• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

ZOZ!! - GRATTIS tjejen! men ååååh vad roligt!! va spännande nu får du skicka hit helikoptern så kommer vi över;) japp, man kan må illa tidigt, jag har gjort det båda gångerna från v.5 och fy vad illa jag har mått!

Koko - Ett stort Grattis till dig med!! ska bli kul att se förlossningsberättelsen sen!

Liten - de får plats med MKT mat i magarna - believe e i know! M har ju reflux så här spys det efter varja måltid och vi förbrukar ett antal handdukar per dag, men man vänjer sig

Idag fick en av mina närmaste väninnor sitt 3:e barn, en liten flicka som föddes i v 27+4 dvs 11½ v för tidigt!! hela deras värld förändrades på några timmar när de fick reda på att nej, vi kan inte stoppa det utan du ska föda barn idag.
    dottern är 35cm och väger 975gr och andas helt själv! men än då, det är verklgien tidigt och man vet inte än hur det kommer att gå sen för den lilla tjejen.

Mathilda var som vanligt vaken under natten, först mellan 22-00.30 sen mellan 03.00-07.00 och sen 09-11...behöver jag säga att vi sen sov gått båda två till 14 ungefär och därmed var halva dagen borta... börjar bli trött på hennes vakna nätter, man måste ju då vara vaken m henne och bära henne och då helst dansa m henne till bra musik för att hon inte ska väcka hela familjen... oftas så kan jag inte sova på morgonen då vi brukar gå till bvc, vc, läkare etc och har så gjort sen hon föddes men idag så hade jag möjlighet att göra det! så skönt känner mig helt utvilad och e på superbra humör!totalt har jag sovit 5 timmar idag men å splittat på 3 tillfällen.

nu ska lilla och stora dottern bada så jag får avsluta, har säkert glömt att kommentera ngt, sorry about that!

• Mrs  B

Vickan
    Kommer verkligen att behöva hjälp med peppningen, har så dålig karraktär tyvärr. Men nu efter förlossningen har jag faktiskt inte haft så stort sötbegär som innan så kanske försvann det nu när jag var dålig under graviditetens sista månader.

Försöker också att rensa ut i skafferiet och slänga gammalt och sånt som blivit över från julen. Ingen idé att spara eller att äta upp om man nu inte är sugen på det.

• start september

Grattis Koko!!! Visst väl att det skulle bli en Conny

Grattis också till Zozo - vad kul att det var ett pluss och inte tant du kände!! Jag kände också av illamående typ i vecka 7, men det var tack och lov inte så illa för mig. Min mamma mådde dock pest, så det verkar inte alltid vara ärftligt. Vi berättade i vecka 12, men då hade vi sett hjärtat slå tidigare. Hade min mamma levt hade jag velat berätta ganska så tidigt för henne. Nu gick inte det och då kändes det mest rätt att fundera på egen hand.

Liten, vilken kick jag fick av att läsa ditt inlägg! Häftigt att knyta an så snabbt!!

Tack Muggles och Lillfoten för kommentarer om att man inte behöver känna något förrän i vecka 24, det är skönt att höra. Moderkakan är i framvägg hos mig också. Det är lätt att bli hispig!

Pirr och Nattson, fick det till att 6 kg var max i vecka 22 om man ska hålla sig inom de 13 kg. Jag är lite rädd att bli för tung så att man får extra ryggproblem, men än så länge mår jag ok men slarvar med träningen så jag får väl kompensera med mer träning lite längre fram om det är för mycket vikt.

Tinga, lycka till på KUB! Håller tummarna!

• Page

Jag blev avbruten av ett telefonsamtal precis när jag skulle skriva något mycket klokt och nu minns jag inte det smarta! Men....GRATTIS till pluset Zozo!

Liten, du och Mindre verkar ha det supertrevligt!

Sweet, skönt med en sån bra chef! Kul att äntligen få berätta!

Lappis, hoppas att du får en jättetrevlig semester trots dumma ägg! Men nästa månad...då jäklar!!!!

September, när jag hör din oro för att du inte känner några rörelser, tänker jag på dessa kvinnor som åker in akut med magont och föder ett barn de inte visste fanns! Så, det är inte omöjligt att vissa inte känner rörelser lika mycket.

Vickan, är du hemma redan? Vad är det för stil att vara i hålan utan att ringa mig?! Jag hade ju kunnat vinka av dig när du bytte tåg!

Äh, minns inte vad det var jag ville ha sagt. Det enda jag minns är att jag absolut inte skulle vilka ha Sean. Gammal gubbe ju! Och att jag tycker att min gnälliga dialekt passar alldeles utmärkt till min negtivitet! Så däää så!

• Zozo

Tack tack allihopa. Just nu mar jag pest - men jag tror jag har akt pa nagon bascillusk för magen är i uppror och det kan ju knappast bero pa tidig graviditet. Nu har jag lyckats räkna ut att det maste vara slutet pa vecka 5.. Det tog ett tag att begripa sig pa hur det skulle räknas. Vi ska till makens föräldrar i helgen och eftersom vi träffar dem sa sällan sa funderar vi pa att berätta redan. Visst kan det hända nagot men.. da skulle det vara ganska skönt att kunna berätta det med tror jag..

Mrs B.. Hmm jag kommer nog inte langt fran dina trakter; nordvästra skåne, mellan Höganäs o Ängelholm..

• Vännerfan

Hej tjejer!

Tips till er som ska ha barn: Försök få bebisen till att INTE ha en jättejobbig utveklingsperiod samtidigt som de har en mega-förkylning och får två nya tänder. Bebisen och man själv får nämligen inte sova så mycket då.... snark! Tur att jag utvecklade min förmåga att somna om lätt under graviditeten iaf.

Grattis till killen Koko!!! Kul!! Ser fram emot berättelse sedan!

Grattis Zozo till plusset!!

Lappis, Fy vad irriterande att ni missade FET:en!!! Och tråkigt (men fullt förståligt!) att du börjar tappa geisten. Från ett perspektiv sett krasst utifrån kan man ju dock konstatera att om det är 30 % att en ivf lyckas, så är det ju inte så konstigt att den första inte gjorde det och att det finns goda möjligheter att någon av de kommande två kommer fungera. Själv känner jag på mig att det kommer funka för er och det skriver jag inte för att vara snäll utan för att jag tror det. Och jag tror ni kommer få mega-snygga barn! DET skriver jag både för att vara snäll OCH för att jag tror det! Kram!

Idag ska jag träffa min namne Tinga!! Kul! Roligt också att träffa Piggan och Amanda och Åsa och Moa (men Åsa och Moa träffade jag som hastigast senast i onsdags på simmet).

• Vännerfan

Så trött att jag inte kan stava heller...

• Vännerfan

Kanske ska tillägga att prinsen nu är frisk från förkylningen iaf. (Så ni vågar träffa oss, ni vi ska fika med idag!) Men jag har ju inte så mycket sömn i "sömn-banken" som jag brukar ha sen han hade den. UtveCklingsperioden är dock inte över än...

• Lapinette

Vänner - vad gullig du är! Och visst har jag inte helt gett upp hoppet för imorse när jag ÄNTLIGEN fick böj så beordrade jag maken sex. Jobbet, frukosten och allt annat fick så snällt vänta. Det var skönt att veta att jag faktiskt har ÄL.

Som sagt det blev sexande imorse, trött och lite halvbakis efter ett besök hos en väninna igår. Har inte träffat denna väninna på 1 år så hennes lilla dotter fyller snart år. Hon har fått ett sånt där riktigt praktexemplar till barn. Hon skrek inte, hon somnade på 2 sekunder, hon sover hela nätterna. Otroligt, trodde inte dessa fanns. Kan man göra en beställning? Ett stycke snällt barn, tack! Men henens mamma har tröstat henne med att hon kommer att få igen det i tonåren .

• Zozo

Eh..Jag och maken kom pa en intressant fraga igar... Vilken nationalitet far barnet i vart fall??? Svensk efter mig, fransk efter honom eller luxemburgisk efter var barnet är fött?? Knivigt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag