• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Telis - jag tyckte aldrig sprayen smakade äckligt som många på FL säger. Dock så nös jag ju som en toka när jag tog den. När ska du bestämma hur länge du ska ta sprayen?

• Telemarkgrrl

Näej, jag vet inte riktigt. Falun tyckte att jag bara skulle spreja i tre veckor. Men jag har ju så dåliga odds ändå så jag skulle nog vilja öka på dom lite med att spreja längre. Men om inte kliniken tycker det... Nä, jag vet som sagt inte.

Jag nyser en gång kanske tjugo minuter efter att jag har sprejat. Det är inte lätt att försöka hålla sprejen kvar i kroppen genom att nysa med stängd mun och samtidigt hålla för näsan kan jag säga!

• Zozo

Hmmm... jag var ute pa nâtet och kikade. Kom ju pa att jag vet väldigt lite om hur allt gar till. Jag var ju övertygad om att det skulle ta bra mycket längre tid än sa hâr..
    men jag fattar inte alls hur de räknar; skulle vecka 1 i graviditeten vara veckan efter sista mens? Det later ju urkonstigt?
    Jag är varm, trött i hela kroppen och lätt illamaende, men det kan ju knappast vara symptom redan. Skulle väl vara typiskt att aka pa en influensa just till langhelgen!

• Piggelin1

Koko - stort grattis till Conny!!!

Zozo, jättegrattis till plusset!! Vi berättade faktist för våra föräldrar & syskon redan runt vecka 7-8 ngnting. Om det skulle gå åt fanders så tyckte vi att det var lika bra att de visste om det.

Liten - känner igen det där med första badet. Gud, vad "feppliga" vi kände oss då Första badet var inte superpoppis, men nu verkar hon tycka om det desto mera!
    I takt med att hon växer (& blir mer & mer "Buddha-lik"...!), så är det dock ganska svårt att hålla rent i alla vecken runt halsen & hakan. Vi tvättar henne titt som tätt där, men ändå kan det börja lukta illa väldigt snabbt Plus att vi upptäckt att hon har känslig hud, så vi smörjer med salva både där & på flera andra delar av kroppen (mannens & mina eksem-gener som ger sig till känna?). Jaja, salvan gör iaf nytta, villet känns jätteskönt.

Lillfoten, känner igen det där med att magen rör sig - Amanda sparkade runt som bara den & magen böljade fram & tillbaka, värsta sjögången Slutade aldrig att fascineras av det, kunde ligga på kvällarna & bara titta, innan jag somnade ... och till & med under själva förlossningen sparkade hon! Livlig tjej!

Pirr - det drog helt klart en del i vagnen igår när det stormade ute! Var ut & gick med en kompis, som har mer av den traditionella vagnen (fyrhjulig emmaljunga) - hennes vagn var hur stadig som helst, medans jag fick hålla ordentligt i min & för säkerhets skull tog jag den sk "snodden" på handtaget runt handleden. Så detta är väl möjligen det första negativa jag upptäckt med Bugaboon...! Jag får helt enkelt vara på min vakt när västkustvindarna friskar i

• Piggelin1

Annars så måste jag bara berätta att jag instämmer helt & fullt i det där som Mindre skrev om att vara KÄR Igår somnade Amanda i min famn på em & i vanliga fall brukar jag då lägga henne i korgen, men igår hade jag ingen lust alls, utan bara satt & vaggade henne i famnen & tittade på henne den timmen hon sov. Typ, jag kan vara effektiv & fixa grejor SEN - jag vill njuta av henne här & nu! OM detta är det enda barn vi får, passa på att njuta av henne liksom. Tiden går så rysligt fort, rätt som det är så är föräldraledigheten över! För tillfället så ler hon väldigt mkt & jollrar/"pratar" en hel massa - otroligt charmigt! Så jag försöker njuta!

Näpp, nu ska jag packa ner henne i vagnen & ta min dagliga promenad! Ha det gott så länge, tjejer!

• sweetstreet

Lappis!!!

Vilket skit det är att cykeln åkt vilse!!!
    Tycker det känns nog jobbigt att sitta här i mitt eget liv och följa med i dina berg.o.dal-banor.... Eftersom jag vet precis hur jobbigt det var. At slängas mellan hopp, förtvivlan och likgiltighet. Jag önskar verkligen att det ska ta för er snart!!!!!
    Kram till dig!
    Hoppas att ni får det underbart i Alperna!

• sweetstreet

Zozo,

Jag tycker att man kan berätta precis när man känner för det själv. ja ens partner måste ju vara med på det också såklart... men annars är det ju enbart upp till en själv hur länge man vill och kan hålla det hemligt. Själv hatar jag att "ljuga" och komma med fjantiga ursäkter så jag tycker verkligen det känns jätteskönt att ha berättat för "alla" nu. Då behöver man inte hitta på en massa för att man inte dricker alkohol eller så.

Vi berättade för våra föräldrar nu när vi var hemma i Sverige. Det var ungefär vecka 9 då. Men vi väntade tills dess, mest p g a att vi helst ville berätta det "live" och inte via telefon. Annars kanske vi berätttat det något tidigare. å andra sidan tog det ett par veckor för mig/oss att verkligen själva fatta att jag var gravid. Vi hade ju väntat så länge (enligt mina mått då) så det tog faktiskt till kanske vecka 7 eller så innan det verkligen hade sjunkit in. Och innan man själv hade fattat så var det ändå inget direkt behov att berätta för andra. Inte för min del iallafall.

Vi berättade även för vänner som vi träffade när vi var i Sverige.
    Och nu denna veckan berättade jag på jobbet, inkl chefen.
    Det var nog mest här som jag ville dröja lite längre med att berätta eftersom det kändes för tidigt att säga något innan jag åkte till Sverige (runt vecka 8-9) och jag ville vänta till efter NUPP/KUB-testet innan jag berättade på jobbet.

Men som sagt, gör precis som ni känner! Vill ni berätta för familjen på en gång så gör det.

• Zozo

Nae, pa jobb vill jag inte berätta riktigt ännu; det kommer att bli kaos hur som helst..

men jag försökte ju râkna ut i vilken vecka jag är i.. logiskt sett borde det väl vara 2-3? men om de nu börjar räkna direkt efter sista mensen sa blir det ju 4-5? Hur räknar man?

• sweetstreet

Telis,

Kör på hårt tjejen!!!!!!
    Härligt att du börjat spreja. Wiiiiiiih!! Då är det verkligen på gång nu. En liten Gunde kanske kommer att svischa fram genom äggleds-Vasan snart?!?!?!!!!
    Jeeeehoooo!

Förresten så behöver väl du inte alls träna på kramar??
    Jag minns att din kram var jättebra när vi sågs i höstas! Varm, mysig, innerlig. Ja den hade liksom allt en kram ska ha!
    Och så håller jag Page, att du har ett sådant underbart leende. Det liksom verkligen skiner och strålar om hela dig när du ler! Så om du tycker det är jobbigt med kramarna (fast det borde du inte tycka) så kan du alltid skicka ett av dina solstråle-leenden!!!

Å, tänk om det blir en liten Gunde med solstråle-leende....!!!
    Fast så länge det inte är en liten skäggig Wassberg som tittar ut så är vi nog glada...

• sweetstreet

Zozo förresten!

Ja man räknar graviditetsveckor skitskumt! helt retarded faktiskt!! För de första 2 veckorna (ca) så är man ju ine alls gravid!!!!!
    Men man räknar alltid från senaste mensens första dag.
    Och detta gör att en full graviditet är 40 veckor d v s ca 10 månader (inte 9).

Så när du är i vecka 8 så är fostret alltså bara 6 veckor egentligen.'
    Knepigt, men det är så det är.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag