• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

När jag ändå gör en sån mängd otinlägg, kan jag också informera alla att jag har gått upp vikten som jag förlorade i somras/höstas. Sin vana trogen satte kilona sig på magen. Så nu har jag mina 74 cm runt midjan igen. Och finnarna som dök upp vid p-pillerstop för över ett år sedan har inte försvunnit. Jag verkar helt enkelt vara en finnig typ. Aaah, det är så skönt att klaga på skitsaker!

• Page

Snartis!!!!!!!!! Kul att du kikar förbi! Ha det skoj med detaljerna! Nu måste ni även planera Olivers klädsel!

• Lapinette

Page - men det låter ju underbart!!!

• muggles

Lappis: men det var ju bra att du fick en chans till!

Page: vad skönt med den braiga rapporten! Hoppas att det försvinner för alltid nu då!

• Zozo

Är det bara jag som har jätteproblem med BT idag?? Det gar superlangsamt!

• Page

Lappis, ja, det är underbart med en bastant midja på en liten kropp! *skrattar mig fördärvad av mitt dåliga skämt*

Mugglan, jaaa, det vore ljuvligt!

Zozo, det går jättesegt och har kraschat hur många gånger som helst.

Ja, jag har inget vettigt att göra, så därför är jag har och bubblar strunt!

• Telemarkgrrl

Page, jag läste häromdagen att man inte ska bry sig om kilon eller BMI utan bara om tumregeln 80-30-1,5, dvs max 80 cm i midjemått, 30 minuters motion per dag och max 1,5 glas vin om dagen. Så ditt midjemått ligger ju långt under gränsen.

• Zozo

Page.. hmmm, jag har gatt upp nâstan ALLA de 22 kilo jag kämpade bort för tva ar sedan.. Jag blir saaa trött pa mig! De kommer ju liksom inte alla pa en gang utan smyger sig pa en, de elakingarna! Suck! När vi flyttade blev det oordning pa allt - träningen har helt försvunnit och mathallningen konstig. Jag försöker rätta till det igen, men det är inte helt enkelt. Vad jag önskar att jag älskade att jogga!

• Page

Telis, jag struntar verkligen i kilon (har aldrig ägt en våg) och BMI litar jag inte heller på (tar inget hänsyn till skelett och muskler). Den pyttelilla viktökningen är positiv, önskar bara att det skulle sätta sig där det saknas. Typ på resten av kroppen.

Zozo, det är inte illa att kämpa bort 22 kilo! Har du gjort det en gång, kan du säkert göra det igen. Om det är ditt mål menar jag.

• Zozo

Oh ja Page.. Jag vet att jag kan; jag blir bara sa arg pa att jag inte tog tag i det vid de tva första som kom tillbaka.. Och sedan vi flyttade har jag inte lyckats hitta ett bra ställe att träna pa.. och det gör ju en himla skillnad.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag