• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lillfoten

Lapinette - det blev ingen FET i veckan? När får ni nästa chans?

• Lapinette

Lillfoten - strunat i det utan drar igång en full IVF om en månad istället. Skulle vi göra FET i februari och sen dra igång en full IVF skulle våra semesterplaner gå åt pipan. Vill inte vara i slutet på en behandling med sprutor och allt när vi är i Kina.

• Lillfoten

Lapinette - vilken kamp ni för. Usch och blä för att det ska vara så orättvist olika lätt/svårt för personer och par att bli gravida.

Skönt för er att ha en riktig långresa att se fram emot - när blir det Kina?

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-01-17 10:51:54 följande:
    Telis - vi pratade häromkvällen om att ställa oss i kö för det tar typ 4 år att få hem ett barn. Fast sen så tvekar jag och undrar om jag vill ha barn. Om vi inte bara ska lägga ned alltihop och njuta av ett ganska så kravlöst liv. Jag vet att många säger att detta är en försvarsmekanism...kanske men jag är totalt schizo gällande detta just nu. Men visst, vi ska göra våra försök men jag tror inte jag tänker köpa ett till 3-pack som många gör.
    Men kan ni inte ställa er i kön iallafall så att möjligheten finns (om fyra år )? Man kan ju alltid tacka nej och skylla på förändrade omständigheter eller nåt.

Fast å det tredje så läste jag att det tydligen inte är någon enkel match att hamna i den där kön. Det var mängder med papper och intyg och intervjuer och hembesök så då gäller det kanske att man är väldigt motiverad.
  • Telemarkgrrl

Jag har förresten börjat spreja!

• Zozo

Heja Telis!

Hmmm.. jo jag har faktiskt tva vâninnor som läkarna sagt inte KUNDE bli med barn pa naturlig vâg.. men det kunde de visst det! De har bada full friska och krya telningar nu..

Jag har en annan vâninna som det är betydligt svarare för; hon är lite äldre (runt 45) och ensamstaende och har givit sig in i adoptionsprocessen.. Väldigt hart är det; mest för att hon är ensamstaende och par gar före, även om hon accepterar ett lite äldre barn sa är det svart. Men hon har inte gett upp än, även om det är upp och ner beroende pa dagen..

junilejon; nej som det lät! jag menar inte att jag gar omkring och tänker mörka tankar hela tiden Men jag är ju sa sprickglad att jag vill berätta för alla sa ska man VÄNTA..

• Lapinette

Telis - ska inte fråga dig redan nu om du känner något för normalt så gör man ju inte det de första dagarna. Återkommer med min fråga när jag är åter från Italien. Men jag hoppas verkligen att det kommer att funka bra och att du inte behöver "lida".

Vi har funderingar på att ställa oss i kö nu och så får vi helt enkelt se men som du säger det är en jäkla massa saker som då måste fixas och jag är inte helt övertygad just nu. Just nu vill jag köra strutsmetoden. Stoppa huvudet i sanden och låtsas som inget. Orkar inte ta några beslut.

Lillfoten - vi åker iväg 10 dagar i april. Ska främst dit för att hälsa på våra kompisar som bor i Hong kong.

• Telemarkgrrl

Jag hoppas också att jag får må bra. Det är ju ruskigt många biverkningar man kan få. Än så länge har jag bara ont i halsen, vet inte om det är för att den där äckliga sprejen åker ner och retar i halsen eller om det bara är en vanlig förkylning på gång.

• Syster Vilma

Hej allesammans! Vilma tittar in för en update och ser massor av roliga nyheter!! Grattis till bebisar och plus! Ibland känns fattar jag inte hur folk kan bli gravida när så mycket ska klaffa - och så funkar det ändå för så många! Tänk vilket mirakel det ändå är!

Lapinette, du och din man är banne mig de starkaste människorna på jorden! Jag tycker ni är fantastiska! Jag förstår att det måste kännas supertungt med alla motgångar. Tappa inte hoppet, ni kommer att få ert efterlängtade barn, på ett eller annat sätt! Jag tycker alltid att historier om andra människor hjälper. Så nu bjuder jag på en helt sann historia:
    Jag träffade en tjej en gång när jag bodde i Frankrike. Hennes föräldrar hade länge försökt att få barn. Det funkade helt enkelt inte så de adopterade en pojke. När de fått hem honom blev frun gravid direkt och fick tjejen som jag pratade med. Inte långt efter blev hon gravid igen och denna gången med tvillingar. Allt på naturlig väg. Så detta paret fick 4 barn inom loppet av några år, från att ha trott att de aldrig skulle kunna få några barn.

Min situation har inte föräldrats. Är varken gravid eller fått igång min menscykel. Har alltså haft en mens på ett halvår. Har äntligen bokat en gyntid (om tre veckor) och hoppas att få hjälp att sparka igång cykeln. Känns jätteskönt att ha planerat in ett läkarbesök!

Jag återkommer med en ny uppdatering vid senare tillfälle!
    Kram på er alla!

• Lapinette

Syster Vilma - vad jobbigt att tanten inte dyker upp! Hoppas du får igång den med lite hormonhjälp från doktorn. Ja, som du märker har det inte hänt något här. Mest frustrerad att min cykel inte är som vanligt pga IVF'n. Men, men på lördag drar vi till italienska alperna och åker utför i massor med snö och strålande sol .

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag