• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Ok Lappis jag läste nu! Jäkla skit, att kroppen inte vill sammarbeta!

Sweet vad bra att det gick bra att berätta för chefen och att du tog upp lönen också! Jag har också gjort det och det är som att de bara skrattar och säger, men du ska ju gå i juli... *suck*

• muggles

Jäkla skit Lappis!

Sept: jag har en kompis som inte kände ngt förrän i v24 tror jag, hennes moderkaka låg också så.

Tinga: jag hade samma som du, fick gå upp varje natt from plusset. Lustigt det där, det är ju hormonerna för magen trycker ju inte på så tidigt.

MrsB: samma här. Inte så bra natt. Berodde dock inte på Moa för hon sover bra nu när hon får mkt ersättning på dagarna. Men kunde inte somna förrän efter 00, sedan upp vid 5 för att mata, tog bara en halvtimme men sedna kunde jag inte somna om igen förrän hon vaknade vid 7. Suck. Nåja, jag har fått några hela nätter när maken tagit matningen så jag klarar mig.

Idag ska vi på babysim för att ta igen - yes! Ngt att göra...

• muggles

Förresten gick jag upp det mesta den första halvan av graviditeten och sedan stabiliserade det sig så det behöver inte vara ngn fara.

• Zozo

Förresten, ni som vet Är det verkligen nagon skillnad pa att testa pa morgonen eller vid annan tidpunkt? Pa testen star det ju "när som helst"...

• Lapinette

Gäller det gravtest Zozo så har jag inte en aning...har ju aldrig testat .

• Zozo

jo, jag har en gang fôr snart 10 ar sedan.. men det minns jag ju sjutton inte! Nah det känns som om hon skulle komma nu tanten; sa jag lugnar mig lite till... Arggh! Jag gillar inte att vänta.. kunde man inte bara fatt typ rött kort, grönt kort meddetsamma???

• Tinga

Zozo - det fanns en idé för ett tag sen om en röd/grön lampa på magen; evolutionen har hängt med dåligt på den här fronten!

När det gäller gravtest tror jag att det står på de flesta nuförtiden att man kan testa när som helst på dagen. Så stod det iallafall på mitt, men att det skulle ha gått minst 4 h sedan man senast kissade, och jag antar att det beror på att man behöver en viss koncentration av hCG för att kunna detektera graviditeten, och det går väl inte om man alltför nyligen varit på toaletten.

Själv testade jag sen eftermiddag på BIM+2 eller BIM+4, beroende på hur man räknar, och jag fick ett klart och tydligt blått streck.

• muggles

Jag måste säga att för en imperfekt mamma som mig så funkar FL bättre och bättre! Där hittar jag andra i samma situation... Det kan hända att de är hysteriska med sina BIM-listor men när det gäller annat (när man redan har knodd) så tycker jag det finns många tips och det är skönt att läsa om andra som också har diverse problem.

• Mrs  B

Hej!

Zozo
    Har alltid testat mig på morgonen, av någon anledning, så jag har ingen aning vilket som egentligen är bäst. En del säger att det är bäst på morgonen, en del efter x antal timmar osv.
    Gör vad som känns bäst för dig/er. Lycka till!!!!
    Håller tummarna!

Muggles
    Hoppas att det gick bra på simmet!
    Max skrek de först 6 gångerna, men sen blev det bara bättre och bättre och nu ÄLSKAR han det. Vi börjar vår 7:e termin på lördag och till hösten ska han börja simma helt själv. Stora gossen nu!
    Tyvärr får Malte vänta till hösten med att börja simma. Han är för liten nu enligt tränaren. Försökte tjata mig till en plats men det gick inte så bra.....
    Vi får åka och simma själva med honom istället.

Angående maten så är Malte tvärtom Moa just nu. Han äter mer tillägg på natten än på dagen och helst ska det vara pappa som ger flaskan eftersom mamma har något annat mumsigt.

• Lapinette

Vad det har varit tyst här inne på tråden idag! Är det för att BT kraschat x antal gånger och ingen orkar skriva om sina inlägg?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag