• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Fast han behöver ju inte prata som Gunde...

• sweetstreet

Hehehehe!!!!

Nej fast jag tror Telis är svag för Dalmasar så hon skulle säkert bara gilla det???

• sweetstreet

Det låter som om du skulle vara i vecka 4-5 ungefär eftersom det är då man brukar kunna testa.

• Zozo

äh tacka vet jag en redig skaning! (Eller njae förresten...)

Mina syskonbarn är saa roliga; de har vuxit upp i Skane med en förälder från Närke; Snacka om rolig dialekt!

• sweetstreet

Och det där med illamående eller andra symptom kan börja tidigt. Undrar om det var Nattsson kanske (minns inte riktigt) som började må illa redan i vecka 5 eller så??

Sjkäv kom det nog runt vecka 7. Känner fortfarande av det, men dethar blivit klart bättre nu vilket är skönt.
    Men nu är magen skitkonstig istället och ofta blir den värsta spärrballongen så man känner sig alltid superromantisk... Fiser och rapar på löpande band..... Underbart va?!

• sweetstreet

Haha! ja jag är gift med en Skåning. Älskar hans dialekt, men kan tycka att viss skånska är skitfult ärligt talat....

Jätteknäppt men skånska skiljer sig verkligen. Det finns sådan otroligt fin skånska och sådan otroligt ful och helt oförståelig grötskånska. Mysko att man kan prata så olika i en eå liten region!

• Telemarkgrrl

Jomen det är ju klart att han måste prata som Gunde!! Det är ju därför jag vill ha en dalmas!

Okej, han behöver ju inte komma ut skäggig som Thomas Wassberg men jag tycker (eller tyckte ska jag väl säga, har ingen aning om hur han ser ut nu) att Thomas Wassberg var jäääääääääättesöt!! Han såg så stor och snäll ut. Precis som min man.

• Zozo

Ja du Sweet.. det där sista far en verkligen att längta
    Nja, jag är nog bara lite nervig för mamma kräkte konstant i 9 manader. A andra sidan klarade sig min syster bra, förutom att hon effektiviserade graviditeten till 8 manader bada gangerna.

• sweetstreet

Piggelin,
    härligt att höra att du och Amanda myser på!!!!
    Tur du höll hårt i vagnen igår förresten. kanske får ni lägga tyngder i botten när det stormar??!

• Telemarkgrrl

Ähum, nu har jag verkligen outat mina små pervesioner här i tråden.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag