• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Wow!!!!
    Här tittar man in lite snabbt och vad ser man om inte supergoda nyheter!!!!

KOKO!!!!!GRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIIIIIISSSSS!!!!!!!

HÄRLIGT! Tänk att Conny är ute i Stora Världen nu!!!!!
    Jeeehooooo!!!!
    Vår första IVF-bebbe i tråden! Jippie!!!!!! Cooooooolt!

Zozo!!!
    GRATTIS tjejen!!!!!
    Härligt! Plus och ömma tuttar!
    Underbart!

• Mrs  B

Fru AM= Livia 16/11 2006
    Vänner= Pojke maj 2007
    BrudSommar 2006= Iris 5/6 2007
    Fru Cicci= Victor 21/6 2007
    Snart så?= Pojke 18/8 2007
    Muggles= Moa 26/8 2007
    Frullan= Pojke sep 2007
    Piggelin1 = Amanda 16 /11 2007
    Oms = Matilda 26/11 2007
    Moppy = Pojke 4/12 2007
    Storasystern= Pojke 13/12 2007
    Izzie = Matilda 31/12 2007
    Mrs B = Malte 5/1 2008
    Liten med Mindre = Dotter 5/1 2008
    koko_= Son 16/1 2008

• Mrs  B

Tror att det behöver göras en uppdatering.
    Kan ni skriva de rätta uppgifterna till mig, TACK!!!!!!

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis= BF 23/6 2008
    Junilejon= BF 7/7 2008
    Nattson= BF 15/7 2008
    Sweet= BF 20/7 2008
    Victory= BF 28/7 2008
    Tinga= BF 30/7 2008
    Nattson=
    MWS=
    Zozo=

• pirr!

Oj vad mycket som händer!!!!
    Har inte hunnit läsa ikapp hela vägen men måste börja skriva lite så jag inte glömmer!

Liten- VAd roligt att höra om kärlek vid första ögonkastet! Hoppas det rullar på trots känslostormar och humörsvängningar!

Zozo- GRATTIS till plus!!!!

KOKO- grattis till sonen!!!

Start sept- oj! Är 7 kg i överkant i v 22? Tror jag hade gått upp närmre 10 kg då.. Mår dock bra och oroar mig inte så mycket för vikten. Det måste ju vara huvudsaken.
    Har sett FL tråden om bugaboo-fanatikerna Riktigt underhållande ibland, men det känns rätt sjukt emellanåt att folk går igång så på sina barnvagnar

Piggelin- hur har vagnen klarat göteborgsstormen idag? Ni är kvar på marken ?
    Färgvalet föll på dark grey bas med off-white topp. Kanske köper vi en mörkare topp till vintern, men det blir nog bra. Hoppas bara vagnen hinner komma innan barnet. Som det ser ut nu har vi tre veckors marginal till BF..

Muggles- segt med magsjuka!

Sweet- åh, vad skönt för dej att ha berättat på jobbet. Minns det som en milsten ! Allt blev helt plötsligt på riktigt då.

Läsa vidare...

• sweetstreet

Pirr!!!
    Japp ser så ut du!
    SKOJ!!!!!!!!!

Minns inte ifall ni tagit reda på ifall det blir en kille eller tjej?? Eller blir det en överraskning?

• Storasystern

Här händer det grejor!

Jättegrattis Koko till sonen!!! Välkommen Conny!

Å grattis Zozo till plusset!!!!

MrsB - det låter jättemysigt med babysim! Här får man inte börja förrän bäbisen är 12v, men vi tänkte absolut simma med lill-trollet. Han gillar att bada, så det borde funka!

Liten - härligt att Mindre gillar att bada! Det är så gulligt att se dem sprattla i vattnet!

Jag sitter här mitt i natten med en lite grinig pojke i sjal på magen. Nu har han fått nappen så att han ska hålla sig lugn medan jag skriver lite... Sömn är sååå överskattat...

• Tinga

Snabbt inlägg innan långmöte!

Koko - jättegrattis till sonen! Kul!

Zozo - häftigt med plus så snabbt! Grattis!

Mrs B - än så länge stämmer mitt BF-datum, men det ändras säkert efter UL i v. 18.

• Zozo

Hej allihopa och tack för glada tillrop!

Jag missade ju att gratulera Koko till sonen mitt i uppstandelsen.. GRATTIS!

Hmmm.. ni som varit gravida.. Väntade ni alla 3 manader innan ni sade ngt till föräldrar etc? Nu är det ju väldigt tidigt för oss att berätta ngt och sa mycket kan hända... samtidigt sa känns det som om det är typ 1000 fragar jag vill ställa mamma.. och berättar jag för mamma da blir det hela familjen.

• Lapinette

Oj, här händer det mycket!!!

STORT GRATTIS TILL SONEN KOKO - tänk att det blev en liten Conny!

Och vad läser jag, det var inte menskänning utan ett plus, grattis Zozo!!! Attans vad det gick snabbt!

Själv var jag uppe i natt för att kissa och kom då på att jag kanske skulle testa igen med ÄL-stickan...satt där halvtsovande och väntade på att resultatet skulle visas och tror ni inte det blev ERROR. Så jäkla typiskt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag