• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

rödhariga var det väl?? *förvirrad* Njae, jag tycker nog fortfarande att Sean Connery gott kunde fa prata till mig pa sângkanten... vitt har och allt

• Telemarkgrrl

Ja just det ja, rödhåriga var det.

Med den dialekten hade Sean Connery kunnat prata omkull mig oavsett hårgfärg.

• Lapinette

Ha, ha Telis kommer du att få en skäggig unge?!

• Lapinette

Och vem skulle tacka nej till Sean! Men skånska...sorry girls det låter inte skoj. Fast visst är det skillnad på skånska och skånska.

• Lapinette

Varför tittar jag alltid in försent? När alla har loggat ut?!

• Tinga

Va, har jag missat en diskussion om skånska? Vilket öde! Men jag håller helt klart med tidigare talare om att det finns både vackra och mindre vackra varianter. Själv talar jag naturligtvis den vackraste. Malmödialekt är värst, tycker jag personligen.

Telis - så spännande med ditt sprejande! Håller tummarna för dig att allt går bra och att du får må fortsatt bra. Kram!

Zozo - vi berättade för mina föräldrar i v. 5 och för makens i v. 6, och båda tillfällena var första gången vi träffade föräldrarna efter plusset. Jag har inget pokerface, så det var inte tal om att hålla det hemligt. Hade något gått snett under de tidigaste veckorna hade vi dessutom velat prata med dem ändå, och då ville vi gärna dela den glada nyheten med dem så snabbt som möjligt.

• Zozo

Hihi Lapinette.. Jo, jag talar ju naturligtvis vackraste skanskan själv... A andra sidan tycker jag inte sk Stockholmska är sârskilt vackert heller.. men fram för dialekter! Jag tycker det är härligt att de finns!

• Piggelin1

hej igen,
    tillbaka från min promenix i blåsten! Kom på när jag kom hem igen (!) att mannen tipsade mig igår att jag skulle låsa framhjulen på Bugaboon, då borde den funka bättre i vinden. Får försöka komma ihåg det imorgon istället! ...och hjälper inte det så får jag väl köra på Sweets tips att lägga tyngder i vagnen

Telis - glömde det innan, men stooooooooooooooooooort lycka till nu med sprejandet & allt som hör därtill. Gissa om jag håller tummarna för dig

På tal om Wassberg, tycker också att han verkar vara en stor mysig & snäll nallebjörn

Free Radicals, Telis - är det det där gänget skidåkare (svenskar?) som försörjer sig på att åka utför i en massa urhäftiga miljöer? Typ, flyger upp till en topp med helikopter & åker sen utför medans andra filmar från en annan topp? I så fall hade vi med dem i vår ena utbildningsfilm vi producerade för ett år sen! Jag kom ju in på sluttampen i det projektet, så jag var bara med & tyckte till vid klippningen etc, men minns att det var sååå coolt att se dem åka utför varvat med att testa & prata om vår nya produkt.

• Piggelin1

Angående dialekter, jag som är hallänning från början tycker INTE att "Stefan & Krister-dialekten" är vacker alls. Låter riktigt, riktigt bonnigt & jag tror - tack & lov - att jag inte pratar så utpräglat som de, om inte annat så har det slipats av efter alla år i "förskingringen". Dock tycker jag att Halmstad-dialekt är charmigt!

Håller med om att det finns massor av olika skånska dialekter. Firade en midsommar nere på Österlen & en kille där begrep jag faktist knappt vad han sa & jag tycker egentligen att jag har ganska lätt för skånskan, just pga halländska arvet! Men även jag gick bet där...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag