• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Mrs B skrev 2008-01-16 15:41:51 följande:

Tyvärr får Malte vänta till hösten med att börja simma. Han är för liten nu enligt tränaren.
    Fniss, vad roligt det lät med "tränaren" - vad är Malte nu, två veckor?
  • Telemarkgrrl

Liten - åh, vilket mysmysigt inlägg från dig! Kul att höra ifrån dig, jag har undrat lite hur det är med er. Kramar!!

• Telemarkgrrl
    sweetstreet skrev 2008-01-15 18:28:49 följande:
    Oj!Vad ni är hänsynsfulla mot Page!!!!!! Själv är jag en sådan där som bara kastar mig om halsen på henne, stackarn, och kramas vare sig hon vill eller inte.... Jaja, DET tänker jag nog fortsätta med ändå...Page jag vet vad du känner inför kramar, men jag kan inte låta bli. Sorry!Förresten är mitt motto att "det man inte är så bra på det kan man behöva öva på så man blir bättre!" Så du kan se mina kramar som övningsobjekt om inte annat. Då kasnke de känns mindre läskiga?!
    Men det är ju slappa kramar, såna som jag är bäst på, som Page avskyr. Dina hoppar-på-och-kastar-sig-om-halsen-kramar har hon säkert inget som helst emot!

Dessutom är det ju JAG som behöver öva, inte stackars Page! Och då är det nog bättre att jag övar på någon som inte har uttryckligen pratat om sin motvilja mot slappa kramar.
  • Page

HÄR RUSAR JAG IN MED UNDERBARA NYHETER! Conny har tittat fram i dag klockan 10.44. Allt verkar ha gått jättebra och Koko hälsar till alla!

• Liten med Mindre

Åhå - koko o Conny - Supergrattis!!!

Hoppas att allt gått bra och att ni får en bra tid på BB!

• Liten med Mindre

Igår kväll fick Mindre sitt första bad. Vi har skjutit på det ett tag - men när snorpisen började kaskadkräkas över mamma och sig själv så var det dags. Tror att hon gillade det, och föräldrarna överlevde de med.

Fast sen var vi oroliga resten av kvällen och natten. Så mycket har hon inte kräkts förut, visste inte att den lilla magen rymde så mycket. Men nu har vi inte sett några med av den storleken, så vi hoppas att magen mår bättre. /hönsföräldrarna

• MSW

Liten! Kul att se hur ni har det, låter mysigt, ja inte kräkningarna dock.. men annars..
    Zozo: Hoppas att det bara känns som att tanten är på gång!

Lappis: vilken jäkla skit att det inte kunde bli något fet denna månad! Jaja, när böjen dyker upp får ni väl försöka själva istället..

Page: skönt att det går åt rätt håll!!

Sweet: Härligt att det gick bra med chefen, och skönt att inte hålla det hemligt längre!

OCH KOKO: Grattis Grattis!

Har det hänt något mer sen sist jag skrev? Hoppas inte att jag har missat något!

Själv går jag runt och känner mig trött för det mesta och illamående lite i mellan åt, och går och planerar hur vi ska berätta för folk samtidigt som jag inte för mitt liv kan tro att det verkligen finns något att berätta.. Varannan dag tycker jag det känns spännande och mysigt och de andra dagarna tror jag inte att vi kommer klara det och vet knappt om jag vill ha något att klara av heller.. Så det är berg-o-dalbana för fullt..
    Förutom det så jobbar jag mer än i höstas (fast jag egentligen skulle vara arbetslös) och har nedräkning till vi åker till Thailand (9 dagar kvar!!)

Nu ska jag gå och äta våfflor!
    Puss och kram på er!

• Zozo

Ehm... tja det funkar uppenbarligen även pa kvällen.. jag hade knappt doppat mojängen förrän ett STORT BLATT PLUS kom upp!! Hjälp!

• Margaux1

Stort GRATTIS till Zozo, om det är så att du menar att du är gravid!! (var bara inne och spionerade lite i tråden...)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag