• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-01-07 14:28:17 följande:
    Å jovars, jag kände igen mig kanske väl på den där smajlisen.
    aaasch...Giggle 3 Nääääääe!
  • Lapinette

Har nu ringt och förvarnat CvL om att vi vill göra FET i nästa vecka. Personalen är så himla gullig och omtänksamma! När jag berättade att jag fick tanten på nyårsafton så verkligen undrade hon hur det gick resten av kvällen etc. Inte alls statiska och har absolut tid med en. Skönt!

• Nattson

Lappis vad skönt att de är så bra att ha och göra med! Hoppas allt går bra nu med FET!!!

• Lapinette

Jag ska göra som Telis...shake, shake på höfterna veckan efter (åka utför). Tror ni man kan smacha in ägget i väggen så det sitter kvar där?

• Tinga

Lappis - vad skönt med människor (särskilt i ett sådant yrke) som har tid att vara människor också, och inte bara är kliniska och affärsmässiga. Hoppas nu att det går FET-bra med ert nästa försök!

• Tinga

Lappis - du kanske ska satsa på att shaka extra rejält åt ena hållet, så att ägget inte bara far från ena sidan till den andra?

• Telemarkgrrl

Lappis, vilket ägg skulle inte vilja stanna efter en veckas skidåkning i Italien med pasta, salami, mozzarella, vin och parmaskinka till middag varenda dag?!

• Storasystern

Jätte-Tack för alla tips om magknip!

Minifom verkar inte funka för oss och jag har också hört att det skulle vara lite placebo... Sempers magdroppar kör vi också, och har kört i en vecka, men märker ingen skillnad just.
    Så nu blir det till att prova utan mjölk i maten så får vi se om det kan underlätta... Annars blir det väl till att vänta ut det! Som tur är skriker han sällan, mest grymtar han... *peppar, peppar*

Tinga, jag mår mycket bättre nu! Tackar som frågar. Foglossningen är kvar, men något upplättad. Domningarna i händerna är nästan borta nu och svullnaden också! Nu är det bara alla extrakilon att slåss mot... Men det kan man leva med, och dessutom får man ju skylla sig själv för att de är där...

Jag har fått boken om utvecklingsperioder idag, så nu ska jag sätt mig och läsa på!

Lappis - håller tummarna för din FET!!!
    Telis - kul att det går framåt för er också!

Väntar med spänning på rapport från MrsB och Liten!!!

• mrsD

har kikat på er tråd lite då o då
    o nu har jag en fråga.. slutade me p-piller för ca 4 månader sen, och ingenting händer!

märkte noll skillnad när jag slutade, har fortfarande inte haft mens och e definitivt inte gravid.
    vet att d kan ta upp till ett år, så e ju inte så att jag springer t läkaren än, men mitt tålamod e ju slut snart! *S*
    e ju som jag fortfarande käkar de jäkla pillren..

vill mest veta att jag e normal o d inte behöver va ngt fel..?

• Lapinette

mrs D - men du har väl haft mens under dessa månader? För vissa får även problem med den efter sitt pillerknaprande. Om du har fått den men ännu inte blivit gravid är du högst normal. Genomsnittstiden säger dem ligger på 7 försök dvs 7 månader men vi har folk här inne som blev gravid på försök 11, 18 osv och så praktexemplet MOI som har försökt i 19 månader, gjort 4 inseminationer och 1 IVF utan att lyckas. Det är bara att kämpa vidare!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag