• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Usch ja Zozo. Undrar varför man gör så egentligen, skjuter upp saker tills "problemen" känns nästan omöjligt stora? Är man en självplågare? Att skjuta upp saker handlar inte alltid om lathet heller...

• Page

Jag känner på mig att jag kommer slänga ur mig något vansinnigt korkat snart. Bäst att göra något vettigt som att städa och få mina 30-minuters motion!

Hoppas att ett tillfäle uppenbarade sig så att du kunde tala om för chefen Sweet!

Lappis, håller en tumme för böj!

• fru AM

Hej alla! Har varit frånkopplad datorn över helgen så jag har ingen aning om vad som har hänt här. Ska försöka läsa ikapp.
    Kan berätta att jag sprang ihop med Cicci på NK Kids i fredags och att jag alls inte är avundjuk på att hon slänger sig i backarna i Alperna ... Not

Telis: Har pratat med den presumtive badrumskillen och jag har inboxat hans telefonnummer till dig ...!

• fru AM

Page: Bra nyheter om makens behandling! Hej förresten! Härrligt att du är tillbaks i trådsadeln ...

• Liten med Mindre

Hej tjejer! Long time no see... Tog en liten datorfri smekvecka med tjejen, och sen tog datorn semester från oss.

JAG ÄR SÅ KÄR!

Jag tror det tog 2 sekunder för mig och maken att falla handlöst för denna fantastiska, ursöta, gosiga lilla varelse. Hon är helt enkelt bedårande! Och jag som oroade mig för att det skulle ta tid att tycka om henne... *rodnar*

Vi har varit hemma i en vecka nu, och det har varit en minst sagt känslostormande vecka. Humöret mitt går upp och ner under dagen, ihop med sömncyklerna gissar jag.

Hon är så snäll lilla Mindre. Äter oftast bra, sover ok och är snäll i övrigt. Hon älskar att gosa på pappas bröst, och tack och lov fungerar det bra att snutta på mina med. Fick mycket mjölk redan på BB, barnmorskan som var med när det började spruta var tydligen helt begeistrad vid överlämningen till skiftet efter.

Vi hade lite problem med att sätta fart på ätandet i början, hon tog tag och spottade ut och skrek i högan sky i 40 minuter innan hon beslöt att fortsätta suga. Sen sista natten på BB (stannande 3 nätter och 3,5 dagar hos de underbara barnmorskorna) fick vi en väl erfaren barnmorska, 55+, som tog kommando och talade om för Mindre och mig hur vi skulle göra. Och vips funkade det efter 1 minut istället. Det räddade vår hemgång helt klart! Hon borde helgonförklaras.

Jag ska knåpa på en förlossningsberättelse så småningom. Allt gick i alla fall bra. Det mest "traumatiska" för min del var att krystandet gick så fort att jag inte riktigt fattade att det kom en bebis.

Kram till er alla!

• sweetstreet

Ååååå GRATTIS LITEN!!!!!!
    Låter alldeles alldeles underbart fantastiskt!!!!!!

Härligt att allt gått så bra och att du redan lnytit an, och att maten och sömnen verkar vara mer eller mindre "självgående" nu!

Blir så glad när jag läser ditt inlägg!

Ser sedan fram emot din förlossningsberättelse och att få höra vad Mindre egentligen kommer att heta...

• sweetstreet

Vill också säga till dig Page att jag är jätteglad att din makes värden var så fina!
    Låter så bra att ni nu har en plan för behandlingen!!!!

• sweetstreet

Zozo,
    jag tycker det verkar grymt spännande med dina ömma tits!
    Helt klart något som kasnke är på gång!!!???

Lappis,
    You Go Girl! Hem och kissa sticka med dig!!!!!!! Jag håller tummarna.

AM,
    Heeej det var ett tag sedan! Skoj!!!! Jag är ju inte heller ett dugg avis på Cicci och hennes skidresa.... eh.... (det är fult att ljuga...!)

Snartis!
    Skoj at se DIG här inne också! Det var evigheter sedan verkligen. Men det låter som om ni har det suveränt bra och att det går framåt med bröllopsplaneringen också!
    Hm, detta är väl Bröllopstorget vi är inne på eller?? Tror det är första gången på läääänge som ordet bröllop nämns i vår tråd...
    Lycka till med fortsatta planeringen!

• Piggelin1

Wow, LITEN!!! Vad ROLIGT att se dig härinne! Har undrat såååå hur det var med dig, med Mindre & hur allt går/har gått! Jätteroligt med ett livstecken från dig & vad gott att ni verkar ha det bra & må bra!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag