• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

God kväll allihopa!

Nu sover Malte och Max är på god väg så jag passar på att sitta här en stund. Tyvärr har magen börjat krångla igen men det är nu de vanliga problemen och inte det jag hade under graviditeten. Men det kanske man får ta så här efter förlossningen innan allt är som vanligt med kroppen igen???
    Funderar i alla fall på att köra igång med magmedicinen igen för att se om det blir bättre.

Sweet
    Angående BVC.s hembesök så har det funnits här ett tag, men hur det är i storstäder vet jag inte. Det är i alla fall trevligt att de kommer hem till en första gången så slipper man åka iväg just den gången.
    Skönt att det gick bra med chefen idag!
    Kommer ihåg när jag skulle berätta för min dåvarande chef att jag väntade Max och han tog det inte som din chef utan blev väldigt sur och tyckte det var jobbigt för då blev det ju mer jobb för honom (bla att hitta en vikarier för mig).

Angående FB:
    Kollar min i stort sätt varje dag men är inte alltid så aktiv. Det bästa är att jag fått kontakt med klasskompisar från gymnasiet som jag inte har pratat med sen vi tog studenten för över 10 år sedan. Det har varit riktigt kul!

Angående glasögon:
    Finns både på mig och på min make. Jag ser inte på långt håll, men kan läsa en bok utan glasögon. Maken har brytningsfel, men ser också någonlunda utan glasögon. Innan han kom igång på riktigt med linser dömde han matcher utan glasögon.

Telis, Lappis, Nattson mfl som åker skidor:
    Maken köpte Aftonbladet idag med bilaga (resebilaga) och där står det om Kanada och Whistler, ett helt uppslag. Har för mig att ni var några som diskuterade detta innan. Kul att läsa och det verkar ju vara ett mysigt ställe.

• Mrs  B

Liten
    Grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!
    Tänk att vi "slog" er med bara någon minut!
    Hoppas allt fortfarande är väl med er!

• start september

Hej tråden!!

Här händer det mycket på några dagar!

Stort grattis Liten! Vad mysigt det låter!

Page - det låter som goda nyheter. Kul att se dig här lite mer nu!

Lapinette - håller hårda tummar för böj ikväll och eskimå innan avresa.

Pirr - låter bra med vagnsbeställning. Det kommer nog bli Bugaboo för oss också. På FL finns en lite galen tråd med Bugaboo-fans, lite kul faktiskt. De har en bildtråd där de lagt ut sina färgkombinationer om man vill ha lite inspiration.

Kul att se Snartis också! Vältajmat att titta in idag!

Det måste vara mycket nära för Kokosen nu. Spännande!

Angående syn så är jag också så extremt närsynt att det är knivigt att se maken i ögonen...

För egen del så växer magen rejält, folk på jobbet kommenterar det nästan varje dag. Jag har nu gått upp 7 kg vilket är i överkant i vecka 22, men jag mår bra så det får väl vara ok. Däremot känner jag fortfarande inga rörelser. Moderkakan ligger så att det är svårt att känna men det gör ju en nervös. Särskilt när alla envisas med att fråga och berätta att de minsann kände si och så i vecka 17.

• Zozo

Hepp allihopa! Hur har det gatt Lappis?? Nyfiken...

Fortfarande ingen tant inom synhall här, men förra gangen hoppade hon ju ut som ur ett skap och skrämde halvt slag pa mig, sa det är bara att vänta och se...

• Lapinette

Zozo - har du något testdatum? Jag menar om tanten inte dyker upp så kan det ju vara ett tecken på hmmm....ja vad kan det vara??? något som jag aldrig varit med om men vet att man kan bli om man har oskyddat sex!

Själv fick jag inget omslag på stickan, varken igår kväll eller imorse . Så det är bara att inse fakta att hon antingen är jättesen igen eller så har jag ingen ÄL denna månad. Drar igång en full IVF typ om en dryg månad istället.

Liten - gud vad härligt det låter! Grattis igen till Mindre!

Sweet - vad skönt med en förstående chef och att det nu är officiellt.

• Zozo

Lapinou.. usch, vad synd! Naja, en manad gar snabbt
    Testdatum, njae.. Jag blev sa förvirrad av hur cykeln fungerade förra manaden, sa jag vet inte alls. Jag brukar ga som en klocka pa 28 dagar och ev. när det nagon gang inte är sa sa är cykeln längre. Förra manaden var den 4 dagar kortare! Om jag nu inte räknat fel nagonstans, men det tror jag inte. Hmmm... har hon inte kommit pa fredag far jag la testa!

• Tinga

Page - vad härligt med goda nyheter om din man! Ett grattis är väl inte riktigt på sin plats i sådana här sammanhang, men det gläder mig att utsikterna var bättre än väntat.

Lappis - åh, vad förtretligt att den där böjen inte vill dyka upp! Lider verkligen med dig.

Sweet - jag ber att ödmjukast få tacka för komplimangen, som vidarebefordrades till mig från Piggelin! Jag blev jätteglad! (Och samtidigt lite nervös för att träffa Göteborgsgänget; nu är ju förväntningarna höga! )

Liten - det låter verkligen som att ni har det jättemysigt! Skönt att dina farhågor om anknytningsproblem inte infriades, och att amningen kommit igång som den ska. Ser dom flera andra fram emot en förlossningsberättelse så småningom.

Själv har jag råkat ut för en sensation inatt! Nej; inga låga tankar nu, för jag var ensam i sängen (maken är på tjänsteresa)! Sensationen rör istället att jag inte vaknade en enda gång för att gå på toaletten, och det har inte hänt sen plusset för två månader sedan! Normalt har jag fått springa både 2 och 3 gånger, så det var härligt att vakna och inse att jag faktiskt sovit nästan åtta timmar i sträck. Jag inser att det här med nattliga toalettbesök är ett obetydligt besvär i förhållande till att behöva amma, trösta och byta blöjor mitt i natten, men för mig som tidigare varit van att för det mesta sova hela nätter har det märkts skillnad.

• Tinga

Sweet - vad skönt att det gick bra när du berättade på jobbet och att din chef var förstående! Jag tror att man många gånger oroar sig i onödan för hur folk ska ta viss information, för min erfarenhet är att för det mesta går det mycket bättre än man förväntat sig.

Tycker att det var starkt gjort av dig att ta upp lönen också! Lika bra när man ändå är igång, liksom. Skönt också att du fick en bekräftelse på att det du gör uppmärksammas och uppskattas; även om det inte syns på lönen just nu så kan det ju aldrig vara någon nackdel. Hur fungerar det förresten i allmänhet med lönerevisioner där du jobbar? Har man en årlig, precis som i Sverige, eller blir det typ när det finns extra pengar till det? Skiljer det sig åt mellan universitet och privatanställda?

• Mrs  B

Godmorgon!

Här har natten varit sådär. Maken ligger och sover för att hämta sig och jag är uppe med pojkarna.

Själv mådde jag dåligt igår så det blev maken som fick mata vid elva, jag var bara tvungen att sova och försöka må bättre. Vid fyra var det dags för mat igen (huvudvärkstablett för mig)och det funkade ok, men sen kom Max in och sen blev det trångt i sängen. Somnade inte förrän närmare fem efter många om och men. Max var nämligen klarvaken.
    Vid åtta var det dags igen för mat och då gick vi upp jag och pojkarna. Det blev sen frukost och nu sover Malte medan Max tittar på tv. Tror jag ska slumra lite jag också.....zzzzzzzzzzz

Skickar lite kramar till Lappis.......

• Nattson

Liten Grattis igen! Det låter så mysigt!

September, jag hade gått upp 4kg redan i v9 så jag kan tänka mig att jag också kommer att ligga i överkant med vikten. Men mina hungerkänslor har avtagit lite nu så vi får se.

Lappis, hur har det gått för dig med Äl osv?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag