• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Har inte läst ikapp riktigt än men är nästan där! Jag får nästan aldrig chansen att skriva längre, Iris tillåter det inte! Ammar gör jag inte så mycket på dagtid längre, ammar ur ena sidan på förmiddagen och den andra på kvällen typ. Sedan är det ju nattamning för hela slanten i övrigt... Fast är vi ute och gör saker på dagarna så att hon somnar i vagnen eller i bilen så behöver jag ju inte amma dagtid. Jag har dock ingen lust att skippa de sista få tillfällena vi har kvar dagtid, det är ju då jag kan läsa ikapp här!

Piggelin, grattis, grattis, fast nu ser du väl inte det förrän det är för sent. Såg också på FB tidigare i veckan att du fyllde år.

Vad det gäller FB i övrigt så är jag inte orolig, kommer i alla fall inte att lägga ut några privata bilder eller annat som jag inte vill att vem som helst ska se. Om jag hade tid att faktiskt sitta framför datorn ibland så skulle jag tycka att det var ett smidigt sätt att kunna inboxa folk, ungefär som här.

Det är så irriterande nu när jag skriver här för jag ser inte var markören är längre, är det bara för mig den har försvunnit? Det var någon vecka sedan det hände, den blinkar till ibland men annars syns den inte. Knepigt att skriva då tycker jag, speciellt om man skrivit fel eller byter rad.

• BrudSommar2006

Själv hoppas jag ju att Iris inte ärver min skolios men tyvärr så går det i släkten, speciellt på kvinnosidan så risken är stor. Men ofta så hoppar det över en generation så kanske slipper hon. Fast om hon då får en tjej så kanske hon får det så jag önskar så att det bara kunde försvinna från släkten!!!

Vad det gäller resor så har vi aldrig varit några stor-resare men har alltid åkt iväg i alla fall några gånger varje år men sedan Iris kom känns det slitigt bara att åka hem och fika hos bekanta, än mindre åka bort någonstans! Flyga känns helt uteslutet, jag fattar inte hur man skulle orka/klara av det! Så det där med att använda föräldraledigheten som jag planerade innan hon kom har jag helt skippat tyvärr.

• sweetstreet

Tinga,

Oj vad härligt det låter! En vecka safari och sedan sol och bad! Mmmmm
    Jag skulle också vilja det!!!
    Lite ledighet nu efter den hektiska Sverigevistelsen hade inte varit fel.
    Å andra sidan tycker jag det känns jädrans kul att komma igång på jobbet igen nu. Vilket känns bra! Att jag känner så alltså.
    Så man får väl ta vara på den motivationen nu när den finns. Den brukar ju tyvärr ha en tendens att gå över då och då...

Jag har tänkt offentliggöra det på jobbet denna veckan faktiskt. Det känns bra. Jag vill inte "smyga" längre, det känns bara jobbigt.
    Och så känns det bra att gå igenom det med chefen också så man kan planera lite framåt. Ju tidigare man berättar ju enklare är det ju att göra upp en planering.

Om du är borta till vecka 17 så gissar jag att ni uteslutit att göra andra typer av tester förutom FVP ifall NUPP/KUB skulle visa något "konstigt"?
    Min gynekolog sa till mig att OM vårt test visat sämre siffror så skulle man kunnat göra något mer blodprov i vecka 15-16 för att ytterligare kolla. Det kändes bra tyckte jag eftersom man helst gör "icke-invasiva" test framför invasiva.
    Men jag hoppas ju som sagt att ert test ska visa sig vara jättebra!

• sweetstreet

BS,

oj det låter som om du har det lite jobbigt med Iris... Men jag gissar att de bra och mysiga stunderna överväger ändå!?!
    Det är i vilket fall roligt de gånger du har tid och ork att titta in här i tråden!

Hur gammal är Iris nu egentligen??
    Jag har glömt men visst föddes hon någongång i våras eller början av sommaren???

• BrudSommar2006

Ja Iris föddes 5:e juni så hon är sju månader nu, stora damen! Fast ändå inte, hon är stor fysiskt men annars liten bebis fortfarande till sinnet! Iris är jobbigare än de flesta andra bebisar man träffar på på öppna förskolan eller föräldragruppen känns det som men när hon inte är trött är hon gladast i stan och ler och skrattar och är jätteaktiv, då slår hon alla andra mesbebisar med hästlängder och det är de stunderna på dagen som är allra bäst, de då hon charmar alla! Så när hon är glad är hon gladare än de andra bebisarna men hon blir också fort ledsnare än dem, en känslomänniska under utveckling!

• Lapinette

Inget utslag på ÄL-stickan idag heller! Grrrrrrrrrrrrr.... !!!! Det blir ingen liten eskimå denna månad. Just nu tvivlar jag på att det blir någon ÄL överhuvudtaget.

• muggles

Jäkla trist Lappis - vilken otur!!!

• Lapinette

Tycker inte om att min kropp inte beteer sig "normalt". Det känns så himla frustrerande!

• BrudSommar2006

Lappinette, så irriterande! Jag har ju aldrig haft regelbunden ÄL men jag kan tänka mig hur sur man blir om man alltid haft det och kunnat planera utefter det och så helt plötsligt ändrar sig allt. Blir det "riktig" ivf nu då istället eller satsar ni på FET en månad senare?

• Lapinette

BS - har inte räknat på detta men planen var en FET denna vecka och så en full IVF med Frejis i mars. Måste kolla på vårt schema hur det blir nu. Har ju planerat in en hel del semestrar. Som sagt, livet går inte att planera...så enkelt är det!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag