• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Å Nattsson!!!
    Vancouver!!
    jag vill också dit!!!!!
    Allt jag hört om Vancouver är att det ska vara helt fantastiskt ifall man är ett "outdorr-freak" som jag!!!!
    Vi har också vänner som flyttade dit förra sommaren och vi vill självklart hälsa på dem. Hade egentligen funderat på att göra det nu under detta åre, men vet inte riktigt hur det blir nu med graviditet och abrn etc... Framförallt för att vi har så himla mycket besök inplanerade hit nu, och även för att vår ekonomi kommer att bli drastiskt åtstramad framöver.

Men å Vancouver.... Mmmmm.... jag drömmer.

Enda gången jag har varit i Kanada tidigare var jag i Toronto vilket var en stad jag bara älskade!
    Jag har vänner där också så dit måste jag ta mig under våren eftersom de kommer återvända till Sverige under sommaren/hösten.

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-01-14 17:10:17 följande:
    Telis - nja, jag var lite strategisk när jag valde ut vilka dåliga gener jag offentliggjorde; det finns fler!
    Låter smart! Lite som när man ska på anställningsintervju, det gäller att välja såna dåliga egenskaper som också kan vara bra. Inte köra med det tunga artilleriet som att man dricker t-röd till frukost på lördagarna, ljuger och spottar ut snuset i grannens brevlåda varje morgon.
  • Lapinette

Ha, ha Telis, står du och spottar snus i grannes brevlåda !

• Tinga

Jag har på senare år upptäckt att jag blir alltmer lik min mamma, både till sättet och utseendet, och i de flesta avseenden är det helt OK, men hon har några egenskaper som jag retar mig på och absolut inte vill ha själv. Nu är jag i alla fall medveten om dem, så det gör det lite lättare att försöka undvika dem, men enkelt är det inte. Fast det där handlar väl iofs delvis om det som Oms var inne på tidigare, dvs värderingar och uppfostran.

• sweetstreet

Oj mitt inlägg kom lite sent!
    Jag var tvungen att springa till mina möss en stund. Akut.

Jaja...
    Nu ser jag att ni pratat dåliga gener och närsynthet.
    Oj! Om vårt barn får våra syngener så lär det bli en sorglig historia....
    Jag är närapå blind och maken ser rätt illa han med...

Men man får väl hoppas att man har andra gener som liksom kompenserar?!?!?!

• Tinga

Telis - med tanke på att jag har träffat en del i tråden och kommer att vilja träffa fler framöver gäller det ju att framställa sig själv i hyfsat god dager!

• sweetstreet

Usch jag har en amssa dåliga sidor men jag hoppas att de inte går i arv...!

Jag tror det är jättesvårt att försöka "lista ut" hur ens barn ska bli (personligheter etc) baserat på enbart föräldrarna. Det handlar om så många gener som man bär på och som kan slå igenom. Ibland blir ju barn jättelika typ farmor eller morfarsmor...

Min man är t ex jättelik sin morfar (säger alla som kände hans morfar). Både till utseendet och till personligheten. Han är däremot inte så lik sina föräldrar eller sin syster. Hans syster tycker jag förövrigt är lik sina båda mostrar. Den ena till utseendet och den andra lite till personligheten... Fast det vågar man inte nämna högt för det gillar hon inte!

Och man ska inte glömma bort den enorma kraften i att gener faktiskt rekombinerar med varandra vilket kan ge upphov till helt nya egenskaper!!!! De är ju det som är så coolt med sexuell förökning jmfrt med asexuell!

• Lapinette

Ja Tinga, annars vill vi inte träffa dig om du kommer till Stockholm någon dag. Vi skulle kanske ha blivit avskräckta. Skulle nog snarare ha problem att träffa dig om du vore så där äckligt perfekt. Får sån ångest när jag träffar den sortens människor.

• Tinga

Lappis - håller med; mänskliga människor är mycket trevligare än perfekta dito. Jag får se till att fixa en Stockholmsresa så att jag får träffa er trevliga tjejer där också. Det ska mer till än närsynthet för att få mig att tveka!

(Faktum är att maken och jag planerar en helg i Stockholm i samband med nationaldagen, men det är ju _väldigt_ långt dit ännu, så det är lite väl tidigt att göra uppp dateplaner redan. Om allt går som det ska är jag ju då inne i den period där försäkringen inte täcker resor utomlands, så då får man hitta på inrikesalternativ istället. Och de senaste två gångerna jag har varit i Stockholm har varit i november och mars, så nu känns ett försommartillfälle betydligt mer lockande.)

• sweetstreet

Tinga vart var det ni skulle på semester nu Tinga???
    Jag har glömt...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag