• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Hej på er!

Usch vad trist Lappis att inte äl kom som den skulle!! Det är jobbigt när man inte kan styra över kroppen så som man ibland skulle vilja!

• muggles

Tinga: ska bli kul att träffas! En gata som kan vara kul för dig att gå och kolla i affärer är Södra Larmgatan (nära Magasinsgatan som Piggelin tipsade om och Kungsgatan). Där finns både en bra mammaaffär (Mums), några barnaffärer med jättefina saker och kläder, typ träleksaker mm (kan ju vara kul att kolla i kanske?). Bla en som heter Krabat, där jag redan handlat en del. Och så finns där Tierra - jag har fått för mig att du kanske kan gilla det märket? Det är väldigt nära till Springbok från S. Larmgatan med så du har allt på gångavstånd. Sedan har du lite designaffärer på Vallgatan (parallellgata till Kungsgatan); bla Designtorget och flera andra.

Jag funderade lite på vilka caféer som blir aktuella med 3 barnvagnar... Helst vill man ju visa upp det bästa Göteborg har i caféväg men då ska man inte ha barnvagn... Jag tänkte ev Språkcaféet vid Esperantoplatsen (ena änden av Kungsgatan), de har barnvagnsparkering. Det är ett lite flummigt café - universitetsstuk men det kanske inte gör ngt? Viktigaste är väl att träffas.

Izzie: såg att du redan fått svar. Visst är det lite småläskigt att klara sig själv i början men det går finfint!

Igår var jag magsjuk så maken fick vabba för första gången. Jag låg i sängen och slöade och läste bok (när jag inte kräktes längre) och fick sova en hel del. Han tog hand om Moa och jag hörde att hon var ovanligt lugn så jag undrade lite hur han gjorde?! Hon kanske var förundrad över att han var hemma och hon knappt såg till mig? Nä men på eftermiddagen så blev hon understimulerad igen så då förstod han att det är fullt upp på dagarna. Vi skulle eg ha gått på babysim igår vilket jag hade sett fram emot men vi får ta igen den gången, så det kanske kan bli imorgon istället. Det är VÄLDIGT bra stimulans för bebisar!

Jag skulle eg träffat en mamma ur föräldragruppen idag för promenad men avbokade det med tanke på smittorisken så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på idag.

Jag uppskattar iaf mitt mammaliv mer och mer och har tom börjat tycka att en liten bebis till nog kunde vara mysigt?! Den allra första tiden är ju redan förbi och jag kunde tyvärr inte riktigt njuta av den kände jag pga amningsstrul och annat. Skulle amningen strula nästa gång med så är jag förberedd på det och tar det inte alls lika hårt. Och så vet man att det jobbiga går över ganska snabbt (även om alla säger det till en så undrar man bara "men NÄR?!").

• Piggelin1

Gomorron!
    Gott att du är på benen igen, Muggles! Jag fick sååååååå dåligt samvete för att både du & MissX däckade efter tjejmiddagen i lördags!! Har väldigt svårt att tänka mig att jag kunde smitta en hel vecka i efterhand, så MissX teori att det var Amanda som bar på bacillerna (utan att bli sjuk själv) låter ganska trolig. Tur att det var en magsjukevariant som gick över snabbt iaf...

Tinga - jag blandade ihop gatorna igår - SÖDRA Larmgatan heter det ju, precis som Muggles skrev. Jag tror att jag skrev ÖSTRA Larmgatan... Jaja, fingrarna slant...

På tal om era semesterdiskussioner - Tinga, fick sms igår av en kompis som är på Mauritsius just nu! De verkar ha det kanon!

Oj, nu hojtar Amanda, jag återkommer!

• Piggelin1

Tinga, känner igen det där du skrev om att vara lik sin mamma, men att inte vara helt nöjd över alla likheterna... Men jag kör med samma metod som du - jag är iaf medveten om de sidorna & försöker vara medveten om det. Alltid ngt

...och Lappis, det där med att svara åt andra, I'm an expert... Inte alltid heller helt uppskattat, har jag märkt... Plus att jag dessutom är expert på att avbryta (blir så himla ivrig!!), men det är verkligen ngt som jag numera vet o & försöööker tänka på Iaf ibland

En HELT annan grej, fick mail igår av min franska väninna, som fick sitt andra barn i mitten av september. Hon hade lite ågren eftersom hon nu varit tvungen att gå tillbaka till jobbet - den franska föräldraledigheten var över... Min spontana reaktion var "Men herregud, hon fick ju precis sin bebis!", men så mindes jag det där med att vi har det grymt bra i Sverige jämfört med de flesta andra länder när det gäller föräldraledighet...
    Muggles, Vänner, Cicci, BS mfl - med franska mått mätt skulle ni redan jobba sen ett bra tag tillbaka. Inte jättelänge för Muggles kanske, men ni andra!

• Piggelin1

Nattson, så du har också varit på B&H i NYC! Tomteverkstad var verkligen en bra liknelse ...och så alla ortodoxa judarna i gröna västar, vita skjortor & mörka byxor plus kippa på huvudet & skruvlockar. ...och BARA män... Verkligen fascinerande & annorlunda!

• Nattson

Piggelin, *skrattar* Ja den är verkligen annorlunda den affären! Min man har köpt en massa saker där i kamera väg och beställer tom deras katalog om vi ska till NYC. ha ha

• Piggelin1

...så du är gift med en kamera-nörd?! Mannen min fotar hur mkt som helst & passar alltid på att köpa nya objektiv etc när han är i USA, alternativt ber ngn närstående köpa när de är där... Fast han köpte faktist inget på B&H nu när vi var där, han hade redan gjort sin shopping uppe i Providence en vecka tidigare

• Telemarkgrrl

Piggelin1 skrev 2008-01-15 12:33:57 följande:

...så du är gift med en kamera-nörd?! Mannen min fotar hur mkt som helst & passar alltid på att köpa nya objektiv etc när han är i USA, alternativt ber ngn närstående köpa när de är där...
    Aaah, även om vi inte har fertilitet gemensamt så har jag iallafall det gemensamt med er - jag har också varit på B&H och är gift med en kameranörd.
  • Telemarkgrrl

Lappis, så tråkigt med den där jäkla ÄL:en! Men jag hörde senast igår om ett par som försökt i två år och sen lyckades på egen väg så jag tänker fortsätta hålla tummarna för att ni gör er egen lilla italienare på semestern!

• Zozo

Haha! Jag är ocksa gift med en kameranörd...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag