annan utsikt är nada...

• Page

Vilken natt! En välkomstfanfar till Liten och Malte och ett stort grattis till de stolta mödrarna!!!!

Sweet, krya på dig!

Nu ska jag läsa Piggelins berättelse...

• muggles

Page: du kanske inte vill skriva om det men hur går det med er? Är det till det bättre el vet ni inte än? Jag är glad att du tittade in igen iaf!

Jag har varit på stan (utan Moa) och blivit irriterad på folk. Jag och mamma skulle fika på ett ställe och det var fullt, man kunde bara dela på bord. Jag frågade en tant som ockuperade ett 4-bord själv om vi kunde få 2 platser. Hon hade lagt kassar på stolen bredvid sig och menade att de 2 andra platserna var lediga. Jag frågade om hon kunde flytta sina kassar till stolen mittemot för att vi ville gärna sitta mittemot varandra (och inte som 2 panelhönor på rad) men hon vägrade! Surkärring! Nåja, det var skönt med en tur på stan utan barnvagn iaf!

Igår drack vi förresten ett jättegott rött SA-vin som heter Allesverloren, ca 100-lappen. Mjukt och fint!

• Frejis

God fortsättning!

Jättestort grattis till Liten och Mrs_B och jag väntar med skräckblandad förtjusning på era förlossningsberättelser! Skönt att höra att allt gick bra

Piggelin, jag blev oerhört tagen av din förlossningsberättelse, herregud, har inga ord! Du är väldigt stark och jag förstår de blandade känslorna mycket bättre efter att ha läst det som du har varit med om.
    Kommer nog att bifoga din förlossningsberättelse till mitt förlossningsbrev om jag någon gång får förmånen att föda barn, typ så här får ni absolut inte göra. Bäst att skriva ut redan nu

Muggles, vilken oförskämd människa du har råkat ut för, grrr! Blir inte förvånad att det var en kvinna heller

Telis, jag är kvar här fast hinner inte skriva så mycket. Hade väldigt mycket på mitt extrajobb nu, det verkar hända mycket i vårdsektorn efter helgerna. Men jag hoppas att jag kan vara här lite mer nästa vecka. Hur går det med ivf:en? Vilken klinik har ni valt?

Brudsommar, supersöt bild på lilla Iris!

Sweet, skönt att höra att resan tillbaka gick bra och att du mår lite bättre idag. Pyret i magen är säkert kärnfrisk och det kommer Nupp/Kub att visa. Håller tummarna!

Page, har tänkt mycket på dig. Hoppas att allt är bättre med er, skriv och berätta gärna mer om du vill.

Nattson, jag har egen ägglossning och en menscykel som fungerar som en klocka Pergotime ska väl förstärka det hela, men jag känner faktiskt som Lappis, jag har nog gett upp. Får se när det går upp för maken att vi ska adoptera i stället, inte bara en kanin utan även en bebis

På måndag ska vi iaf till Sophiahemmet och diskutera en ev ivf och andra alternativ. Jag kan tänka mig max en ivf (som säkert inte fungerar), sedan är vi framme i landstingets evighetslånga kö för ivf någon gång i december 09. Typ... får ta en sak i taget och känna efter.

Usch, vad dystert det blev. Nu ska jag ta ett glas vin

• Lapinette

Frejis - vi kan inte vara glada jämnt! Har du kollat lite gällande adoption? Jag har läst lite denna vecka samt att jag frågade en hel del på nyår (paret som var med som har en dotter från Ryssland). Köerna är numera 3-4 år. Lång väntan så därför vill jag att min make ska "vakna" och vi kan ställa oss i kö.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag