• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl
    Piggelin1 skrev 2008-01-17 16:23:04 följande:
    Free Radicals, Telis - är det det där gänget skidåkare (svenskar?) som försörjer sig på att åka utför i en massa urhäftiga miljöer? Typ, flyger upp till en topp med helikopter & åker sen utför medans andra filmar från en annan topp? I så fall hade vi med dem i vår ena utbildningsfilm vi producerade för ett år sen! Jag kom ju in på sluttampen i det projektet, så jag var bara med & tyckte till vid klippningen etc, men minns att det var sååå coolt att se dem åka utför varvat med att testa & prata om vår nya produkt.
    Tusen tack för tummar, Tinga och Piggelin!!

Japp, det är dom, Piggelin! Dom är nog mestadels svenskar tror jag men det kan vara med nån norrman också.
  • Telemarkgrrl

Åh, nu har jag fått sån där namnafasi igen men han från Halmstad med Musik für Alle och låten Bränn ner Ullared pratar fint!!

• Nattson

Zozo, japp jag mådde liia redan i v5. Jag fick snabbt symptom. Trött, ja rentav helt slut känner jag igen! Vi berättade för min mamma och pappa en eller två dagar efter att vi testat. Makens föräldrar fick vänta lite längre.

Telis lycka till med sprayandet!!

Oj jag håller med Lappis vem kan tacka nej till Sean Connery!!

Jag har nästan tappat rösten och kommer att stanna hemma imorgon också.. skum förkylning som satt sig i halsen/luftrören. Hoppas att den går över snabbt!

• Piggelin1

telis - peter wahlbeck??
    fast jag känner inte igen låten Bränn ner Ullared - den texten måste jag nog googla på

• Mrs  B

Hej hopp!

Skånskan ja.......
    Själv bor jag i norra Skåne och tycker inte att jag själv pratar så mycket skånska (mamma småländska och pappa skåning, dessutom har jag pluggat i både Kalmar och Karlskrona), men det får ju andra avgöra. Får väl höra med Sweet, Junilejon och Tinga som jag träffade på Skånedejten. ??????

Men visst är det skillnad på skånska och skånska.....

Zozo
    Vilken del av Skåne är du ifrån????
    Vi berättade för våra föräldrar och vänner i v 12-14 med alla tre graviditeterna. Ville vänta, men sen kom ju ett mf i v 18, men det kunde man ju inte veta då. Hjärtat hade slått i v 14 så därför hade vi redan berättat nyheten.

• Mrs  B

Idag har vi varit på utflykt hela dagen!

Tog en tur till Ängelholm och Helsingborg för lite fönstershopping. Skulle kolla in ett löparband som vi ev är sugna på att köpa. Tyvärr kommer det att bli svårt för mig att komma iväg och träna framöver eftersom man aldrig vet när maken kommer hem från jobbet så då tänkte vi istället komplettera vår motionscykel med ett löparband så jag kan träna hemma istället. Hoppas att det kommer att funka bättre.

Kom förresten i mina jeans igen idag och det kändes underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efter förlossningen hade alla kilona plus 1 till försvunnit och nu idag vägde jag mig igen och 4kg till hade försvunnit. Jippi!!!!!!!!!!!!

Nu ska man bara få väck dallret på kroppen också.....Hmmmm
    Hur nu det ska gå till??????
    Tänkte ligga lågt i 2-3 månader och sen ska jag bannemig ta tag i mina 10-15 kg som jag har för mycket. Det ska helt enkelt tränas bort........

Hur ska man motivera sig på bästa sätt???????
    Vickan?????

• viktualia

MrsB - bästa motivationen är att leta rätt på snygga kläder som man vill komma i, titta på bilder på en själv och upptäcka att man bara kan bli snyggare och att ge sig på att äta rätt och upptäcka att det varken är svårt eller hemskt...

... hälsningar Vickan... som nu är så less på bantning att jag inte ids peppa världen längre... fast jag är SÅÅÅÅÅ nöjd över att jag kommit i ett par vrålsnygga Lee-jeans i stl 32 i midjan!!! tjohoooo!

• Mrs  B

Vickan

Jag vill också ha ett par Lee-jeans.......
    Har aldrig haft det så det hade ju varit nått, men vet inte om ekonomin kommer att tillåta det framöver.

Tack för peppningen, men ska inte tjata om det mer!!!!!!!!!
    Lovar!

• viktualia

Jjooooo alltså jag peppar gärna men SJÄLV är jag råless på bantning! Om jag går igång på att peppa dig och andra kanske jag orkar bli av med de sista fulkilona som sitter kvar och spökar.

Jag började banta i maj och gav upp i november typ. Blev av med 21 kg. Borde försöka knäcka ca 7 till 10 till.. vilken dag som helst... men inte idag.. *fniss*

16 cm smalare midja. från stl 46 till stl 40 i brallor... tjaaa det GÅÅÅR!! Lovar!

(ha ha ha.. det går tydligen att få mig att gå igång på peppning också.. hihi)

KRAM!

• Telemarkgrrl
    Piggelin1 skrev 2008-01-17 17:26:07 följande:
    telis - peter wahlbeck??fast jag känner inte igen låten Bränn ner Ullared - den texten måste jag nog googla på
    Ja, tack! Han var det jag menade. Här har du videon, kolla in den!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag